Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-30@21:11:00 GMT

تقسیم سود سنگین در مجمع این پتروشیمی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۷۱۷۲

تقسیم سود سنگین در مجمع این پتروشیمی

«پتروشیمی خراسان» در سال ۹۸ سود قابل توجهی شناسایی کرد و در نظر دارد در مجمع سالانه بخش مهمی از آن را بین سهامداران خود تقسیم کند.

به گزارش واحد تحلیل و ارزیابی پول نیوز (تاپ)، شرکت «پتروشیمی خراسان» با رشد 56 درصدی، در سال مالی منتهی به اسفند 98 برای هر سهم 4880 ريال سود محقق کرد.

بر اساس این گزارش، ماحصل فعالیت این پتروشیمی در سال قبل 14 هزار و 124 میلیارد ريال فروش بود که 49 درصد بیشتر از فروش سال 97 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقدار فروش محصولات در سال 98 برابر با سال 97 است و تغییری مشاهده نمی شود اما؛ این شرکت بیش از گذشته صادرات داشته است.

صادرات «پتروشیمی خراسان» در سال 97 از نظر مقداری 55 و از نظر مبلغ 61 درصد از کل فروش را شامل می شد اما؛ در سال 98 مقدار صادرات 65 درصد از کل فروش و مبلغ صادرات 71 درصد از کل درآمدها بود. بنابراین، حتی در شرایط تحریمی این شرکت توانسته بر میزان صادرات خود بیافزاید.

به همین جهت، شاهد درج رقمی معادل 337 میلیارد ريال سود تسعیر ارز در صورت های مالی هستیم. در کنار آن، یک هزار و 54 میلیارد ريال درآمد متفرقه شناسایی کرده که 94 درصد آن سود سپرده های بانکی است.

سودآوری «خراسان» در دو سال اخیر جهش بلندی داشته و در سال گذشته به 8 هزار و 734 میلیارد ريال رسید.

«خراسان» پیش بینی کرده در سال 99 با رشد حدد 150 میلیارد ريالی، به درآمد 14 هزار و 268 میلیارد ريالی دست یابد. برای رسیدن به این هدف، پوشش حداکثری بازار اوره افغانستان، نفوذ به بازارهای ترکیه و اروپا در بخش اوره و ملامین، نفوذ به بازار اوره عراق، تامین نیاز صنایع پایین دستی داخلی و تامین حداکثری و به موقع نیاز اوره بخش کشاورزی را در دستور کار خود قرار داده است.

نکته قابل توجه برای سهامداران این پتروشیمی، حجم سنگین سود انباشته است که می تواند بخشی از آن در قالب افزایش سرمایه و بخشی به صورت سود نقدی به سهامداران بازگردد. «خراسان» با سرمایه اسمی یک هزار و 790 میلیارد ريالی، بیش از 9 هزار و 569 میلیارد ريال سود انباشته دارد. به همین جهت، هیئت مدیره شرکت در نظر دارد 80 درصد از سود محقق شده سال 98 را در مجمع سالانه بین سهامداران تقسیم کند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: تاپ کدال شرکت پتروشیمی خراسان ارز صادرات میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۷۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، محسن منصوری با بیان اینکه این طرح در حال حاضر بیش از ۴۱ درصد پیشرفت کاری دارد افزود: عزم دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام در کشور از جمله پتروشیمی دهدشت جدی است.
عملیات اجرایی پتروشیمی دهدشت در دشت چهار هزار و ۵۰۰ هکتاری کلاچو در پنج کیلومتری دهدشت، در سال ۱۳۸۶ آغاز شد.
پتروشیمی دهدشت در مسیر خط لوله اتیلن غرب (باختر) کشور معروف به پتروشیمی‌های خط دنا قرار دارد.
خط دنا از یک واحد الفین گچساران و چهار واحد تولید پلی اتیلن (HDPE) به نام‎‌های پتروشیمی دهدشت، ممسنی، کازرون و بروجن تشکیل شده است.
نصب ۲ مخزن ۶۴ تنی، انجام ۶۰ هزار تن خاکبرداری و سه هزار و ۸۰۰ متر آرماتور بندی از بخش‌های مهم اجرا شده این طرح است.
۴۰ درصد محصول پتروشیمی دهدشت (پلی‌اتیلن سنگین که آخرین تکنولوژی روز دنیا را دارد) برای بازار داخل و ۶۰ درصد آن برای بازار‌های خارجی و ارزآوری برای کشور پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • کنایه سنگین به دولت رئیسی؛ ژست کنترل تورم نگیرید، نتوانستید
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • تامین اعتبار ویژه برای تکمیل پتروشیمی دهدشت
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی