Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «استفان والت» تحلیلگر برجسته آمریکایی و استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه هاروارد کندی، تلاش مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا برای توسل به مکانیسم ماشه برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را به تصمیم گیری برای همسر پس از طلاق تشبیه کرد.

این تحلیلگر ارشد آمریکایی در پیامی که در صفحه توئیتر خود منتشر کرد، نوشت: تلاش پمپئو برای راه‌اندازی ساز و کار بازگشت خودکار (مکانیسم ماشه) برجام، پس از خروج آمریکا (از این توافق) و بر هم زدن آن، همانند این است که مردی همسرش را ترک کند، طلاق بگیرد و سپس بگوید این اوست که درباره دیدار همسرش با دیگران تصمیم می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پیام توئیتری تمسخرآمیز در حالی منتشر شد که روزنامه نیویورک‌تایمز به تازگی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد دولت ترامپ درصدد است محدودیت‌های اعمال شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند. بر این اساس، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در حال تدوین یک استدلال حقوقی است تا واشنگتن را علی‌رغم خروج از برجام، یکی از طرف‌های این توافق عنوان کند و محدودیت‌های وضع شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند.

وزیر خارجه آمریکا، اخیرا نیز طی پیامی در حساب توئیتری خود خطاب به شورای امنیت سازمان ملل، تمدید تحریم فروش اسلحه به ایران را درخواست کرد.

پس از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، قطعنامه ۲۲۳۱ ذیل این توافق در شورای امنیت به تصویب رسید. این قطعنامه خرید تسلیحات از سوی ایران را تا اکتبر ۲۰۲۰ محدود کرد. با رفع محدودیت‌های شورای امنیت، ایران می‌تواند از کشور‌های جهان تسلیحات خریداری کند.

۲۴ دی آلمان، انگلیس و فرانسه با انتشار بیانیه‌ای در بروکسل، مکانیسم حل اختلاف در برجام (ماشه) را فعال کردند.

بر اساس مکانیسم ماشه، اختلاف حل نشده در کمیسیون مشترک برجام که شامل کشور‌های عضو این توافقنامه است، به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده خواهد شد. در صورتی که این نهاد امنیتی نیز ایران را به نقض برجام محکوم کند، تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل که قبل از برجام نیز وجود داشت، بدون طی شدن هرگونه پروسه‌ای علیه ایران اعمال خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مکانیسم ماشه توافق هسته ای ایران تحریم های آمریکا علیه ایران مکانیسم ماشه شورای امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه

الجزایر از شورای امنیت خواست سه شنبه این هفته نشستی درباره کشف گورهای جمعی در نوار غزه برگزار کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، یک مقام آگاه در شورای امنیت به خبرگزاری روسی « اسپوتنیک » گفت: الجزایر از شورای امنیت خواسته است سه شنبه هفته جاری نشستی  پشت درهای بسته در خصوص کشف گورهای دسته جمعی در نوار غزه برگزار کند.

رسانه‌های فلسطینی در روزهای پایانی ماه گذشته میلادی ( آوریل ) اعلام کردند: اورژانس فلسطین اجساد 180 نفر را در یک گور جمعی در محوطه مجتمع پزشکی «ناصر» واقع در شهر خان یونس در نوار غزه را پیدا کرده است.

این خبر چند روز پس از خروج نظامیان صهیونیستی از این مجمتع بیمارستانی رسانه‌ای شد.

آخرین وضعیت از گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر

رسانه‌های فلسطینی بعدا اعلام کردند: تعداد اجساد کشف شده در گور مزبور به 390 جسد رسیده‌ است.

به دنبال انتشار این خبر « آنتونیو گوترش » دبیرکل سازمان ملل به بارزسان بین‌المللی اجازه داد فورا به غزه بروند و درباره گورهای جمعی تحقیق کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • دیدار رئیس اقلیم کردستان با دبیر شورای عالی امنیت ملی
  • ماشه افزایش قیمت گاز در اروپا چکانده می‌شود
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • ادامه جنجال توسل‌جویی علم‌الهدی به شاهنامه | نمی‌دانستید منیژه، زن باده‌نوش و دختر دشمن ایران بود | این ابیات را هم بخوانید!
  • درخواست الجزایر از شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه
  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • شورای امنیت درباره غزه تشکیل جلسه می‌دهد
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد