Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@20:50:03 GMT

«ضحاک ماردوش» آماده می‌شود تا به پارک لاله بیاید

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۰۰۷۱

«ضحاک ماردوش» آماده می‌شود تا به پارک لاله بیاید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هم‌زمان با تعطیلی سالن‌های نمایش مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری، مقدمات تولید چندین اثر نمایشی برای کودکان و نوجوانان فراهم‌شده که داستان ضحاک از شاهنامه فردوسی با روایتی جدید در مرحله پیش‌تولید است.

باروتچی که این روزها در حال طراحی صحنه و ساخت عروسک‌های این نمایش است، درباره داستان آن گفت: «این نمایش داستان مردی است که با وسوسه‌ شیطان به‌جای پدرش بر تخت پادشاهی می‌نشیند و به خاطر وجود دو مار بر روی کتف‌هایش دست به کشتار بی‌رحمانه جوانان سرزمینش می‌زند که با آمدن فریدون برای نجات مردم داستان ادامه می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

کارگردان و راوی این نمایش در مورد عوامل نمایش «ضحاک ماردوش» توضیح داد: «با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور و تعطیلی سالن‌های تئاتر، من و همکارانم از این فرصت برای انجام مقدمات کار بهره گرفتیم و هنرمندانی همچون علی محمدی و صبا قدیمی (ساخت صحنه و عروسک) و بهنوش کاظم‌زاده (نوازنده و سازنده موسیقی) به‌صورت جداگانه مشغول آماده‌سازی بخش‌های پیش‌تولید کار هستند.»

این بازیگر تئاتر و تلویزیون درباره ضرورت اجرای صحنه‌ای این داستان برای بچه‌ها گفت: «داستان‌های شاهنامه درباره‌ پهلوانانی است که با ماجراهایی جذاب و خواندنی، درس‌های خوبی برای کودکان و نوجوانان دارند. ضمن آنکه مخاطبان با ادبیات کهن و فاخر ایرانی آشنا می‌شوند و همچنین خصلت‌های پهلوانی را می‌آموزند و مهرورزی به وطن را از قهرمانان این داستان‌ها یاد می‌گیرند.»

باروتچی، با اشاره به شرایط فعلی تئاتر و تعطیلی سالن‌ها به دلیل فراگیری بیماری کووید-۱۹ و تصمیم مرکز تولید تئاتر کانون برای فراهم ساختن شرایطی برای اجرای آنلاین تئاتر برای مخاطبان کودک و نوجوان گفت: «همه‌ ما که به‌نوعی در راستای امور فرهنگی هنری برای کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنیم، در برابر آنان مسئولیم و نمی‌توانیم بچه‌ها را در این شرایط به حال خود رها کنیم، هر چند تئاتر باید به‌صورت زنده، چشم در چشم و نفس به نفس مخاطب اجرا شود، اما با شرایط پیش‌آمده، اجرای آنلاین و مجازی نمایش برای کودکان از اجرا نکردن آن بهتر است.»

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که هنرمندان تئاتر از این شرایط پیش‌آمده بهترین استفاده را خواهند داشت تا به راه‌های تازه و دست‌آوردهای نوتری در شیوه‌های اجرا برسند.

مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شرایط فعلی کشور و شیوع بیماری کرونا، تعدادی از آثار گذشته خود را به‌صورت آنلاین در معرض دید مخاطبان قرار داده است و در حال حاضر تلاش می‌کند که تولیدات جدید خود را نیز به‌صورت آنلاین و مجازی در اختیار مخاطبان کودک و نوجوان قرار دهد.

۵۷۵۷

کد خبر 1378555

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: کانون پرورش فکری تئاتر تئاتر عروسکی شاهنامه کودکان و نوجوانان برای کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۰۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو

دریافت 6 MB

به گزارش همشهری آنلاین، روسیه، تانک‌ها و تسلیحات غرب را که از نیروهای اوکراینی به غنیمت گرفته است، در «پارک پیروزی» واقع در مسکو به نمایش گذاشته و قرار است این نمایشگاه از تاریخ اول ماه مه (۱۲ اردیبهشت) برای عموم افتتاح شود.

نمایش زره‌پوش‌های غربی غنیمتی در پارک پیروزی مسکو نمایش زره‌پوش‌های غربی غنیمتی در پارک پیروزی مسکو نمایش زره‌پوش‌های غربی غنیمتی در پارک پیروزی مسکو کد خبر 848037 منبع: ایسنا برچسب‌ها تسلیحات نظامی خبر ویژه روسیه - اوکراین روسیه اوکراین

دیگر خبرها

  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • ببینید | نمایش تسلیحات غنیمتی روس‌ها در «پارک پیروزی»
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند
  • مراسم نکوداشت اکبر زنجان‌پور با حضور استادش
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید