Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رای الیوم نوشت: شیوع ویروس کووید-۱۹ در آمریکا به ضرر دونالد ترامپ تمام شد و او این بار به سبب جدی نگرفتن این بیماری و لغو قانون بیمه «اوباماکر» بدون ارائه جایگزینی مناسب برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در برابر رقیب دموکرات خود شانس کمتری دارد.

روزنامه اینترنتی رای الیوم در یادداشتی نوشت: انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا با دیگر دوره‌ها متفاوت خواهد بود و دونالد ترامپ، رئیس جمهور کنونی آمریکا و جو بایدن، نامزد دموکرات در این انتخابات هر دو تلاش خواهند کرد، بر بخش بهداشت و درمان متمرکز شوند؛ زیرا دیگر شهروندان آمریکایی بر این باورند که این بخش باید اصلاح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامزد‌ها در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معمولا به موضوعاتی همچون جنگ و صلح با کشور‌های جهان سوم همانند عراق و افغانستان در چارچوب حضور نظامی (در این کشورها)، دفاع از منافع آمریکا و مبارزه با تروریسم همچنین به سرمایه‌گذاری‌ها، جهانی شدن، روابط با چین و آمریکای لاتین، اروپا وکشور‌های عربی می‌پرداختند؛ اما این بار به سبب تاثیرات وحشتناک ویروس جدید کووید-۱۹ موضوعاتی از این دست در تبلیغات انتخاباتی آینده جزء موضوعات ثانویه خواهند بود، ویروسی که دنیا را وارد قرنطینه کرد و باعث شد آمریکا به عنوان کشوری آسیب دیده از این بیماری تاکنون بیش از یک میلیون مبتلا داشته باشد.

جو بایدن، نامزد دموکرات آمریکا قدرت بیشتری دارد و رقیبش دونالد ترامپ در موضع ضعف است. بایدن به موضوعاتی اهتمام خواهد ورزید که در جهت منافعش باشد. او می‌خواهد بیمه موسوم به «اوباما کر» را اجرا کند، قانونی که تلاش کرد بهداشت و درمان را در آمریکا یعنی کشوری که با سرمایه‌گذاری بر این بخش به ضرر امنیت بهداشتی- درمانی شهروندان عمل کرد، عمومیت بخشد.

جو بایدن همچنین از برنامه‌های رقیب سابق خود یعنی سناتور برنی سندرز، نامزد حزب دموکرات که شعار «بهداشت و درمان برای همه» را سر داد، استفاده خواهد کرد. او شعار‌های اجتماعی نزدیک به برنامه‌های احزاب اروپایی را سر خواهد داد.

رای الیوم در ادامه نوشت: شیوع ویروس جدید کووید-۱۹ در آمریکا به ضرر ترامپ تمام شد؛ زیرا او از میزان خطر این ویروس کاست و بر این باور بود که آمریکا از آن در امان است و در نهایت بزرگترین اشتباه را در تاریخ بهداشتی- درمانی این کشور مرتکب شد، به طوری که بیماری کرونا خیلی بیشتر از دیگر کشور‌ها همچون چین، روسیه، هند، فرانسه و انگلیس در آمریکا شیوع یافت.

ترامپ همچنین در ازای لغو قانون «اوباما کر» جایگزین قانع کننده‌ای ارائه نداد و شهروندان آمریکایی را در برابر شرکت‌های بیمه رها کرد و تنها گذاشت و همین امر باعث می‌شود، برای متقاعد کردن رای دهندگان آمریکایی با مشکل مواجه شود. او همچنین تاوان اظهارات خنده‌دار خود درباره ویروس کرونا را پرداخت خواهد کرد، به ویژه زمانی که ضد عفونی کردن شهروندان با مایعات ضد ویروس و ضد باکتری را خواستار شد، اظهاراتی که تا پیش از این در هیچ جا بیان نشده بود و بی سابقه بود.

در پایان این یادداشت آمده است: آمریکایی‌ها در میان کشور‌های جهان از نظر هزینه برای بخش بهداشتی- درمانی در صدر قرار دارند؛ اما همه از آن برخوردار نیستند و بیش از ۵۰ میلیون آمریکایی بیمه ندارند. رای دهندگان آمریکایی این بار تلاش خواهند کرد، در انتخابات آتی عمل گرا رفتار کنند. اکنون شهروندان آمریکایی این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا نظام بهداشتی- درمانی شبیه به کشور‌های اروپایی در اختیار ندارند، نظامی که بدون مداخله شرکت‌های بیمه، درمان را برای همه تضمین می‌کند. این در حالی است که اینگونه افکار در آمریکا رد می‌شد و هر کس آن را بیان می‌کرد به سوسیالیسم و کمونیسم متهم می‌شد؛ اما اکنون افکار عمومی در آمریکا به این نتیجه رسیده است که تغییر بخش بهداشت و درمان در این کشور اهمیت دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شیوع کرونا در آمریکا دونالد ترامپ انتخابات آمریکا بهداشت و درمان رای الیوم کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۸۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آژانس فرانس پرس امروز سه شنبه در حساب کاربری خود در ایکس (توییتر سابق) از حکم دادگاه نیویورک برای جریمه ترامپ خبر داد.

بر اساس اعلام این رسانه، دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین آمریکا در جریان محاکمه اش در نیویورک به دلیل اهانت به دادگاه ۹ هزار دلار جریمه شده است.

قاضی دادگاه نیویورک، امروز دونالد ترامپ، رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا را به پرداخت ۹ هزار دلار جریمه محکوم کرد و اخطار داد که تداوم نقض ممنوعیت صحبت درباره دادگاه، می‌ تواند منجر به بازداشت او شود.

بر اساس دستور قاضی «خوان مرچان» دونالد ترامپ اجازه ندارد هرگونه حمله کلامی علیه شاهدان، اعضای هیأت منصفه یا کارکنان دادگاه و نزدیکان آن‌ ها انجام دهد.

«مرچان» به ازای هر مورد نقض این دستور، هزار دلار جریمه برای ترامپ در نظر گرفت و دستور داد ۷ نوشته او که «توهین‌ آمیز» بود از شبکه اجتماعی تروث‌سوشال و وب‌ سایت کارزار تبلیغاتی او حذف شود.

قاضی مذکور هنگام صدور این حکم گفت: بدین وسیله، به متهم هشدار داده شد که دادگاه تداوم نقض آگاهانه دستورات قانونی‌ اش را نمی‌ پذیرد و اگر ضروری و مناسب بداند، بازداشت تنبیهی اعمال خواهد کرد.

نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی در سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی متهم شده است.

کد خبر 6093570

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • قاضی آمریکایی ترامپ را برای توهین به دادگاه جریمه کرد
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • چرا کسی برای دختران دانشجوی آمریکایی شعر برای خواهرم نمی‌خواند!
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • پیروزی بدون جنگ
  • سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت