Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورا‌ به عنوان نماد مردم سالاری دینی است، اجرای پویش ملی فصل همدلی با شعار «مشارکت و همدلی»، سفیر ایران و وزیر دیوان سلطان عمان تحولات منطقه را بررسی کردند، «کرونا» اراده ملت و مسئولان را به آزمون گذاشت برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، شورا‌ به عنوان نماد مردم سالاری دینی است، اجرای پویش ملی فصل همدلی با شعار «مشارکت و همدلی»، سفیر ایران و وزیر دیوان سلطان عمان تحولات منطقه را بررسی کردند،  «کرونا» اراده ملت و مسئولان را به آزمون گذاشت از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در سه شنبه ۹ اردیبهشت ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدام خیرین و مردم در کمک به افراد آسیب دیده از بحران کرونا جای تقدیر دارد

«مسعود رضایی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد کمک به مستمندان در ماه مبارک رمضان گفت: مردم ما در بحران ها و حوادثی که در کشور پیش آمده است، نشان داده اند که همواره در کنار هموطنان شان بوده اند و آنان را در حوادث سخت همراهی کرده اند. این در فرهنگ دینی و ایرانی است که خوشبختانه در کشور ما وجود دارد.

 

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایثار و فداکاری ملت ایران مثال زدنی است، اظهار داشت: به هر حال بیماری کرونا در شرایطی در کشور ما شیوع پیدا کرد که ما به دلیل تحریم های ظالمانه آمریکا دچار مشکلات اقتصادی بودیم و به همین دلیل وضعیت اقتصاد و معیشت ما تحت فشار قرار گرفت. کارگران روزمزد که باید روزانه کار می کردند تا درآمدی داشته باشند، مجبور شدند در خانه بمانند و شغل شان را از دست دادند با سختی و مشقت روبرو شدند و همین امر می طلبید که خیرین و افرادی با توانمندی بالا دست بالا بزنند و برای کمک به این قشر آسیب دیده به میدان بیایند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری با آگاهی و تبیین نسبت به این مسئله موضوع مواسات در ماه مبارک رمضان را مطرح کردند که امری پسندیده است و مردم نیز در طول چند هفته گذشته به میدان آمده اند و کمک های خوبی را به هموطنان آسیب دیده شان انجام دادند و این اقدام خیرین و مردم جای تقدیر دارد.

 

همکاری اعضای هیئت علمی طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی ارتش با متخصصان عفونی

امیر سرتیپ دوم «رامین حمیدی فراهانی» با بیان اینکه طب سنتی با ارائه راهکار‌های موثر در امر پیشگیری، ارتقای اصول مراقبتی و حتی تقویت سیستم ایمنی نقش تاثیرگذاری در کنترل و درمان بیماری‌های عفونی از جمله کرونا را دارد اظهار کرد: یکی از مولفه‌های سیاست‌های کلان ابلاغی توسط مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در حوزه بهداشت و درمان کشور توجه به اصول ثابت شده طب سنتی است که در دانشگاه علوم پزشکی ارتش نیز از چند سال قبل با تشکیل دپارتمان طب سنتی در این زمینه فعالیت‌های علمی و پژوهشی ویژه‌ای انجام گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش اضافه کرد: در بیمارستان امام رضا (ع) دانشگاه علوم پزشکی ارتش با کمک پزشکان متخصص در این حوزه، درمانگاه طب سنتی در کنار درمانگاه عفونی راه اندازی شده است تا با ویزیت، مشاوره و راهنمایی بیماران مبتلا به کرونا در هر دو حوزه طب رایج و طب سنتی به درمان موثرتر بیماران پرداخته شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ارتش خاطرنشان کرد: در این دپارتمان اقداماتی که توسط وزارت بهداشت تایید شده است و دارای رفرنس‌های علمی بوده و به بهبود بیماران کمک می‌کند انجام می‌گیرد.

 

شورا‌ به عنوان نماد مردم سالاری دینی است

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور در پیامی به اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌های سراسر کشور، روز ملی شورا را تبریک گفت.

در پیام وزیر کشور خطاب به اعضای شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌های سراسر آمده است: بدون تردید تجربه موفق ۲۱ سال فعالیت شورا‌های اسلامی درپهنه وسیع و متکثر فرهنگی، اجتماعی و جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران، یکی از برکات و ثمرات انقلاب شکوهمند اسلامی است. نهاد شورا بعنوان نماد مردم‌سالاری دینی و تحقق اصل حاکمیت مردم بر سرنوشت خویش و مشارکت در اداره امور شهر‌ها وروستا‌ها و همچنین تبلور عینی و عملی تعامل و همراهی سازنده مجموعه مدیریت محلی با کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران در نیل به توسعه پایدار و متوازن جای جای ایران اسلامی می‌باشد.

رحمانی فضلی با گرامیداشت نهم اردیبهشت ماه سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ در خصوص تاسیس شورا‌های اسلامی و ضمن سپاس و قدردانی از زحمات و تلاش‌های اعضاء خانواده بزرگ نظام شورایی کشور در اجرای مسئولیت‌های قانونی محوله و همکاری و همراهی موثر و کارآمد با مجموعه دولت در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های عمومی و اجرایی کشور، فرارسیدن «روزملی شوراها» را صمیمانه تبریک گفت.

 

پویش ملی فصل همدلی با شعار «مشارکت و همدلی» اجرا می‌شود

«مهدی جمالی‌نژاد» از اجرای پویش ملّی فصل همدلی به‌منظور استفاده بهینه از فرصت معنوی تقارن ماه رمضان با بهار طبیعت توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خبر داد و اظهار کرد: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه اجتماعی و نقش تعیین کننده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در شکل‌گیری و توسعه مناسبات فرهنگی و اجتماعی محلی، شیوه‌نامه اجرایی "پویش ملّی فصل همدلی" برای اجرا در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ابلاغ شد.

معاون عمرانی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن در ماه پربرکت رمضان، در شیوه‌نامه ابلاغی توصیه‌هایی نیز در راستای نکوداشت این ایام مبارک و معنوی با مد نظر قرار دادن ملاحظات بهداشتی و اجتماعی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مورد تاکید قرار گرفته است.

جمالی نژاد، برخی اهداف این پویش را استفاده از ظرفیت مشارکت سازمان‌های مردم نهاد، اقشار مختلف شهروندان و تشکل‌های مردمی در فعالیت‌های عام‌المنفعه و کمک به اقشار آسیب‌پذیر، استفاده از ظرفیت گروه‌های ترویجی و تبلیغی نظیر روحانیون، مددکاران اجتماعی و ... برای توسعه آموزش‌های شهروندی و جلب مشارکت و ایجاد فضای تعامل شهروندان با مدیران شهری و روستایی برشمرد.

وی، تأکید بر خانواده محوری در اجرای فعالیت‌ها و تحکیم خانواده به‌عنوان محور توسعه و انسجام اجتماعی، ترویج آموزه‌های ایرانی و اسلامی در مقابله با مشکلات فراگیر و حمایت اجتماعی از اقشار کم‌توان و بی بضاعت و کمک به ایجاد فضای آرامش و اطمینان بخشی به شهروندان برای کاهش تبعات روانی فراگیری بیماری کرونا را سایر اهداف پویش ملّی فصل همدلی ذکر کرد.

 

سفیر ایران و وزیر دیوان سلطان عمان تحولات منطقه را بررسی کردند

حجت الاسلام نوری شاهرودی در محل دیوان سلطانی با سرلشگر سلطان بن محمد النعمانی وزیر دیوان سلطانی عمان دیدار و گفت وگو کرد. در این دیدار درخصوص آخرین تحولات روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی و همچنین مباحث مرتبط با شیوع ویروس کرونا، بحث و تبادل نظر شد.

شاهرودی در این دیدار از وزیر دیوان سلطانی عمان بخاطر اعطای کمک ها و تسهیلاتی که این کشور ظرف هفته های گذشته برای بازگشت ایرانیان به کشور فراهم کرده است، تقدیر و تشکر کرد./

 

«کرونا» اراده ملت و مسئولان را به آزمون گذاشت

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» با حضور در بیمارستان چمران  در دیدار با کادر پزشکی، پرستاری و درمانی بیمارستان فوق تخصصی شهید چمران  با تجلیل از زحمات و تلاش های صادقانه کادر درمانی کشور بویژه پزشکان و پرستاران بیمارستان شهید چمران گفت: فرمایشات حکیمانه  مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در مورد کادر درمانی نشانگر اهمیت و جایگاه ویژه این شغل شریف و خطیر در جامعه اسلامی و توجه همه ارکان کشور به مسئولیت مهم این عزیزان است.

وزیر دفاع با قدردانی از کادر درمان و پزشکی کشور که بدون هیچ چشم‌داشتی، همانند رزمندگان دوران دفاع مقدس، شجاعانه وارد میدان مبارزه با ویروس کرونا شدند گفت: خداوند از نیت بندگان خود آگاه است و قطعاً اجر و ثواب فراوان این قشر خدمتگزار و زحمتکش نزد خداوند متعال مأجور خواهد ماند.

وزیر دفاع با تشریح مسئله سلامت به عنوان اولویت مهم زندگی جوامع گفت: هم سلامت، هم امنیت در شمار نعمت‌های بزرگی است که انسان تا از آن نعمت‌ها محروم نباشد، اهمیت و ارزش آن را متوجه نخواهدشد و مجموعه پزشکی و پرستاری و بقیه کادرهای درمانی، در واقع تأمین‏ کننده این نعمت بزرگ برای جامعه‏ اند و نقش پیش قراولان عرصه بهداشت و سلامت در این میان، نقش بسیار برجسته‏ ای است.

امیر سرتیپ حاتمی با تأکید بر توجه ویژه وزارت دفاع به مقوله بهداشت و درمان کارکنان و خانواده نیروهای مسلح افزود: با اهتمام دولت و مجلس شورای اسلامی و بیمه درمانی نیروهای مسلح اعتبار و بودجه  مناسبی به بیمارستان های نیروهای مساح اختصاص یافته است و امیدواریم بتوانیم بهترین و با کیفیت ترین ترین خدمات را در مرکز درمانی نیروهای مسلح و سایر مراکز طرف قرار داد در سطح کشور به کارکنان شاغل و بازنشسته نیروهای مسلح و مردم عزیزمان تقدیم کنیم.

 

بیانیه‌ ستاد حقوق بشر به‌مناسبت ماه مبارک رمضان

ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بیانیه‌ای صادر کرد. متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

"بسم الله الرحمن الرحیم

«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ» (آیهی ۱۸۳ سورهی بقره)
(ای افرادی که ایمان آورده‌اید! روزه بر شما نوشته شده، همانگونه که بر کسانی که قبل از شما بودند، نوشته شد تا پرهیزکار شوید)
در کوران غلبه‌ همه‌ جلوه‌های اغواگرایانه‌ خداگریزی و خدافراموشی در دنیای امروز، ماه رمضان میانبر نزدیکی با خدا است که انسان را به زیور تقوا می‌آراید و از این طریق بیش از پیش او را به دریافت خلعت کرامت ویژه‌ الهی نزدیک می‌کند که «ان اکرمکم عندالله اتقیکم».

آخرین ماه مبارک رمضان در قرن 14 هجری شمسی در حالی فرا رسید که جهان و جهانیان بیش از هر زمان دیگری به فقر و تنگدستی خود در برابر قدرت الهی اذعان نموده و به این باور نزدیک‌تر شده‌اند که دوری از خدا و دین خدا، نه تنها نمی‌تواند امنیت و ایمنی و آرامش و آسایش را برای انسان به ارمغان بیاورد، بلکه تشویش، دغدغه، نگرانی، یأس و تباهی را بر همه‌ عرصه‌ زندگی فردی و اجتماعی انسان تحمیل می‌کند.

زیور تقوا که هدف غایی روزه و رمضان است، فقط منحصر به شهروندان عادی نیست، بلکه در حکومت دینی، جریان‌ یافتن تقوا در همه‌ ارکان و سطوح مسئولیت و مسئولان یک ضرورت تردیدناپذیر است. از آنجا که تقوا مهمترین رکن حکمرانی دینی به منظور تأمین حقوق مردم و تضمین حقوق ملت است، برای کسی که در سلسله مراتب حکومت اسلامی جای می‌گیرد، تقوا هم شرط احراز مسئولیت و هم شرط استمرار آن است. بدیهی است تراز تقوای مسئولان (تقوای سیاسی) و معیار تقوای دستگاه‌ها (تقوای حاکمیتی)، فراتر و دقیق‌تر از تراز و معیار تقوای شهروندان است.

حقوق مردم در تفکر دینی آنقدر اهمیت دارد که حتی در صورت بخشیده شدن حق خدا، همان خدا اجازه‌ چشم‌پوشی از حقوق مردم را نمی‌دهد و این همان موهبتی است که حکومت‌های غیر دینی از داشتن آن محروم هستند./

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار عنوان نماد مردم سالاری دینی دانشگاه علوم پزشکی ارتش شهرداری ها و دهیاری ها مقام معظم رهبری شورا های اسلامی ماه مبارک رمضان مشارکت و همدلی نیروهای مسلح اجرای پویش طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۰۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد

به گزارش قدس خراسان، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شوراها در مشهد اظهار کرد: یکی از اشکالاتی که در شوراها شاهدیم مغایرت برخی مصوبات با موازین شرع و قانون است چنانچه گاهی برای رفع یک مشکل در شورا تصمیمی اتخاذ می‌شود که همه زوایای حقوقی و شرعی آن بررسی نمی‌شود.

رییس دیوان عالی کشور بیان کرد: برای رفع این نقص پیشنهاد می‌شود قبل از اینکه مصوبه‌ای در شورا به بحث گذاشته شود افراد یا کارشناسانی قبلا آن را از نظر تطبیق با شرع و قانون بررسی کنند، اگر نیاز است در این زمینه یا قانون اصلاح شود یا از عناصر حقوقدان و علما در کنار شوراها استفاده شود تا آسیب برطرف شود.

رییس دیوان عالی کشور همچنین بیان کرد: باید شوراها بتوانند مشکلات مردم را طی یک دوره برطرف کنند و یا حداقل کاهش دهند در همین راستا لازم است زمینه ارزیابی عملکرد شوراها فراهم شود و مثلا اعلام شود مشکلات یک منطقه زیر نظر شورا از ۵۰ درصد به ۴۰ درصد یا کمتر کاهش یافته است.

منتظری با یادآوری شعار جهش تولید با مشارکت مردم افزود: شوراهای اسلامی برخواسته از متن مردم هستند و در حوزه روستا، بخش و یا شهرستان از مدیران کشوری به مسائل محلی بیشتر آشنا هستند بنابراین در راستای مشارکت دادن مردم در امر جهش تولید، اطلاعات بیشتری دارند.

وی گفت: علاوه بر قوای سه گانه، شوراها نیز وظیفه دارند در تحقق شعار سال مطابق شاخصه‌هایی که رهبر انقلاب ذکر کرده‌اند با همه توان مردم را به میدان بیاورند، تحقق شعار سال کلید حل مشکلات کشور است.

رییس دیوان عالی کشور همچنین اظهار کرد: در برخی دستگاه‌ها موانع و سنگ اندازی‌هایی در برابر سرمایه گذاران وجود دارد به نحوی که گاهی آن‌ها از وارد شدن در عرصه سرمایه گذاری خسته می‌شوند.

منتظری افزود: هرچند این دولت در رفع این مساله اقدامات موفقی داشته است اما هنوز هم ادارات و بخش‌های مختلف موانع را پیش پای سرمایه گذار ایجاد می‌کنند که لازم است دولت و قوه قضائیه این موانع را از سر راه بردارند.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات دیوان عالی کشور این بود که اعلام کردیم هر پرونده حقوقی که به تولید و سرمایه گذاری افراد مربوط است در اولویت قرار گیرد تا فرد مولد مثلا یک سال پشت در دادگاه معطل نشود.

رییس دیوان عالی کشور گفت: ابلاغ کرده‌ایم هر پرونده‌ای که در این حوزه تشکیل می‌شود هر چند پرونده بزرگ و قطور و رسیدگی به آن زمان بر باشد، باید ظرف مدت یک تا دو ماه بررسی و تعیین تکلیف شود.

همایش روز ملی شوراها شامگاه پنجشنبه در محل نمایشگاه بین المللی مشهد با حضور ۲ هزار نفر از اعضای شوراهای اسلامی خراسان رضوی و با معرفی شوراهای برتر روستا، بخش، شهر و شهرستان برگزار شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • رایزنی سفیر ایران با معاون نخست وزیر عمان در امور دفاعی
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در خصوص تحولات منطقه
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است