Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین توکلی کجانی روز سه شنبه در جلسه ویژه ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به مدیریت بحران در خصوص بررسی مشکلات و تعیین تکلیف نهایی مسیل سنگتراشان و چهلقز اظهار داشت: متخلفان ساخت و ساز در حریم مسیل سنگتراشان و چهلقز که موجب وقوع سیلاب در بخش خاوران می شود باید به مراجع قضایی معرفی شوند.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از هرگونه سیلابی در محور امام رضا(ع) و بخش خاوران باید مسیل سنگتراشان و چهلقز به صورت فنی و با مطالعات دقیق ایمن سازی شود، افزود: رفع مشکلات این ۲ رودخانه باید دغدغه تمامی دستگاه های متولی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توکلی کجانی ادامه داد: مسئولان تمامی دستگاه های اجرای شهرستان باید بدانند در گذشته موضوع پاسخگویی و مدیریت بحران در اختیار یک نهاد بود اما امروز بر اساس قانون جدید، همه دستگاههای اجرایی در مدیریت بحران حضور دارند و شرح وظایف آنان تعریف شده است.

این مسئول در پایان یادآور شد: مسیر سنگتراشان و چهلقز بخش خاوران یکی از نقاط آسیب پذیر شهرستان ری در مواقع بارندگی است که با بارش های شدید این مسیر سیلابی و خطرآفرین میشود و بایستی نسبت به رفع موانع و مشکلات این مسیر اقدام شود.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری به علت موقعیت جغرافیایی و قرارگیری در پایین دست شهر تهران منبع سرریز رودخانه‌های سرخه حصار، کن و جاجرود است و همواره در معرض بحران‌های طبیعی نظیر سیل قرار دارد.

شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) باجمعیتی درحدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت وحسن آباد وچهار بخش مرکزی، کهریزک، فشافویه و خاوران وقلعه نو است.

برچسب‌ها شهرستان ری سازمان مدیریت بحران کشور سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری سازمان مدیریت بحران کشور سیل شهرستان ری سازمان مدیریت بحران کشور سیل مدیریت بحران شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۹۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دز طغیان کرد + ویدئو

به گزارش همشهری آنلاین،، در پی بارش های اخیر سیل آسا در استان خوزستان و شهرستان دزفول باعث افزایش دبی رودخانه دز شد.

علیرضا خردمند فرماندار ویژه شهرستان دزفول با بیان اینکه با توجه به تکمیل شدن ظرفیت سد دز، دبی خروجی سد به ۶۰۰ متر مکعب در ثانیه رسید، اظهار داشت: افزوده شدن آورد ۲۰۰ مترمکعب در ثانیه آب در مسیر عبوری پایین دست سد دز، دبی عبوری از رودخانه دز در محدوده دزفول به ۸۰۰ متر مکعب بر ثانیه خواهد رسید.

فرماندار ویژه دزفول گفت: دستور تعطیلی بوستان‌های ساحلی این شهر صادر و عملیات تخلیه خودروها از این بوستان‌ها نیز آغاز شده است.

وی از شهروندان خواست از نزدیک شدن به بستر رودخانه دز و حضور در پارک‌های ساحلی تا عادی شدن شرایط به طور جدی خودداری کنند.

فرماندار ویژه دزفول گفت: شرایط سد دز و دبی خروجی این سد به طور مستمر از طریق سازمان آب و برق خوزستان رصد و متناسب با آن تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود.

۱۷۵ میلیمتر بارندگی طی روزهای پنجشنبه و جمعه در شهرستان دزفول موجب آبگرفتگی شدید معابر و خسارت به زیرساخت‌های کشاورزی و عمرانی شهرستان دزفول شد.

کد خبر 849173 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم باران رودخانه استان خوزستان

دیگر خبرها

  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • پیدا شدن جسد مردی با دست‌و‌پا و دهان بسته در رودخانه اردل
  • متخلفان صید ماهی در تور محیط بانان لرستان
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • (ویدئو) رودخانه دز طغیان کرد
  • دز طغیان کرد + ویدئو
  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • ستاد پیشگیری و فرماندهی عملیات مدیریت بحران در دهلران تشکیل شد
  • ادامه جستجو برای یافتن جوان غرق شده در رودخانه نازلوچای با پهپاد