Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@20:43:57 GMT

نصب دستگاه خود دریافت پسماند خشک

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۹۲۹۵

نصب دستگاه خود دریافت پسماند خشک

به گزارش خبرگزاری مهر، صدرالدین علیپور در این نشست که به میزبانی سازمان برگزار شد، با اشاره به تاکید ویژه مدیریت شهری و شهردار تهران بر اجرای طرح کاپ گفت: در راستای اجرای گام دوم طرح مذکور قرار شد تا با جمع‌آوری مخازن فعلی، راهکارهای دیگری مانند نصب مخازن سه گانه و RVM ها (دستگاه خود دریافت پسماند خشک) اجرایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه برای اجرای فاز اول از گام دوم طرح کاپ تعدادی دستگاه RVM توسط سازمان مدیریت پسماند خریداری شده است، اضافه کرد: به دلیل حضور انبوه مردم در فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره بار، تصمیم گرفتیم نصب دستگاه‌ها را از این مراکز آغاز کنیم تا تعداد قابل توجهی از شهروندان با اجرای این شیوه از طرح آشنا شوند.

به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران؛ دستگاه‌های RVM تولید داخل و از سوی شرکتی دانش بنیان طراحی و ساخته شده است.
علیپور در ادامه گفت: این شیوه جمع‌آوری، یکی از روش‌های مدرن دفع پسماندهای خشک ارزشمنداست که تجربه به کارگیری آن در کشورهای دیگر کارآیی بسیار خوب این روش را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: این دستگاه‌ها در ازای دریافت پسماند قابل بازیافت مانند ظروف پت، قوطی‌های فلزی، کاغذ و مقوا و … مشوق‌هایی به صورت حواله خرید به شهروندان ارائه می‌دهد که این حواله‌ها در فروشگاه‌های شهروند و میادین میوه و تره بار، در هنگام خرید به فروشندگان تحویل داده می‌شود که هزینه آن توسط سازمان مدیریت پسماند پرداخت خواهد شد.

کد خبر 4911769

منبع: مهر

کلیدواژه: زباله مدیریت پسماند طرح کاپ ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهرداری تهران شیوع کرونا کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه شبکه شاد آموزش مکمل سیدابراهیم رئیسی شهر تهران ترافیک محسن حاجی میرزایی ماه مبارك رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۹۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان شامگاه جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران از واردات موز، انبه، آناناس، نارگیل و … از مرز رسمی باشماق خبر داد.

پیمان اسکندری بیان کرد: مرز رسمی باشماق از جایگاه ویژه‌ای بین مرزهای رسمی کشور برخوردار است که در سال ۱۴۰۱ مقدار ۲۶۴ هزار تن و در سال ۱۴۰۲ مقدار ۲۶۶ هزار تن محصولات کشاورزی از این مرز به کشور عراق صادر شده است.

وی افزود: این روند با توجه به سیاست‌های جهش تولید، تولید پایدار، ایجاد اشتغال، ازر آوری، تنظیم و کنترل قیمت محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی در سطح بازار در کشور رو به افزایش است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: یک حلقه مغفول هم برای واردات محصولات گرمسیری وجود داشت که با توسعه ظرفیت‌های زیر ساختی مرتفع شد و این حرکت باعث رونق بیشتر مرز باشماق و توسعه تجارت خارجی شود.

اسکندری عنوان کرد: تأمین نیاز بازار و مصرف میوه‌های گرمسیری در داخل کشور و نزدیکی مرز باشماق به بندر لاذقیه سوریه نسبت به دیگر مرزهای ترانزیتی رسمی کشور و کاهش هزینه‌های حمل و صرفه جویی در زمان ما را بر آن داشت که مجوز واردات میوه‌های گرمسیری از جمله موز، آناناس، انبه و نارگیل را از این مرز رسمی را از سازمان حفظ نباتات کشور اخذ نمائیم.

وی اذعان کرد: با ایجاد زیر ساخت‌های لازم از جمله احداث ساختمان و ایجاد پست قرنطینه نباتی، بکارگیری نیروی متخصص و آموزش دیده و استقرار آزمایشگاه قرنطینه‌ای دولتی و خصوصی توسط این سازمان و اداره کل گمرک استان با توسعه زیر ساخت‌های گمرکی و پیگیری مستمر توانستیم مجوز واردات میوه‌های گرمسیری را از سازمان حفظ نباتات کشور دریافت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اضافه کرد: تجار می‌توانند ضمن اخذ مجوزات لازم اقدام به واردات میوه‌های گرمسیری از مرز باشماق مریوان نمایند.

کد خبر 6096056

دیگر خبرها

  • آغاز واردات میوه های گرمسیری از مرز باشماق مریوان
  • فردا میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تعطیل است
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش «مسیرسبز- ایران پاک»
  • جمع آوری ۹۰ تن پسماند و نخاله ساختمانی در پویش مسیر سبز ایران پاک
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • ۹۰ تُن پسماند و نخاله ساختمانی در استان مرکزی جمع‌آوری شد
  • هشدار به پیمانکاران پسماند پایتخت درمورد بکارگیری کارگران زیر ۱۸ سال
  • احداث شهرک بازیافت، گامی برای جمع‌آوری انبارهای غیرمجاز در نصف‌جهان
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود