Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ارسلان زارع صبح سه شنبه به مناسبت ۹ اردیبهشت روز شوراهای اسلامی شهر و روستا با ایجاد ارتباط زنده از طریق فضای مجازی با اعضای شوراهای شهر و روستای استان گیلان گفتگو کرد.

وی در این ارتباط ضمن تبریک این روز و تشکر و قدردانی از تلاش اعضای شوراهای شهر و روستا در ارائه خدمات مختلف و همکاری و مشارکت با ستاد استانی مقابله با کرونا طی دو ماه گذشته، اظهار کرد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی تحقق شعار مردم سالاری دینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان افزود: این شعار با مشارکت و آرای مردم و در نهایت خرد جمعی به عنوان اصلی ترین رویکرد نظام اسلامی همواره مورد توجه قرار گرفته است.

وی شوراهای اسلامی شهر و روستا را یکی از جلوه‌های این تحقق این شعار در ۲۱ سال گذشته دانست و گفت: شوراها گسترده‌ترین زنجیره نهاد مدنی هستند که برای تأمین نیازها و در بستر مشارکت‌های مردمی بر اساس قانون اساسی شکل گرفته اند.

زارع با بیان اینکه اصول ششم و هفتم و همچنین اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی از شوراها به عنوان یکی از ارکان مهم تصمیم گیری در امور محلی با اتکا به آرای عمومی یاد می‌کند، تصریح کرد: معتقدم که مشکلات باید توسط مردم و مشارکت و مشورت آنها برطرف شود که این موضوع عموماً با انتخاب اعضای شورای اسلامی جلوه می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه باید بدانیم که توسعه یافتگی روستاها و شهرها به عنوان مؤلفه‌های تکریم شهروندان است، افزود: توسعه پایدار باید دغدغه رؤسا و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا باشد.

استاندار گیلان ادامه داد: در استان گیلان این موضوع به عنوان رویکرد اصلی بر اساس اسناد بالادستی اعم از قانون برنامه ششم توسعه و سند آمایش سرزمینی که شوراها در تهیه و تدوین آن نقش داشته اند، مد نظر قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این اسناد مسیر توسعه یافتگی استان گیلان را نیز مشخص کرده اند، ادامه داد: مسیر توسعه یافتگی استان با رعایت موضوعات زیست محیطی و مسائل فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و عمرانی می‌تواند بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا اجتماعی و اقتصادی استان گیلان شوراهای شهر و روستا قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شهر و روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۸۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی عصر شنبه در همایش گرامیداشت روز کار و کارگر در جمع کارگران و کارگزاران مجتمع دخانیات گیلان در رشت اظهار کرد: تکریم از کارگران و جامعه کارگری و بهبود پرداخت دستمزد و مزایا موجب شور و نشاط می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در این استان خبر داد و بیان کرد: بالا رفتن ضریب امنیت شغلی در گیلان کاهش نرخ بیکاری را توأم شده است.

آقاجانی با بیان اینکه بازار عرضه و تقاضای کار در گیلان به تعادل نسبی رسیده است، گفت: امنیت شغلی برای کارگران گیلانی نسبت به گذشته تضمین شده است.

وی با بیان اینکه پرورش نیروی ماهر در شرکت‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: امروزه احساس اینکه پشت درب کارخانه‌ها نیروی کار ماهر و آماده وجود دارد، دور از منطق است.

ارتباط مستقیم توسعه کشور با جامعه کارگری

«محمدرضا احمدی سنگری» نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران همچون حافظان امنیت و سلامت و دیگر گروه‌ها در شبانه‌روز برای ارتقای کشور زحمت می کشند.

به گفته وی جامعه کارگری در پایداری امنیت اقتصادی کشور، رشد، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور سهیم هستند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اثر مستقیم حال خوب کارگر با حال خوب جامعه، بیان کرد: اگر حال کارگر و اقتصاد خوب باشد جامعه در مدار پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.

کد خبر 6090374

دیگر خبرها

  • ضرورت پاسخگویی به مطالبات و دغدغه مردم خراسان جنوبی
  • تعاملات مدیران دستگاه‌های اجرایی با اعضای شوراها افزایش یابد
  • تاکید بر انجام اقدامات جهش زا توسط اعضای شوراها
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند
  • مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است
  • علت اصلی ساخت‌وساز غیرمجاز در مازندران چیست؟
  • شوراها مردمی سازی کارها را در اولویت قرار دهند