Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: تمدن و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی کشورمان سندی گویا از ایثارگری‌ها و از خودگذشتگی مردان و زنان این سرزمین است از مبارزه با استکبار گران گرفته تا دفاع از جان هموطنان و جلوه‌هایی زیبای همدلی‌ها که همچنان در طول تاریخ ادامه داشته و امروز نیز با قوت ادامه دارد.

با شیوع کرونا از اواخر سال گذشته در کشور کام خیلی از هم وطنان مان تلخ شد برخی به علت به مخاطره افتادن سلامتی شأن و عده‌ای به خاطر از دست دادن عزیزان شأن بر اثر ابتلاء به این بیماری عده زیادی هم کارگرانی بودند که بیکار نام گرفتند و شرمنده خانواده خویش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در میان همه این تلخی‌ها و سختی‌ها بارقه‌های امید در جامعه تجلی پیدا کرد. همدلی‌هایی که جنسشان از ایثار و گذشت و نوع دوستی بود. گاه پرستاری برای نجات هموطن خویش از رفاه و آسایش خود گذشت و زمانی نیز مالک یک ملک برای کمک به مستأجرش از اجاره بها دست کشید.

کمک منسجم‌تر به نیازمندان در قالب رزمایش مواسات

این روزها کمک‌ها و ایثارگری‌های مردم به نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا شکل منسجم‌تر و نظامندتری به خود گرفته و در قالب یک رزمایش به نام مواسات و همدلی مؤمنانه صورت می‌گیرد.

خراسان‌جنوبی نیز از این قاعده مستثنی نیست. چند روز پیش در حسینیه جماران این رزمایش خیرخواهانه با حضور تنی چند از مسئولین طراز اول استان شروع شد. رزمایشی که بنا به گفته متولیان امر تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: بعد از شیوع کرونا در جامعه بسیاری از کسب و کارها آسیب دیده و از درآمدزایی محروم شدند.

سردار علی قاسمی با اشاره به اینکه در این میان اقشار ضعیف جامعه فشار مضاعفی را متحمل شدند، بیان‌کرد: همه این موارد موجب شد تا رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی روز نیمه شعبان آحاد جامعه را توصیه به رزمایش مواسات و همدلی مؤمنانه در ماه مبارک رمضان کنند.

پرهیز از موازی کاری در موضوع شناسایی و کمک به نیازمندان

قاسمی با بیان اینکه در راستای این رزمایش در خراسان‌جنوبی یک ستاد هماهنگی تشکیل شد، ادامه‌داد: این ستاد متشکل از چهار کمیته است که کار شناسایی، سیاست‌گذاری، توزیع، پشتیبانی، جمع‌آوری، بسته بندی و اطلاع‌رسانی را پیگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از کمیته‌ها، کمیته تشکل‌ها، خیریه‌ها و نهادهای مردمی است، گفت: موضوع شناسایی افراد آسیب دیده و نیازمند در محلات از طریق مساجد، پایگاه‌های بسیج، هیأت امنای مساجد و مراکز نیکوکاری صورت می‌گیرد و همچنین از ظرفیت نهادهایی چون بهزیستی، کمیته امداد و هلال احمر نیز استفاده می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی اظهار کرد: نکته مهم و اساسی این است که در شناسایی افراد نیازمند همه نهادها و دستگاه‌های متولی با همدیگر کار را پیگیری می‌کنند تا از موازی‌کاری جلوگیری و یک بانک اطلاعاتی دقیق از افراد محروم و آسیب دیده تدوین شود.

۲۳ هزار خانوار نیازمند در خراسان جنوبی شناسایی شد

سردار قاسمی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۳ هزار خانوار نیازمند و آسیب دیده شناسایی شده است، گفت: در مرحله اول این رزمایش که چند روز گذشته آغاز شد، ۱۴ هزار بسته غذایی توزیع شده است.

وی اظهار کرد: پیش بینی ما بر این است که در مرحله دوم رزمایش که نیمه دوم ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود نیز ۱۶ هزار بسته غذایی توزیع شود.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مرحله سوم رزمایش نیز بعد از شب‌های قدر صورت می‌گیرد، بیان‌کرد: این رزمایش تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد.

سردار قاسمی گفت: نهادهایی چون کمیته امداد و بهزیستی به واسطه کسب مجوز از مراجع تقلید در پایان ماه مبارک و عید فطر می‌توانند فطریه‌های مردم را نیز جمع‌آوری کنند ولی ستاد رزمایش چنین اجازه‌ای را ندارد.

وی اظهار کرد: البته مردم شریف خراسان‌جنوبی مطلع هستند که بر اساس نظر علما می‌توانند فطریه را خودشان به افرادی از آشنایان و فامیل که در این زمینه آسیب دیده و نیازمند و محروم هستند، بدهند.

سردار قاسمی در پاسخ به این سوال که چه کسانی در اولویت برخورداری از این کمک‌ها هستند، گفت: خانواده‌های مستضعف، افراد دارای مشاغلی چون کارگران روز مزد، دست فروش‌ها، کارگران ساختمانی، کارگرانی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند، در اولویت این کمک‌ها هستند.

حفظ آبرو و کرامت نیازمندان برای ما اولویت است

وی در زمینه ضرورت حفظ آبروی افراد نیازمند در هنگام دریافت بسته‌های معیشتی، بیان‌کرد: همه گروه‌ها را توجیه کرده‌ایم که در وهله اول کمک‌ها را شبانه توزیع کنند و همچنین هیچ گونه عکس و تصویری از چهره افراد نیازمند در هیچ فضای حقیقی و مجازی نشر نیابد.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه تصاویر نشر یافته از رزمایش تنها از مراحل بسته‌بندی بسته‌ها و ماشین‌های حمل کمک‌ها است، ادامه‌داد: هدف ما از اطلاع‌رسانی نشان دادن چهره ایثارگرانه ملت ایران و مردم خراسان‌جنوبی به دنیا و تشویق دیگران برای پیوستن به این رزمایش بزرگ است.

سردار قاسمی با بیان اینکه اطلاع رسانی و تبلیغات درست و دقیق تأثیرگذاری خود را دارد، بیان‌کرد: در روز آغاز مرحله اول رزمایش یک سخنرانی در حسنیه جماران صورت گرفت (بدون حضور جمعیت و پخش از طریق رسانه ملی) که بعد از آن آقایی در محل حضور یافته و گفت بر اثر این سخنان می‌خواهد مبلغ قابل توجهی را در قالب این رزمایش به نیازمندان کمک کند.

منابع مالی کمک به نیازمندان در رزمایش مواسات

وی درباره منابع مالی بسته‌های معیشتی گفت: حدود ۵۰- ۶۰ درصد منابع مالی این رزمایش توسط نهادها و سازمان‌هایی چون بنیاد برکت، بسیج، هلال احمر و آستان قدس و سایر سازمان‌های ذی‌ربط تأمین شده و مابقی آن را کمک‌های مردمی تأمین می‌کند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی یادآور شد: تمام همت و تلاش ما بر این است که درخواست و فرمایش رهبر معظم انقلاب بر زمین نمانده و از طرف دیگر مقداری از آلام و دردهای مستضعفان و آسیب دیدگان از شیوع کرونا کاهش پیدا کند.

وی گفت: تمامی این کمک‌ها و ایثارگری‌ها جلوهایی از فرهنگ دینی و اعتقادات قلبی ملت ایران است که در این شرایط در کمک به دیگران خود را نشان می‌دهد.

کمک به محرومان جلوه زیبای نوع دوستی

کمک به نیازمندان و محرومان بی‌شک جلوه زیبایی از نوع دوستی است که در شرایط فعلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

امید است همین‌گونه که در شرایط شیوع کرونا با رزمایش مواسات می‌خواهیم سفره افطاری هیچ خانه‌ای خالی نباشد، بعد از رزمایش و کاهش شیوع کرونا به راهکارهای اساسی رفع فقر چون رونق تولید و جهش تولید بیش از گذشته بیندیشیم.

فراموش نکنیم رهبر معظم انقلاب اسلامی همانگونه که از ما مردم و مسئولین برای ماه رمضان درخواست کمک مؤمنانه به نیازمندان در قالب رزمایش مواسات را داشتند همچنان در سخنان خود برای رونق، جهش تولید و رفع مشکلات واحدهای تولیدی تأکید دارند چرا که حل ریشه‌ای مشکل نیازمندان در این مسئله نهفته است.

کد خبر 4910581

منبع: مهر

کلیدواژه: علی قاسمی مواسات بیرجند سپاه انصار الرضا ع خراسان جنوبی ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز ایلام شیوع کرونا قزوین کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند ستاد مقابله با کرونا گردشگری جهش تولید گرگان فرمانده سپاه انصارالرضا ماه مبارک رمضان رزمایش مواسات خراسان جنوبی سردار قاسمی شیوع کرونا آسیب دیده کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۸۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، با توجه به بارندگی های شدید شب گذشته  و جاری شدن رودخانه های فصلی ، جاده خوسف به معدن قلعه زری مسدود شد. 

به گفته هلال احمر خراسان جنوبی هم استانی ها از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی




دیگر خبرها

  • ایران جوان بمان (جمعیت) در البرز معرفی می شود
  • فیلم/ بارش تگرگ‌های درشت در خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب آن روی سکه بارندگی‌ها
  • خراسان جنوبی، عزادار شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • فیلم| طغیان رودخانه فصلی در قائنات خراسان جنوبی
  • بارش باران و وقوع سیل در خراسان جنوبی + تصاویر
  • ببینید | آب‌گرفتگی معابر عشق‌آباد خراسان‌جنوبی و درخواست کمک توسط مردم
  • فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی
  • مسدود شدن جاده خوسف - معدن قلعه زری
  • ضرورت تربیت و پرورش نیرو علیه استکبار جهانی