Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین قائم‌مقام قرارگاه شهدای روحانیت استان قزوین گفت: برای نهادینه کردن و استمرار مواسات و کمک‌ها مؤمنانه در جامعه باید پویش مردمی بسیج شده و به صحنه بیاید که لازمه آن جلب اعتماد عمومی با شفاف‌سازی هوشمندانه است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اصغر رضایی، قائم‌مقام قرارگاه شهدای روحانیت استان قزوین، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به راه‌کارهای نهادینه کردن و استمرار مواسات و کمک‌ها مؤمنانه در جامعه اظهار کرد: در این راستا باید پویش مردمی بسیج شده و به صحنه بیاید که لازمه آن جلب اعتماد عمومی با شفاف‌سازی هوشمندانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اقلام نقدی و غیر نقدی مردم و خیران که جمع‌آوری شده باید به‌صورت دقیق توزیع شود و خیران در جریان روند آن از طریق بازتاب خوب رسانه‌ای باشند بی‌شک اعتماد عمومی جلب می‌شود و بازتاب آن در جامعه دیده خواهد شد.

حجت‌الاسلام رضایی با تأکید بر اینکه اگر هیئت اندیشه‌ورز در قضیه مواسات پای‌کار بیاید بی‌شک اتفاقات بسیار خوبی رخ خواهد داد، تصریح کرد: در خصوص فرهنگ مواسات آموزه‌های دینی بسیاری در ادعیه، روایات و آیات قران کریم وجود دارد که می‌توان به فراخور زمان این مباحث را یادآور شد.

وی با بیان اینکه اهل‌بیت (ع) هیچ‌گاه منتظر نمی‌ماندند که اتفاقی بیفتد و سپس پیش‌قدم شوند بلکه همیشه و دائماً در حال طراحی و آماده‌سازی بستر امور بودند، عنوان کرد: مواسات مورد تأکید مقام معظم رهبری از متن آیات و روایات دینی اهل‌بیت (ع) گرفته شده و داستان‌های زیادی از بزرگان دین نیز در این خصوص وجود دارد که می‌توان آن را در دستور کار زندگی امروز قرار داد.

این فعال جهادگر قزوینی خاطرنشان کرد: می‌توان با رصد عمومی و راه‌اندازی یک پویش مردمی ارگان‌های دولتی و غیردولتی و اقشار مختلف مردم را پای‌کار آورده و سازمان‌دهی کرد.

وی با تأکید بر اینکه مواسات نوعی کار فرهنگی است لذا باید حوزه‌های علمیه نیز ورود جدی در این حوزه داشته باشند، گفت: دولت، نیروهای نظامی و انتظامی، نهادهای آموزشی و غیر آموزشی و قرارگاه‌های جهادی باید پای‌کار آمده و مشارکت در این عرصه را وظیفه خود بدانند.

قائم‌مقام قرارگاه شهدای روحانیت استان قزوین بیان کرد: یکی از مهم‌ترین چیزهایی که می‌تواند جامعه را به تعالی بکشاند و جامعه جهانی و تمدن‌ساز اسلامی را برای ظهور حضرت بقیه‌الله (عج) رقم بزند استفاده از ظرفیت‌های مردمی است که بسیار مورد غفلت قرار گرفته است.

وی یادآور شد: این ظرفیت‌های مردمی پراکنده و گمنام به‌مانند جوی آبی است که شاخه‌های مختلفی دارد؛ وقتی این جوی آب‌ها به هم بپیوندد شاهد تشکیل دریاها خواهیم بود لذا اگر این ظرفیت‌ها دیده و استفاده شود اتفاقات بسیار خوبی در جامعه رخ خواهد داد.

این جهادگر قزوینی عنوان کرد: می‌توان پویشی ایجاد کرد که در آن با ایجاد دغدغه، فطرت پاک مردم را به جوش‌وخروش در آورد و در این صورت شاهد اتفاقات بسیار خوبی در راستای تحقق مواسات و همدلی در جامعه خواهیم بود.

حجت‌الاسلام رضایی در پایان با بیان اینکه ظرفیت مردمی بسیاری در ایران اسلامی وجود دارد، خاطرنشان کرد: با انسجام گروه‌های جهادی و قرارگاه‌های مردمی تحت لوای قرارگاه مواسات و همدلی که تحت نظر نماینده ولی‌فقیه در استان است بی‌شک شاهد استمرار این حرکت مردمی خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مواسات و همدلی رسانه و بحران شفاف سازی اعتماد عمومی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۹۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: برای مردمی کردن اقتصاد تلاش‌های بسیاری در استان در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، مهدی هنری امروز پنج شنبه سیزدهم اردیبهشت در نشست خبری که در کارگاه اشتغالزایی بسیج سازندگی در روستای حاجی آباد بیرجند برگزار شد، با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب سال جاری را به نام جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری کرده اند، اظهار کرد: بسیج سازندگی در این راستا برای مردمی کردن اقتصاد در استان قدم‌های مناسبی برداشته که یکی از بهترین آنها ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم پایه در روستاها با مشارکت خود مردم است.

وی با بیان این که تاکنون ۵۳۰ صندوق قرض‌الحسنه و ۲۸ تعاونی اشتغالزایی در روستاهای خراسان جنوبی ایجاد شده، افزود: در مجموع ۴۰ هزار نفر عضو این صندوق‌ها هستند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی تصریح کرد: ۴۱ میلیارد تومان سرمایه این صندوق‌ها است و تا امروز ۷ هزار و ۱۰۰ اشتغال توسط این صندوق‌ها در روستاهای خراسان جنوبی ایجاد شده است.

وی با بیان این مطلب که دو هزار و ۷۶۰ اشتغال مستقیم در قالب یک هزار و ۹۰ کارگاه خرد بسیج سازندگی در این خصوص ایجاد شده گفت: ۱۶۷ نمایشگاه اقتصاد به توان مردم در سال گذشته در خراسان جنوبی برگزار شده و رویداد مردمی طلایه داران اقتصاد مردمی امسال با هدف شناسایی ظرفیت‌های موجود در اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.

هنری گفت: طرح جامعه اقتصاد به توان مردم تدوین شده و ایجاد نمایشگاه‌های دائمی را در شهرستان‌هایی که در مسیر عبور مسافر هستند با هماهنگی شهرداری‌ها پیگیری کرده ایم.

وی تصریح کرد: در سامانه اطلس جهادی استان ۲ هزار و ۴۲ گروه جهادی ثبت شده است که پالایش یک هزار و ۱۰۰ گروه آن تاکنون انجام شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی از صدور ۹۴۶ مجوز فعالیت برای گروه‌های جهادی خبرداد و افزود: ۴۲۴ گروه جهادی خراسان جنوبی هم موفق به دریافت شماره حساب حقوقی برای جذب کمک‌های مردمی و خیرین در این خصوص شده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۶ هزار و ۸۰۰ جهادگر در قالب ۲ هزار و ۷۳۲ اردوی جهادی در مناطق محروم استان فعالیت داشته‌اند که ارزش خدمات انجام شده توسط آنها حدود ۲۹۰ میلیارد ریال است.

هنری با اشاره به برگزاری نخستین اجلاسیه ملی شهدای جهادگر در ۱۳ شهریورماه که به نام روز حرکت‌های جهادی و امداد مردمی در تقویم ثبت شده است، گفت: در مراسم سال جاری نیز ۶۰ خانواده شهدای جهادگر حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به سیل سیستان و بلوچستان ادامه داد: علاوه بر اعزام گروه‌های جهادی استان در این خصوص، ۷ هزار میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی هم توسط جهادگران استان جمع آوری و به سیستان و بلوچستان ارسال شد و در سیل زیرکوه هم گروه‌های جهادی جز اولین گروه‌های امدادگری بودند که به یاری سیل زدگان شتافتند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در یک سال گذشته ۴۱۶ پروژه عمرانی با ۲۸۰ میلیارد تومان در قالب تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی مختلف اجرا کردیم که از این تعداد ۳۲۳ پروژه با اعتبار ۱۹۶ میلیارد تومان تمام شده است.

وی درباره برنامه‌های بسیج سازندگی گفت: در اردیبهشت ۶۰ پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتبار ۳۳ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

هنری ادامه داد: ۴۰۶ کارگاه خرد روستایی در حوزه اشتغالزایی با اعتبار ۴۸ میلیارد تومان و با اشتغال مستقیم ۵۰۵ نفر در این هفته افتتاح می‌شود.

کد خبر 750150

دیگر خبرها

  • واقعاً روس ها درباره جنگ پوتین چه فکر می کنند؟/ سقوط مخاطبان تلویزیون دولتی در روسیه/ روس ها بیشتر چه کلماتی را در گوگل جست و جو می کنند؟
  • تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود
  • مردمی شدن فرهنگ در اولویت کار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است
  • تلاش برای مردمی کردن اقتصاد در خراسان جنوبی
  • توسعه زیرساخت‎‌های شهری و توانمندی‌سازی شهروندان راهکار رویایی با بحران‌ها است
  • واکنش معین به اعتراضات دانشجویی در آمریکا: دانشگاه و دانشجویان در مقایسه با سیاسیون یا سرمایه‌داران، از اعتماد عمومی و سرمایه اجتماعی بالاتری در جامعه برخوردار هستند/ اعتراض آنها می‌تواند به تغییر سیاست‌های دولتها و حتی تغییر دولتها منجر شود
  • قرارگاه رسانه‌ای اربعین در مرکز پیگیری می‌شود
  • کمک به فقرا به عنوان یک الگو در جامعه نهادینه شود
  • آغاز پیش تولید سریال ماه‌شرف خانم در سنندج
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»