Web Analytics Made Easy - Statcounter

مساجد تاریخی استان «قره‌بوک» ترکیه به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، امسال در ماه مبارک رمضان پذیرای نمازگزاران نیستند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «آناتولی»، مساجد تاریخی استان «قره بوک» شمال غربی ترکیه امسال برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بدون نمازگزار است و این اتفاق از زمان ساخت آن بی سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شهرستان «زعفران بلو» در این استان دارای تعداد زیادی مساجد است که تاریخ ساخت آن به سال 1661 میلادی باز می گردد و هم اکنون نیز به دلیل ویروس کرونا بسته است.

 

مسجد جامع «کوبرولو محمد پاشا» سال ساخت 1661 میلادی، مسجد جامع «قازداغلی اوغلو» که در سال 1778 میلادی تکمیل شده و مسجد «عزت محمد پاشا» که در سال 1796 میلادی ساخته شده و مسجد جامع «لطفیه» که در سال 1878 میلادی بنا شده است، از برجسته ترین مساجد تاریخی این استان هستند که هر ساله مملو از جمعیت نمازگزاران در ماه رمضان بوده است.

 

این مساجد نه تنها در سال های گذشته شاهد حضور نمازگزاران بوده، بلکه شاهد حضور گردشگران خارجی نیز بوده است.

 

«الیاس یلماز ترک»، مفتی استان «قره بوک» در این باره گفت: مساجد تاریخی این منطقه در ماه رمضان سال های گذشته همیشه مملو از جمعیت نمازگزار و بازدیدکننده بوده است، اما امسال برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسته است.

 

وی افزود: در صورت رعایت نکات بهداشتی و از بین رفتن ویروس کرونا انشالله مساجد به روی نمازگزاران و بازدیدکنندگان باز می شود.

 

تاکنون 110 هزار و 130 نفر در ترکیه به ویروس کرونا مبتلا شده و دو هزار و 805 نفر فوت کرده اند.

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: مساجد ترکیه ویروس کرونا مساجد جهان مساجد تاریخی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۸۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، رسانه‌های افغانستان گزارش دادند که در حمله افراد مسلح ناشناس به مسجد امام زمان (عج) شهرک اندیشه در شهرستان گذره در هرات، تعدادی از نمازگزاران به شهادت رسیده‌اند.

بر اساس اعلام این رسانه، حادثه هنگام نماز مغرب و عشاء روی داده است.

گفته می‌شود امام جماعت این مسجد به همراه ۵ نفر دیگر از جمله یک کودک نیز در این حمله به شهادت رسیده‌ و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

مقامات دولت موقت طالبان در افغانستان هنوز در این خصوص واکنشی نشان نداده‌اند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه در دهه کرامت آذربایجان غربی 
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • ۷ شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • ۶ نفر در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان جان باختند
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران مسجد امام زمان (عج) در هرات
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت