Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@14:25:36 GMT

پوشش مراتع شهرستان کوهرنگ با بارش‌های بهاری بهبود یافت

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۹۶۲۶

پوشش مراتع شهرستان کوهرنگ با بارش‌های بهاری بهبود یافت

لطفعلی چراغپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، وسعت مراتع شهرستان کوهرنگ را ۲۸۰ هزار هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: با بررسی انجام شده، حدود نیمی از مراتع این منطقه غنی و از پوشش علوفه مطلوبی برخوردار است که باید با همکاری عشایر این پوشش نسبی حفظ شود.

وی، زمان ورود عشایر به استان و شهرستان کوهرنگ را ۲۵ اردی‌بهشت اعلام و تاکید کرد: به منظور جلوگیری از تخریب مراتع در حال رشد، از کوچ زودهنگام عشایر که همه ساله حدود ۶۵ هزار نفر از جمعیت عشایری با بیش از ۵۰۰ هزار راس دام سبک در مراتع ییلاقی این شهرستان مستقر می‌شوند، جلوگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری کوهرنگ از نبود تعادل بین مرتع و دام در این شهرستان ابراز نگرانی کرد و تصریح کرد:با برآورد کارشناسان منابع طبیعی استان، نسبت دام به مرتع در منطقه بیش از ۳ برابر است که این امر تخریب و فقیر شدن پوشش گیاهی مراتع را در پی دارد.

چراغپور، با اشاره به رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربعی از اراضی ملی این شهرستان، افزود:  با تلاش ماموران یگان حفاظت نهال‌های غرس شده غیرمجاز در این اراضی جمع‌آوری شد.

به گفته وی، در راستای اجرای تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع به ‌منظور جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و تخریب انفال، این اراضی ملی رفع تصرف شد.

به گزارش ایرنا، از مجموع یک میلیون و ۶۴۰ هزار هکتار مساحت استان چهارمحال و بختیاری حدود ۳۳۵ هزار هکتار را جنگل و یک میلیون و ۹۳ هزار هکتار را مرتع تشکیل می‌دهد.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان چهارمحال و بختیاری حقوق رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فقیر منابع طبیعی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۹۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم

بارش‌های بهاری و شدید در برخی شهرهای خراسان‌جنوبی باعث جاری شدن سیل و مسدود شدن جاده ها و آب‌گرفتگی منازل شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، بارش‌های شدید که از دیروز اکثر شهرهای استان را درگیر کرده بود باعث مسدود شدن جاده در منافع عشایری شهرستان نهبندان شد.

در شهرستان قائنات و نیمبلوک، در منطقه عشایری جانمیزار، چاه جملی و چاه دهنه باعث تخریب ایل راه عشایری شد.

در شهرستان خوسف البته شدت بارش بیشتر بود به حدی که فرماندار شهرستان را مجبور به صدور هشدار قرمز کرد.

در شهر ماژان و خوسف، مسیرهای دولت آباد به سمت مزار امام زاده شاه سلیمان علی در محل رود کاج جاده مسدود است و تمامی نیروهای امدادی و راهداری و مدیریت بحران درتلاش برای بازگشایی معابر هستند.

با توجه به بارندگی‌های اخیر و پیش بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارندگی‌های پراکنده و نیاز به باز کردن معابر شهرستان خوسف در محور ماژان به معدن قلعه زری و بصیران و راههای روستایی، هموطنان تا زمان بازگشایی کامل این مسیر نسبت به تردد در این محور خودداری نمایند.

به گزارش ایمنا، به دلیل شدت بارندگی و فعال شدن رودخانه‌های فصلی احتمال فرونشست زمین وجود دارد و مردم باید از تردد غیر ضرور در نقاط حادثه‌خیز و نیز تردد شبانه در این محورها جدا خودداری کنند.

کد خبر 750389

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری شهرستان کوهرنگ
  • پرشدن کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه درپی بارش‌های اخیر
  • آبگرفتگی چادر‌های عشایر کوهرنگ در پی بارش های اخیر
  • امدادرسانی به ۸۰ خانوار عشایری در کوهرنگ
  • آبگرفتگی چادر‌های عشایر کوهرنگ در پی بارش اخیر
  • تخریب برخی جاده‌های روستایی ممسنی / لزوم کارهای آبخیزداری در فارس
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • بارش‌های بهاری در خراسان جنوبی/کویر به دریاچه تبدیل شد + فیلم
  • بارش باران بهاری در شهرستان پلدشت
  • کاهش آفت ملخ در اراضی کشاورزی با بارش های بهاری