Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسین خانی افزود: عملیات احداث این دو نیروگاه که در اسفند ۹۸ به پایان رسیده بود پس از طی مراحل اداری و عقد قرارداد فروش برق روز گذشته ۸ اردیبهشت ۹۹ به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید هر نیروگاه ۳۰ کیلووات است، احداث و راه‌اندازی دو نیروگاه با مبلغ ۵۵۰ میلیون تومان از محل وام قرض‌الحسنه سازمان اوقاف تامین اعتبار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانی ادامه داد: طبق قرارداد بین بقعه متبرکه با یکی از شرکت‌های خصوصی، فروش تضمینی برق آغاز شده که درآمد آن به حساب همان بقعه واریز و علاوه بر تولید انرژی پاک و اشتغال‌زایی درآمدی پایدار برای بقعه محسوب می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه داورزن، خراسان رضوی با اشاره به توسعه این نیروگاه‌ها در بقاع، متذکر شد: همچنین، بقعه متبرکه امامزاده علی‌آباد در مرحله دوم توسعه نیروگاه‌های خورشیدی مستعد شناخته شد و فاز دوم آن با ظرفیت ۳۰ کیلوات به زودی آغاز و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه‌کرد: پنل‌های خریداری شده تولید ایران بوده و در پروژه‌های اجرایی این اداره نیز استفاده از ظرفیت‌های بومی و ملی مدنظر قرار می‌دهد.

کد خبر 506013 برچسب‌ها نیروگاه خورشیدی استان خراسان رضوی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نیروگاه خورشیدی استان خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۰۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرورش هزار و ۷۰۰ نفر شتر در داورزن

به گزارش قدس خراسان، سعید خسروجردی روز جمعه در حاشیه مکان‌یابی یک مجتمع شترداری، پرورش شتر را از ظرفیت‌های مغفول این شهرستان برشمرد و اظهار کرد: داورزن به دلیل واقع شدن در حاشیه کویر، ظرفیت بسیار مناسبی برای پرورش شتر و شترداری دارد.
وی افزود: با توجه به اقلیم مناسب منطقه و پتانسیل‌های موجود، قطعاً امکان افزایش جمعیت شتر این شهرستان تا چند برابر وجود دارد.
مدیر جهاد کشاورزی داورزن گفت: گسترش صنعت شترداری در داورزن، نیازمند همکاری دستگاه‌های مرتبط است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارش‌ها، پرورش شتر در بین انواع دام پرواری سبک و سنگین، راه مقرون به صرفه‌تری محسوب می‌شود.
خسروجردی خاطرنشان کرد: در وضعیت کنونی نیز امکان تهیه علوفه از منابعی چون ظرفیت علوفه‌ای خارشتر و نیز امکان چرا در بیابان‌های داورزن، برای این دام‌ها فراهم است.
مدیر جهاد کشاورزی داورزن افزود: تحقیقات علمی نشان داده شیر شتر دارای ارزش غذایی بسیاری است که می‌توان از آن فراورده‌های زیادی تولید کرده و با استفاده از همین پتانسیل، ثروت ایجاد کرد.
وی گفت: ایجاد مجتمع شترداری برای ساماندهی شترداری در داورزن، امری ضروری است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • آغاز نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن
  • پرورش هزار و ۷۰۰ نفر شتر در داورزن
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان