Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علی آشتیانی‌پور مدیر شرکت پخش «فیلم آفرین» درباره بازگشایی سینماها گفت: سازمان سینمایی برای بازگشایی سینماها در شرایط شیوع کرونا آیین‌نامه‌ای غیرکارشناسانه و اعمال ناشدنی تدوین کرده‌است. قوانینی که نه پخش‌کننده حاضر است فیلم بدهد و نه صاحب فیلم حاضر است فیلمش را با این شرایط اکران کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در پیش‌نویس این آیین‌نامه آمده که سینما با ظرفیت ۴۰ درصدی بازگشایی شود که این بیشتر شبیه یک شوخی است. سینما رفتن آدابی دارد. برای مثال در این شرایطی که از سر اجبار فقط برای خرید بیرون می‌رویم، اگر قرار باشد من و همسرم خطر کنیم و به سینما برویم اصلا منطق ندارد که با فاصله ۳ صندلی بشینیم حتی اگر این پیش فرض را داشته باشیم که سینما ایمن و فیلم‌های آنچنانی روی پرده رفته است.

این پخش‌کننده سینما ادامه داد: دوستان ما در سازمان سینمایی طرح و برنامه‌ای ریخته‌اند که در تدوین آن کارشناسان پخش و سینما حضور نداشته‌اند به همین ترتیب نه سینمادار، نه پخش‌کننده و نه تولیدکننده به یک زبان مشترک نمی‌رسند. باید باور کنیم مردم به قدری گرفتاری دارند که در این شرایط سینما در اولویت آخرشان قرار دارد. آن زمان که ظرفیت سینماها صددرصدی بود ما چشم به چشم هم می‌دوختیم و چنگ به‌صورت هم می‌انداختیم، حالا که ظرفیت چهل درصدی شده کدام سینماگر و پخش‌کننده‌ای حاضر به اکران فیلمش می‌شود؟  

وی با اشاره به اینکه  تنها راه حل این است که همه شرایط هم را درک و کمی به یکدیگر فکر کنیم، اظهار کرد: زمانی که ظرفیت سینماها صددرصدی بود ما چشم به چشم هم می‌دوختیم و چنگ به‌صورت هم می‌انداختیم، حالا که ظرفیت چهل درصدی شده کدام سینماگر و پخش‌کننده‌ای حاضر به اکران فیلمش می‌شود؟

مدیر شرکت پخش «فیلم آفرین» توضیح داد:در حال حاضر کدام سینمادار به صاحبان فیلم‌ها و پخش‌کنندگان زنگ زده که بگوید حالا که سه چهار ماه از اکران فیلم می‌گذرد آیا شما پورسانت نمی‌خواهید؟ حتی یک بار هم این اتفاق نیفتاده است. وقتی این اتفاق نمی‌افتد من به‌عنوان پخش‌کننده و تهیه‌کننده با خودم می‌گویم چه ضرورتی دارد برای این سینما دل بسوزانم. معتقدم در شرایط بحرانی دولت باید از همه زودتر آستین بالا بزند اما با این دولت، این شرایط و این وضعیت اقتصادی کاری نمی‌شود کرد.

کد خبر 505898 برچسب‌ها سینما - سازمان سینمایی کشور كرونا در ايران سینما - فیلم ایرانی سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سینما سازمان سینمایی کشور كرونا در ايران سینما فیلم ایرانی سینمای ایران پخش کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه جوان نوشت: خاطرات خوبی از واگذاری تیم‌های ریشه‌دار نداریم. اما حالا با وجود تمام سروصدا‌ها و «به‌به» و «چه‌چه» کردن‌های آقایان کت‌وشلوارپوش ورزش بابت این واگذاری (که هنوز هم نمی‌دانیم چگونه چند ساعته انجام شد!) باید خیلی سخت نگران آینده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باشیم.

یکی از شرایط واگذاری سرخابی‌ها، اهلیت مالکان جدید سرخابی‌ها بود، مسئله‌ای که نوع نگاه و برخورد مالکان جدید دو باشگاه در همین چند روز اول آن را زیر سؤال می‌برد؛ اینکه یکی از تغییر شهر حرف به میان آورد و دیگری از تغییر نام صحبت کند، حتی اگر تکذیب هم شود، نشان از این واقعیت تلخ دارد که مالکان جدید سرخابی‌های پایتخت نه‌تن‌ها کوچک‌ترین شناختی نسبت به فوتبال باشگاهی نداشته و ندارند که بدتر از آن اصلاً متوجه نیستند چگونه باید با ظرفیت مردمی این دو باشگاه روبه‌رو شوند.

هنوز جوهر مهر واگذاری خشک نشده که یکی از مالکان تقاضای غیرحرفه‌ای خرید تمام بلیط‌های بازی را می‌کند. یا خبر می‌رسد که مالک آن تیم دیگر در ردیف شرکت‌های تحریمی است. درست است که چنین مواردی خیلی زود تکذیب شد، اما با توجه به اینکه همیشه گفته‌اند: «تا نباشد چیزکی، مردم نگویند چیزها» نشان از آن دارد که واگذاری سرخابی‌های پایتخت به کنسرسیوم بانکی و هلدینگ پتروشیمی مانند بسیاری دیگر از طرح‌ها و برنامه‌ها بدون مطالعه و صرفاً برای از سر بازکردن کار بوده است. آقایان فقط می‌خواستند واگذاری این دو تیم در کارنامه عملکرد خودشان ثبت شود.

پرسپولیس و استقلال تیم‌های تهران هستند با خیل عظیمی از هواداران، در این شکی نیست که این دو تیم در جای‌جای ایران علاقه‌مند دارند، اما هیچگاه نباید فراموش کنیم سرخابی‌ها تیم‌های پایتخت هستند، خاستگاهشان تهران بوده و در پایتخت هم باید بمانند. شوخی این ادعا هم قشنگ نیست که پرسپولیس به مشهد برود یا اینکه نام استقلال اول تغییر کند و بعد از آن شهرش هم عوض شود، چون خواهند گفت: «استقلال خلیج فارس» در تهران چه می‌کند؟

این موارد طی همین یکی، دو روز رخ داده و همه فقط نظاره‌گر بوده‌اند. مواردی که امروز تکذیب می‌شوند، اما باید نگران تکرار شدن آن‌ها و در نهایت به وقوع پیوستن‌شان باشیم. واقعیت این است که جامعه فوتبال از پیشکسوتان گرفته تا هواداران دو باشگاه هنوز این واگذاری را درک نکرده‌اند و به این مسئله با شک و تردید نگاه می‌کنند. این را می‌توان از میان حرف‌ها و اظهارنظر‌های آنان متوجه شد. واقعیت این است که. این زنگ خطر خیلی زود با خبر‌هایی که از نوع نگاه مالکان جدید آن‌ها به گوش می‌سد، به صدا درآمده، اما آیا کسی هست که صدای این زنگ را بشنود؟

دیگر خبرها

  • «فسیل» در نمایش برخط هم رکورد زد
  • رکورد فروش اکران برخط فیلم‌های سینمایی جابه‌جا شد
  • وقتی «فرهنگ» در میدان «دیپلماسی» قد عَلَم می‌کند
  • «میان ستاره‌ای» نولان اکران مجدد می‌شود
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • بازگشایی گردنه پیچ‌بن در الموت+ فیلم
  • بازگشایی جاده سه هزار تنکابن پس از ۵ ماه (فیلم)
  • نتانیاهو: در زمان حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به‌نظر می رسد
  • نتانیاهو: در حال حاضر دستیابی به آتش‌بس بعید به نظر می‌رسد
  • هشدار درباره وضعیت پرسپولیس و استقلال