Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با گلایه از عدم انتقال زندان سمنان به زندان ساخته شده جدید و تخلیه کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان که چندین دهه است از آن به عنوان زندان استفاده می‌شود گفت: تقریبا دیگر هیچ درخواست عمده‌ای از اداره کل زندان‌های استان باقی نمانده که از سوی مسوولان عملی نشده باشد اما با این همه هنوز زندان از مرکز شهر به بیرون از آن منتقل نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدمسعود سیادتی همزمان با روز شوراها در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: من به عنوان یکی از مسوولان شهری گواهی می‌دهم که همه مسوولان استان و از جمله استاندار سمنان، فرماندار، اداره کل میراث فرهنگی، راه و شهرسازی و...دیگر دستگاه‌های مسوول همه تلاش خود برای انتقال این زندان به کار بسته‌ و همه نوع همکاری را کرده‌اند اما متاسفانه تاکنون زندان از مرکز شهر منتقل نشده است.

رئیس پارلمان شهری سمنان در پاسخ به این پرسش ایسنا که چرا دو طرح انتقال زندان و طرح امامزاده یحیی(ع) سمنان به عنوان دو مطالبه جدی شهروندان سمنانی با وجود وعده‌های بسیار همچنان اجرایی نشده خاطرنشان کرد: همه مسوولان استان همه نوع همکاری را برای انتقال زندان و آزادسازی این بنای تاریخی شهر سمنان به کار بردند اما متاسفانه تاکنون این امر عملی نشده است.

وی با بیان اینکه آخرین مورد مطرح شده برای انتقال زندان بحث آب و هوا بوده که آن نیز مرتفع شده افزود: پروژه زندان جدید سمنان تکمیل و آماده شده و شرایط انتقال زندانیان فراهم است و از همین رو از نظر من اقامت و ماندن بیش از این اداره کل زندان‌ها در این بنای تاریخی، حق‌الناس است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با اشاره به لزوم دور بودن زندان از شهر از مسوولان این اداره کل درخواست کرد: با انتقال زندانیان به زندان جدید و کمک به آزادسازی این کاروانسرا زمینه استفاده مردم از این ظرفیت مهم تاریخی و گردشگری را فراهم کنند.

سیادتی همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص چرایی عدم اجرای طرح امامزاده یحیی گفت: بنده هم معتقدم که طرح محور امامزاده یحیی(ع) عقب است اما متاسفانه در این طرح نیز برخی مانع‌تراشی‌ها وجود دارد که اگر برداشته شود پیش‌بینی ما این است که این طرح مهم یک ساله تکمیل می‌شود.

وی وجود متولی دوگانه در امامزاده یحیی را یکی از مشکلات و موانع اجرای طرح ارزیابی کرد و گفت: در این طرح با دوگانه اداره کل اوقاف و میراث فرهنگی روبرو هستیم. شهرداری سمنان همیشه در این طرح پای کار بوده و چنانچه موانع نیز برداشته شود، همچنان پای کار خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان با بیان اینکه شورا و شهرداری در حوزه میراث فرهنگی بیش از توان خود به وظایفش عمل کرده افزود: در هر صورت ما نیز قبول داریم که محور امامزاده یحیی(ع) به عنوان یک ظرفیت مهم گردشگری مذهبی عقب است و باید برای اجرای آن همه مسوولان ذی‌ربط پای کار بیایند.
وی با انتقاد از عدم تصویب طرح در وزارت میراث فرهنگی گفت: این درحالی است که طرح ابتدا به تایید مشاوران میراث فرهنگی رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری انتقال زندانیان سمنان امامزاده یحیی ع شهرداری سمنان امامزاده یحیی میراث فرهنگی انتقال زندان شهر سمنان اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۸۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان گفت: ادامه آزادسازی میدان جلوخان در سال‌جاری با تسریع در مراحل انجام عملیات تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روح‌الله ابوطالبی در حاشیه بازدید شهردار اصفهان به همراه معاونان از پروژه‌های منطقه ۳ شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از مشکلات پاساژ کمرزرین واقع در محدوده میدان امام علی (ع) دسترسی نداشتن آن به علت اختلاف سطح این مجموعه با سطح جلوخان مسجد جامع و میدان امام علی (ع) طی سال‌های گذشته و انجام عملیات عمرانی بوده است که درصدد هستیم در سال جدید تکمیل شود.

وی افزود: با انتقال کامل طلافروشان به مجموعه تجاری کمرزرین عملیات تخریب چهار پاساژ طلا از جمله المهدی (عج)، سینایی، الغدیر و الزهرا (س) انجام و عرصه جلوخان مسجد جامع تکمیل خواهد شد تا بر اساس پیش‌بینی انجام شده ۱۴۰۴ به بهره‌برداری کامل برسد.

مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: با آزادسازی پاساژهای فوق محور گردشگری و اقتصادی مسجد جامع اصفهان بیشتر جلوه‌گری می‌کند.

وی تاکید کرد: در صدد هستیم گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) ناشی از توافق‌نکردن صاحبان مشاغل منطقه زودتر باز شود.

ابوطالبی خاطرنشان کرد: با توافق سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با توجه به مکشوفات انجام شده، امیدواریم به‌زودی عملیات کاوش در گذر کمر زرین به پایان برسد و این معبر با حفظ نشانه‌های آن مجدد بازگشایی شود.

وی گفت: میدان امام علی (ع) روزگاری قلب تپنده اقتصاد شهر و مرکز تعاملات فرهنگی و تجاری بوده است و تلاش می‌کنیم با اقدامات عمرانی و فرهنگی این رونق را به این منطقه بازگردانیم.

کد خبر 750661

دیگر خبرها

  • فاز۲ تملک و آزادسازی خیابان شهید نقیب‌زاده در یزد آغاز شد
  • تجدید میثاق مسوولان حج و زیارت با آرمان‌های امام خمینی (ره)
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • آزادسازی پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال
  • دیدار مسوولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • مسوولان وکارگزاران حج تا ساعاتی دیگر با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • رفع مشکلات «ماماها» نیازمند توجه مسوولان/جذب ۱۰۰ ماما در کردستان
  • تسریع در آزادسازی میدان جلوخان در ۱۴۰۳/ گره ۱۳ ساله میدان امام علی (ع) را باز می‌کنیم