Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@08:49:12 GMT

مهربانی‌ ماندگارترین میراث روزهای سخت کرونایی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۵۹۷۹۳

مهربانی‌ ماندگارترین میراث روزهای سخت کرونایی

ایسنا/فارس با تمام خاطرات تلخی که کرونا از خود به جای گذاشته اما قلب‌ها بهم نزدیکتر شده تا اشتیاق مردم برای کمک به همنوع بار دیگر در قاب مهربانی‌ها ثبت و ضبط شود. این روزها مردم دست به دست هم داده‎اند تا در حد توان، گرهی از گره‌های کار هموطنان را بگشایند، با این باور که مهربانی ماندگارترین میراث در این روزهای دشوار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشکیل گروه‌های مختلف در قالب جهادی و خودجوش با محوریت مساجد، حسینیه‌ها، اماکن مذهبی و تشکل‌های مردم‌نهاد، از روزهای ابتدایی بروز و شیوع کروناویروس و گرفتاری‌هایی که این بلا، گریبانگیر مردم کرد، ابتدا با تلاش در مسیر کاهش دغدغه تامین ماسک و دستکش و مواد ضدعفونی و حتی تامین بخشی از مایحتاج مراکز درمانی درگیر نظیر گان و لباس‌های مناسب برای کادر درمانی و حتی مواد غذایی، رنگ و بویی دیگر به جامعه داد و نگذاشت که سرچشمه مهربانی خشک شود.

به گزارش ایسنا، یکی از این گروه‌های جهادی، گروه شهدای رهپویان وصال شیراز بود که با بسیج جوانان مومن و با انگیزه، آنان را گرد هم آورد تا در میان جنگی تازه، هماورد طلب کنند و تا سخاوت و همدلی خود را به نمایش بگذارند.

مسئول گروه جهادی شهدای رهپویان وصال در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه فعالیت جهادی این گروه در شرایط کرونایی شامل چند بخش می‌شود، گفت: از ۲۶ فروردین کارگاه تهیه ماسک یکبار مصرف ویژه بیمارستان‌های درگیر کرونا از جمله علی‌اصغر(ع) و شهید چمران را راه‌اندازی کردیم.

زهرا شاهینی ادامه داد: پیش از ماه مبارک رمضان روزانه نزدیک به ۱۵۰ نفر خانم و آقا در دو شیفت مشغول به کار بودند اما با فرا رسیدن ماه رمضان به صورت یک روز در میان و گردشی خواهران و برادران جهادی برای تهیه ماسک در کارگاه حضور پیدا می‌کنند.

او با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۴۰۰ هزار ماسک توسط این گروه جهادی تهیه شده است، گفت: ماسک‌های تهیه شده در این کارگاه توسط یک شرکت تولید می‌شود و در این کارگاه چسب زده  و بسته بندی و نهایتا تحویل دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای توزیع در مراکز درمانی درگیر کرونا داده می‎شود.

مسئول گروه جهادی شهدای رهپویان وصال همچنین با بیان اینکه بخش دیگری از فعالیت این گروه تهیه آبمیوه‌های طبیعی برای بیمارستان‌های درگیر کرونا و مجموعه‌های نقاهتگاهی و پرسنل آنهاست، عنوان کرد: فعالیت این بخش نیز از ۱۷ فروردین ماه آغاز شده و روزانه حدود ۱۵۰ بطری آبمیوه شامل آب سیب، آب پرتقال، آب هویج و ترکیبی از این میوه‌ها تحویل بیمارستان‌ها داده می‎شود.

شاهینی تهیه بسته‌های معیشتی را از دیگر فعالیت‌های این گروه ذکر و خاطرنشان کرد که مرحله اول توزیع در نیمه شعبان امسال به میزان یک هزار بسته توزیع شد و هم‌اینک نیز در حال تهیه بسته‌های معیشتی در راستای اجرای رزمایش مؤمنانه در ماه رمضان هستیم.

مسئول گروه جهادی شهدای رهپویان وصال شیراز خاطرنشان کرد: در حال بررسی و تهیه یک لیست با همکاری مجموعه‌های مردمی و دیگر گروه‌های جهادی هستیم که یا خود آنها را در اختیار نیازمندان قرار دهیم یا توسط اوقاف، هلال احمر و ...نسبت به توزیع آنها اقدام کنیم.

به گزارش ایسنا، در کنار این گروه، گروه‌های دیگری از مردم نیز همچنان در صحنه رویارویی با کروناویروس، همگام با کادردرمانی که در خط مقدم، به تلاش برای مبارزه با این بیماری ایثار را معنایی دقیق‌تر بخشیدند، در گوشه گوشه ایران و سرزمین فارس و شهر شیراز، کمر همت به تامین اقلام ضروری مردم بسته‌اند تا شاید در گره‌گشایی از مشکلات روزمره، با کلمه رمز "مهربانی" راهگشا و موثر باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جهادگران دانشگاه علوم پزشکی شیراز ماه رمضان شهید چمران گروه جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۹۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم

مسئول سازمان بسیج سازندگی از اجرای بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی از سوی این سازمان در سراسر کشور تا پایان سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمد زهرایی در نشستی خبری، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» اعلام کرد و گفت: این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند؛ همه در کنار هم بودن، وجود تشکیلات مردمی و خدمت‌رسانی خادمان ملت و جهادگران، سه جنبه شعار منتخب بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است،. بسیج از انقلاب و از مردم، جداشدنی نیست؛ اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته، بیش از ۳۳ هزار مسکن از سوی کمیته امداد احداث شد که ۱۱ هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود. بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است که با توجه به شعار سال، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.

زهرایی با اشاره میزان ثبت و فعالیت گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند و ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت ۵۱ هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور بهره‌مند است و در طول سال گذشته ۲۳ هزار گروه جهادی در رزمایش فاطمی شرکت کردند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری، گفت: از مدرسه جهاد رونمایی و اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت» هم برگزار خواهد شد. همچنین در جریان طرح «از آبخیز تا جالیز» چند صد پروژه در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد. بسیج سازندگی طی سال گذشته ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند. در سال گذشته با احیای واحدهای صنعتی، از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

زهرایی با اشاره به ایجاد ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی تاکنون، از افتتاح چندین دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی سال جاری خبر داد و گفت: بسیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته ۵ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معرفی ۴ ماسک معجزه آسا برای مو با تخم مرغ + طرز تهیه
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • تهیه بسته های اقتصاد دریاپایه در مازندران
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • مقام نخست طرح عهد خدمت از آن گروه‌های جهادی خوزستان
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • ویزیت رایگان بیماران خوی توسط گروه‌های جهادی + تصاویر