Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه پتروشیمی یکی از مهم‌ترین صنایع کشور است که سهم ارزش افزوده بالایی در اقتصاد دارد، گفت: پتروشیمی صنعتی تاثیرگذار در بازار سرمایه و بورس کشور به شمار می‌آید.

 

عزت‌الله یوسفیان‌ملا  با بیان اینکه وجود منابع غنی نفت و گاز در کشور گسترش صنعت پتروشیمی را در اولویت‌ سیاست‌های توسعه اقتصادی قرار می‌دهد، گفت: مهم‌ترین اولویت سیاست‌های راهبردی توسعه صنعت پتروشیمی کشور افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحقق راهبردهای این صنعت و گسترش صنایع پایین‌دست پتروشیمی باید در اولویت‌ قرار گیرد و به‌ویژه امسال که سال جهش تولید نامگذاری شده است باید به سمت بومی‌سازی صنایع و تجهیزات صنعت پتروشیمی حرکت و حتی به صادرات آنها فکر کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، پتروشیمی را یک منبع درآمدی بزرگ دانست که بیشترین صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: باید در سال جهش تولید این افزایش صادرات مدنظر مسئولان صنعت پتروشیمی قرار گیرد، زیرا مناسب‌ترین راه توسعه اقتصادی جهش هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی و صادرات گسترده محصولات این صنعت است.

یوسفیان‌ملا به رشد شاخص بورس در چند روز گذشته و نقش پتروشیمی‌ها در این افزایش شاخص‌ها اشاره و تصریح کرد: می‌توان گفت بخشی از رشد شاخص بورس مربوط به برخی شرکت‌ها همانند پتروشیمی‌هاست که پیش‌بینی می‌شود این رشد شاخص‌ها تداوم یابد.

وی صنعت پتروشیمی را از جمله صنایع بزرگ و تاثیرگذار بازار سرمایه در ایران دانست و گفت: پتروشیمی یکی از مهم‌ترین صنایع کشور است و سهم ارزش افزوده بالایی در اقتصاد دارد.

نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی بخش زیادی از صنعت، بازار سرمایه و صادرات غیرنفتی کشور را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: تغییرات و تحولات این صنعت نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد. صنعت پتروشیمی از جمله صنایع اشتغال‌زا در ایران است که به‌عنوان تغذیه‌کننده سایر بخش‌های صنعت می‌تواند موتور حرکت اقتصاد کشور باشد.

 شانا

 

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: صنعت پتروشیمی بازار سرمایه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۵۹۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، برزو حق شناس، کارشناس و فعال بازار سرمایه در رابطه با فلسفه بازارگردانی و مخالفت یا موافقت با این موضوع بیان کرد: بنده قصد ندارم به این موضوع به عنوان یک دیدگاه صفر و صد نگاه کنم. در مجموع، اگر بخواهیم بگوییم که بازارگردانی از سال ۹۹ به بعد برای بازار سرمایه مفید یا مضر بوده است؟ باید به این نکته توجه کرد که بازارگردانی در مقاطعی، نقدشوندگی بازار را بالا برده و اجازه داده است افرادی که قصد خروج از بازار و یا ورود به آن را داشته‌اند این کار را انجام دهند و این موارد از جمله محاسن بازارگردانی محسوب می‌شوند، ولی در مجموع، اگر بخواهیم مزایا و محاسن آن را کنار هم بگذاریم به نظر بنده، بازارگردانی به ضرر بازار سرمایه بوده؛ به‌طوری که بیشتر به بورس ضربه زده است تا این‌که بخواهد برای آن کمک‌کننده باشد و برای این موضوع، دلایل خاص خودم را دارم. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000J3A

دیگر خبرها

  • بازارگردانی به نفع یا به ضرر بورس؟
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • طی یک سال؛ صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • صادرات ۹۰ درصدی محصولات خام پتروشیمی ایران به چین
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟