Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@03:28:14 GMT

اصفهان در رده دوم وزنه‌برداری بانوان کشور قرار دارد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۸۲۰۹

اصفهان در رده دوم وزنه‌برداری بانوان کشور قرار دارد

زهرا جمشیدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اینک  بیش از ۶۰ ورزشکار زن  در استان اصفهان به وزنه‌برداری می‌پردازند. 

وی با اشاره به اینکه به دلیل نوپا بودن این ورزش در بخش بانوان، استان داور درجه یک و بین‌المللی ندارد بیان کرد: برخی استان‌ها فقط یک مربی و یک داور بانو در رشته وزنه‌برداری دارند در اصفهان ۱۸ مربی و ۳۰ داور درجه سه فعال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب رییس بانوان هیات وزنه‌برداری استان اصفهان ادامه داد: علاوه بر اینکه در رده‌بندی در جایگاه دوم کشور قرار داریم از لحاظ تعداد مربیان و داوران نیز رتبه دوم کشور را دارا هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته یک نفر از بانوان وزنه‌بردار اصفهانی در رده سنی جوانان به اردوی تیم ملی دعوت شده بود تصریح کرد: برخلاف کمبود امکانات وزنه‌برداری بانوان در استان، خانه وزنه‌برداری امکانات مناسب و قابل قبولی دارد ولی در سایر شهرستان‌های استان کم و بیش نقص وجود دارد.

جمشیدی درباره مکان تمرینات بانوان وزنه‌برداری اصفهان اظهارداشت: اکنون بانوان در سالن‌های مختلف ورزشی شهر به تمرین پرداخته و ساعاتی از کار سالن به بانوان اختصاص دارد اما برای توسعه این رشته ورزشی در بخش بانوان همچنان جای کار زیادی وجود دارد.

وی درخصوص تیمداری باشگاه‌ها از این رشته نیز عنوان کرد: به صورت کلی هیچ حمایتگر مالی در زمینه برگزاری مسابقات، تامین لباس، هدایا و مکمل‌های استاندارد حامی رشته وزنه‌برداری بانوان نیست و اعزام تیم‌ها نیز در قالب تیم هیات شهرستان‌ها اعزام می‌شوند.

نایب رییس بانوان هیات وزنه‌برداری استان اصفهان همچنین شهرستان‌های اصفهان، لنجان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر، مبارکه و شهرضا را از شهرستان‌های فعال در وزنه‌برداری بانوان دانست و گفت: باورهایی غلط درباره فعالیت بانوان در رشته وزنه‌برداری مانند قدکوتاه شدن افراد و نیز آسیب زدن با سلامتی بانوان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر حرکات وزنه‌برداری به صورت صحیح اجرا شود استخوان‌بندی پرتراکم شده و روی قد نیز تاثیر منفی ندارد ولی در مجموع هر رشته‌ ورزشی اگر تمرینات غیرحرفه‌ای داشته باشد آسیب‌زا خواهد بود بنابراین هرکدام از بانوان براساس توانمندی خود وزنه می‌زند.  

جمشیدی در زمینه اجرای طرح‌های استعدادیابی وزنه‌برداری افزود: تاکنون چند مرحله استعدادیابی در چند منطقه آموزش و پرورش استان و در رده سنی متولدین ۸۷ و قبل از برگزار شد اما به دلیل نبود آگاهی در زمینه وزنه‌برداری دختران ، با اجرای طرح‌های استعدادیابی همکاری زیادی نمی‌شود.

وی اشاره کرد: مقرر شده از سوی فدراسیون مربوطه ابلاغی رسمی در سال جاری برای همکاری بیشتر آموزش و پرورش صادر شود.

نایب رییس بانوان هیات وزنه‌برداری استان اصفهان ادامه داد: رشته وزنه‌برداری بهتر است از پایه آغاز و تمرین شود ولی افراد براساس وزن خود و رده سنی خود تمرین کرده و مسابقه می‌دهند.

وی همچنین به وجود مشکلات مالی در همه هیات های ورزشی اشاره و خاطرنشان کرد: هیات وزنه‌برداری هیچگونه درآمدزایی نداشته و اصولا مربیان و داوران هیچ پولی دریافت نمی‌کنند.

جمشیدی همچنین به تعطیلی فعلی مسابقات وزنه‌برداری در شرایط شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: براساس ابلاغ اداره کل ورزش و جوانان استان سالن‌های تمرین تعطیل است و  بانوان وزنه‌بردار در منزل با حداقل امکانات به تمرین ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: در فضای مجازی نیز برای داوران و مربیان برنامه‌های آموزشی به منظور ارتقای سطح داوران و مربیان استان در حال برگزاری است.

رشته وزنه‌برداری از حدود سه سال پیش برای بانوان اصفهانی فعال شد و تیرماه سال گذشته استان اصفهان میزبان مسابقات کشوری جوانان و بزرگسالان در بخش بانوان بود.

وزنه‌برداری ورزشی است که در آن ورزشکار هالتری با سنگین‌ترین وزن ممکن را بالای سر می‌برد.

مسابقات وزنه‌برداری در دو رقابت یک‌ضرب و دوضرب انجام می‌شود و در هر بخش وزنه‌بردار حق انجام سه حرکت را دارد.

اکنون وزنه‌برداری در بخش مردان در هشت وزن و در زنان در هفت وزن برگزار می‌شود.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آموزش و پرورش استان اداره کل ورزش و جوانان استاندارد زنان وزنه برداری بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی وزنه برداری بانوان رشته وزنه برداری هیات وزنه برداری استان اصفهان شهرستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳

۲۶۴ ۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901803

دیگر خبرها

  • انتصاب رییس جدید هیات کوراش مشهد
  • ببینید | خاطره بازی از دوران مدرسه با اسطوره‌های وزنه‌برداری؛ فرار از روی دیوار و انضباط ۱۳
  • مراسم تجلیل از قهرمانان با حضور رییس‌جمهور برگزار می‌شود
  • تقدیر سجاد انوشیروانی و کوروش باقری از معلمان
  • عکس| تقدیر اسطوره‌های وزنه‌برداری از معلمان
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • جوان مازندرانی عضو هیأت رئیسه فدراسیون وزنه‌برداری شد
  • هیئت وزنه‌برداری استان همدان ۱۷ نشان به دست آورد
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند