Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@16:16:02 GMT

روزه‌داری سبب تزکیه جان و تطهیر روح می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۸۶۶۱

روزه‌داری سبب تزکیه جان و تطهیر روح می‌شود

حجت‌الاسلام محمد رحمانی نصر گفت: روزه‌داری سبب تزکیه جان و تطهیر روح می‌شود و نماز اول وقت در اوج‌گیری روح انسان و توجه خداوند به دعای او نقش اساسی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناحجت‌الاسلام محمد رحمانی نصر در گفت‌وگو با سفیرافلاک، با اشاره به فرارسیدن ماه رمضان و ایام روزه‌داری، اظهارداشت: لطف و رحمت خداوند متعال بر بندگان پوشیده نیست، ولی برخی از بندگان دچار غفلت و مشغول تلخ و شیرین دنیای عاجل و گذرا شده‌اند، اگر وضعیت به این شکل باشد موعظه کارساز نیست و خداوند برای کشاندن بندگان بر در رحمت خویش، دنیا را بر ما تلخ می‌کند، گرفتار سختی و بلایمان می‌کند تا شاید صورت از زمین برداریم و نگاهی به آسمان داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ماه رمضان امسال با سال‌ها گذشته تفاوت دارد چراکه ازیک‌طرف با بیماری جهانی کرونا و ترس و اضطراب آن درگیر هستیم و از طرفی توفیق حضور در مساجد و اماکن مقدس از ما سلب شده، به عبارتی هم دچار گرفتاری دنیوی شده و هم سلب توفیق معنوی شده‌ایم.

کارشناس مذهبی با اشاره به این‌که دعا، استغفار و تضرع تنها راه نجات از مشکلات است، گفت: در دعای شریف ابوحمزه‌ی ثمالی می‌خوانیم لا یُنجی مِنکَ اِلَّا التَّضَرُّعُ اِلَیک‌ (خدایا نجاتی وجود ندارد مگر با تضرع به‌سوی تو) و هم‌چنین فراتر از این، اهل‌بیت (ع) دعا را ستون دین و نور آسمان و زمین معرفی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه روزه از ضروریات دین و ارکان شریعت اسلام است، تصریح کرد: بهترین پاسخ به افرادی که این سؤال برایشان مطرح است که تکلیف آنان در روزه گرفتن در این ایام شیوع کرونا چیست، همان بیان شریف مقام معظم رهبری است که ترک روزه ماه مبارک رمضان جایز نیست مگر آنکه فرد، گمان عقلایی پیدا کند که روزه گرفتن موجب ایجاد بیماری، تشدید بیماری، افزایش طول بیماری و یا تأخیر در سلامتی می‌شود.

رحمانی نصر بیان کرد: روزه‌دار با محرومیت خود از لذت‌های مادی و با عمل کردن به اعمال این ماه خود را به خداوند نزدیک می‌کند.

کارشناس مذهبی بیان داشت: ارزش عبادت در ماه مبارک رمضان از عبادت هزار ماه در نزد خداوند شریف‌تر است و چه وقتی برای دعا لازم‌تر از این زمان که همه‌ی اهل عالم گرفتار سختی و مشکلات دنیا هستیم و به لطف الهی محتاجیم.

وی با اشاره به اینکه روزه‌داری سبب تزکیه جان و تطهیر روح می‌شود، گفت: بدون شک ماه رمضان را نباید در کنترل شکم منحصر کرد، بلکه کنترل زبان و رفتار از شاخه‌های پرثمر این درخت مبارک هستند و نماز اول وقت در اوج‌گیری روح انسان و توجه خداوند به دعای او نقش اساسی دارد.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: روزه داری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۸۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم

اپراتور هلال احمر قم در پی تماس تلفنی یک فرد با شماره ۱۱۲ (مرکز کنترل عملیات اضطراری هلال‌احمر)، مبنی بر پریدن شیر در گلوی نوزاد و بند آمدن راه نفسش، با راهنمایی‌های خود جان نوزاد را نجات داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • تبدیل شانزه‌لیزه به محوطه پیک‌نیک رایگان یک‌روزه
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • سفر یک روزه وزیر راه و شهرسازی به تبریز
  • چرا کسی پاسخگوی عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری نیست
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است
  • لحظات حساس از نجات نوزاد ٣ روزه توسط اپراتور هلال احمر قم + فیلم
  • نجات جان نوزاد توسط اپراتور هلال‌ احمر + فیلم | نوزاد دو روزه نفس نمی‌کشید!