Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان استانی بر این عقیده هستند که عدم مدیریت جوجه ریزی و کاهش تقاضا باعث ورشکستی مرغداران شده و همچنین بی توجهی دولت به افزایش قیمت نهادهای دامی سبب افزایش قیمت گوشت قرمز در بازار است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، از نیمه دوم اسفند ماه تا به اکنون به دلیل شیوع بیماری کرونا صادرات و واردات کالا علی الخصوص مواد گوشتی سفید و قرمز ممنوع شده است و طبق تماس های متعدد مردمی نه تنها مصرف گوشت سفید از جمله مرغ  که حتی گوشت قرمز  کم شده اما همچنان افزایش قیمت در بازار وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و در این راستا نه تنها مردم که حتی تولید کنندگان به دلیل بی توجهی مسئولین مربوطه  متضرر شده اند.

 

عدم مدیریت جوجه ریزی و کاهش تقاضا باعث ورشستگی مرغداران شد

حسین رشیدی مدیرکل دامپزشکی استان کرمان در این رابطه به خبرنگار ما گفت : با توجه به جوجه ریزی که در اسفند ماه انجام نشده و همچنین به دلیل ویروس کرونا که باعث تعطیلی تعداد زیادی از رستوران ها، تالارها و غذا بیرون برها  شد مصرف هم پایین آمد.

وی گفت: هم اکنون میزان موجودی مرغ در بازار زیاد است بنابراین هنوز قیمت زیر قیمت تمام شده است و مرغ داران در این مورد متضرر شده و منطقی نیست که قیمت پایین تر از این بیاید.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان بیان کرد: قیمت مصوب شده  بالای 13 هزار تومان بوده و در مقایسه با گوشت قرمز از لحاظ ارزش غذایی بالاتر اما از لحاظ قیمت پایین تر است.

رشیدی اذعان کرد: متاسفانه با شرایطی که در حال حاضر برای مرغداران پیش آمده، جوجه ریزی کم شده و تعدادی ورشکسته شده اند.

وی ضمن ابراز اینکه به  دلیل کرونا تقاضا کم و عرضه زیاد شده و به همان نسبت قیمت هم پایین آمده است، عنوان کرد: امیدواریم مسئولین ذیربط  علی الخصوص تعاونی مرغداران مسئله جوجه ریزی را طوری مدیریت کنند که مشکلی در مرحله بعد برای توزیع مرغ برای مرغداران پیش نیاید.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان خاطرنشان کرد: افزایش تولید در رابطه با گوشت قرمز نداریم و گوشتی که در حال حاضر مصرف بازار را تامین می کند گوشت وارداتی ازجمله (گوسفندی، گوساله و گاوی ) است که در حال حاضر برای تنظیم بازار عرضه می شود.

رشیدی تصریح کرد: اگر توزیع گوشت وارداتی را نداشته باشیم مجددا کمبودی در بازار بوجود خواهد آمد.

وی متذکر شد: هر سالی که افزایش بارندگی وجود داشته باشد دامدار رغبتی به فروش و یا کشتار دام خود ندارد و ترجیح می دهد آن را نگهداری کند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان گفت: امسال هم از جمله سالهایی است که عرضه دام برای کشتار کم خواهد شد زیرا دامدار ترجیح می دهد که دام خود را نگه داشته  تا پرواتر شود و حتی دام مولد خود را نیز نگه می دارد بنابراین عرضه دام داخلی هم کاهش می یابد و این امر می تواند به خودی خود روی افزایش قیمت گوشت تاثیرگذار باشد.

رشیدی در پاسخ به این سوال که گوشت های وارداتی موجود در بازار آیا از قبل ذخیره سازی شده است، افزود: هنوز واردات گوشت از برخی از کشورها مختل نشده علی الخصوص از کشورهایی همچون برزیل که در نیمه کره جنوبی قرار گرفته و دارای شرایط آب و هوایی گرم هستند و به نظر می رسد که شرکت پشتیبانی دام از قبل  ذخیره سازی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی از ذخایر گوشت در حال حاضر وجود ندارد، اذعان کرد: از لحاظ گوشت مرغ بازار اشباع است و گوشت قرمز براساس عرضه و تقاضا است و هم اکنون کمبودی وجود ندارد بخشی گوشت منجمد و بخشی گرم از طریق پشتبانی امور دام با قیمتی که در سال گذشته تصویب شده در حال توزیع می باشد.

 

درصورت وفور و کاهش قیمت نهادهای دامی قیمت گوشت قرمز کاهش خواهد یافت

فتح الله مویدی رئیس صنف قصابان کرمان نیز اذعان کرد: به دلیل شیوع کرونا تقاضا برای گوشت قرمز در بازار کم شد اما تولید و عرضه افزایش داشته است.

وی  با اشاره به اینکه قیمت گوشت فرمز در کرمان میانگین شهرهای دیگر کشور است، افزود: گوشت برزیلی درجه یک کیلویی 100 هزار تومان، گوشت گوساله 84 هزار تومان، گوشت شتر 90 هزار تومان و گوشت مخلوط 85 هزار تومان دربازار عرضه می شود.

رئیس صنف قصابان کرمان بیان کرد: مسئول امور دام کشور امروز صبح اعلام کرد که  قیمت ها در آینده کاهش خواهد داشت.

مویدی عنوان کرد: دام در کرمان باید از شهرهایی همچون بیرجند، سبزوار و مشهد وارد  شود و اگر این واردات داخلی را نداشته باشیم کرمان خود دامی برای عرضه به بازار نخواهد داشت و هم اکنون به دلیل شرایط کرونایی حتی ورود دام داخلی نیز کمتر شده است.

وی تصریح کرد:  چون در حال حاضر تقاضا نسبت به گوشت قرمز در بازار کم شده بنابراین زیاد کمبودی احساس نمی شود.

رئیس صنف قصابان کرمان ادامه داد: در حال حاضر دام هایی که کشتار می شود دام های درجه 2 و سه هستند و کشتار گوشت درجه یک خیلی کم شده است.

مویدی در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه مسئولین کشوری می گویند که در آینده نزدیک کاهش قیمت را خواهیم داشت از نظر آنان و شما آینده چه زمانی است، بیان کرد: زمانی که مسئولین نهادهای دامی به وفور و با قیمت مناسب  در اختیار دامداران قرار دهند که در حال حاضر با این شرایط برای دامداران مقرون به صرفه نیست.

وی گفت : امید که مسئولین با توجه به فرمایش حضرت امام مبنی بر تحقق شعار سال (جهش تولید) به قشر کشاورزان و دامداران توجه ویژه ای داشته باشند.

رئیس صنف قصابان کرمان خاطرنشان کرد: نه تنها در امور گوشت بلکه در کلیه کالاهای اساسی  افزایش قیمت بوجود آمده است که امیدواریم مسئولین مربوطه دراین مورد اعمال نظر کنند تا مردم با شرایط کنونی بیش از این دچار خسارت اقتصادی نشوند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل دامپزشکی استان کرمان حال حاضر افزایش قیمت هزار تومان قیمت گوشت جوجه ریزی گوشت قرمز کم شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز

به گزارش خبرگزاری مهر، عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای مشارکت موفق مردم در بهره‌برداری و حفاظت از منابع طبیعی، توجه توأمان به سه مؤلفه طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی ضروری است.

وی به وسعت نزدیک به ۸۳ میلیون هکتاری مراتع کشور و ظرفیت‌های آشکار و نهان آن اشاره و اظهار کرد: به طور دقیق باید مشخص شود که مراتع چه توانمندی‌هایی در زمینه حفظ ذخایر ژنتیکی، تولید علوفه و تولید گوشت قرمز و دیگر اثربخشی‌ها دارند.

وی ادامه داد: با تشکیل و توسعه تعاونی‌های مرتعداری، امر مدیریت و بهره‌برداری مراتع در قالب طرح‌های مرتعداری به ذی‌نفعان حقیقی (دامداران، ساکنان و بومیان) احاله می‌شود و در این صورت است که خود مردم با انجام بذرکاری، اقدامات بیومکانیکی و به ویژه بیولوژیک، شروع به غنی‌سازی و تقویت ظرفیت مراتع می‌کنند.

نوبخت خاطرنشان کرد: دفتر آموزش و ترویج باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مرتع داران و روستاییان فعالیت خود را از جنبه تسهیلگری افزایش دهد.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، مدیریت درست عرصه‌های منابع طبیعی را مدیریت از پایین به بالا در هرم مدیریت برشمرد و با تاکید بر اجرای منطقه‌ای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌های منابع طبیعی بخصوص مرتعداری افزود: برای مردمی‌سازی درست، ما ناگزیریم برای شیوه‌نامه‌ها و شرح خدمات طرح‌ها به صورت منطقه‌ای عمل کنیم یعنی این انتظار نیست که مثلاً در کل سطوح مرتع کشور به یکباره اجرا شود.

‌بنا بر این گزارش، تا انتهای سال ۱۴۰۲ و در راستای مردمی‌سازی طرح‌های منابع طبیعی در سطح کشور، ۲۰ صندوق ملی منابع طبیعی، ۱۲۰ اتحادیه استانی و ۴۲۵ تعاونی فراگیر در ۴۰۰ سامانه عرفی تشکیل شده که حدود ۱۰۰ هزار خانوار بهره‌بردار را تحت پوشش قرار می‌دهند.

کد خبر 6098031

دیگر خبرها

  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • صادرات مرغ تا پایان سال به ۳۰۰ هزارتن می‌رسد
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن