Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش گفت: به منظور بهره‌گیری از توصیه‌ها و اجرایی کردن دانش علمی و تأیید شده حوزه طب سنتی کشورمان که مورد توافق اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور قرار دارد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم رامین حمیدی‌فراهانی درباره عملکرد ارتش در مقابله با کرونا اظهار کرد: طب سنتی با ارائه راهکارهای موثر در امر پیشگیری، ارتقای اصول مراقبتی و حتی تقویت سیستم ایمنی، نقش تاثیرگذاری در کنترل و درمان بیماری‌های عفونی از جمله کرونا را دارد

وی افزود: یکی از مولفه‌های سیاست‌های کلان ابلاغی توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه بهداشت و درمان کشور توجه به اصول ثابت شده طب سنتی است که در دانشگاه علوم پزشکی ارتش نیز از چند سال قبل با تشکیل دپارتمان طب سنتی در این زمینه فعالیت‌های علمی و پژوهشی ویژه‌ای انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش عنوان کرد: در بیمارستان امام رضا(ع) دانشگاه علوم پزشکی ارتش با کمک پزشکان متخصص در این حوزه، درمانگاه طب سنتی در کنار درمانگاه عفونی راه‌اندازی شده است تا با ویزیت، مشاوره و راهنمایی بیماران مبتلا به کرونا در هر دو حوزه طب رایج و طب سنتی به درمان موثرتر بیماران پرداخته شود.

حمیدی خاطرنشان کرد: در این دپارتمان اقداماتی که توسط وزارت بهداشت تایید شده است و دارای رفرنس‌های علمی بوده و به بهبود بیماران کمک می‌کند انجام می‌گیرد.

همچنین در ادامه حسینی یکتا مسئول درمانگاه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش اظهارداشت: در این کلینیک درمانی که در محل بیمارستان امام رضا (ع) ستاد ارتش راه‌اندازی شده است، متخصصین طب سنتی و عفونی در کنار هم به بیماران مبتلا به ویروس کرونا ارائه خدمت می‌کند.

وی افزود: بیماران بستری در بخش نیز از مشاوره متخصصین طب سنتی بهره‌مند شده و در هنگام ترخیص، توصیه‌های کمک درمانی مبتنی بر طب سنتی را در قالب یک بروشور دریافت می‌کنند.

مسئول درمانگاه طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش تصریح کرد: این رویکرد تلفیقی که زمینه بهره‌مندی بیماران را از هر دو مکتب درمانی در کنار یکدیگر فراهم کرده باعث تسریع در روند بهبودی و افزایش رضایتمندی بیماران شده است.
حسینی یکتا اعلام کرد: یک طرح تحقیقاتی نیز باهمکاری دانشگاه علوم پزشکی ارتش و دانشگاه علوم پزشکی تهران، درخصوص اثر بخشی یک داروی گیاهی بر روی علائم بیماری کرونا، مراحل انتهایی خود را می‌گذراند که نتایج آن تاکنون بیانگر اثرات مفید این دارو بر کاهش زمان بستری و شدت علائم بیماران مبتلا به ویروس کرونا می‌باشد.

انتهای پیام/4082/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی ارتش بیماران مبتلا طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۸۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

ایسنا/فارس در سفر رسمی رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تاجیکستان، دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی وزارت تندرستی تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۶ اردیبهشت و در دومین روز سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک با راه‌اندازی دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.

در ادامه این ملاقات،  دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار کرد: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.

سید حسن سراج افزود: با توجه به روابط گسترده علمی و آموزشی دانشگاه با جمهوری تاجیکستان، پیشنهاد تاسیس این دفتر همکاری از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طرف تاجیک ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی، راه‌اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • گسترش اعتراضات دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه / اعتصاب اعضای هیئت علمی دانشگاه تگزاس
  • دیدار طهرانچی با رئیس، مدیران و کارکنان مرکز جذب و امور هیئت‌علمی
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • وزیر علوم: استخدام هیئت علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای معنا ندارد
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • تجمع در دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه