Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شهری شهر صنعتی کاوه با بیان اینکه خوشبختانه باتوجه به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی ساوه استقبال برای سرمایه‌گذاری در این منطقه بالاست گفت: توسعه زیرساخت‌ها در این منطقه تحقق جهش تولید را تسهیل می‌کند. ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۰ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، مناطق ویژه اقتصادی با فراهم آوردن بسترهای خدماتی از جمله تسهیل در واردات و صاردات، تامین مواد خام تولید و کاهش هزینه‌های ترانزیت خارجی، مشوق‌های مناسبی برای سرمایه‌گذران و کارآفرینان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه ویژه اقتصادی کاوه در ساوه نیز با هدف ایجاد کانون‌های متمرکز توسعه اقتصادی و افزایش شاخص ارزش افزوده ناشی از کارآفرینی به یکی از مهم‌ترین مناطق اقتصادی اثرگذار کشور تبدیل شده که امروز بسیاری از نیازهای داخل و حتی خارج کشور از طریق آن برنامه‌ریزی می‌شود.

معافیت گمرکی تا سقف ارزش افزوده، ورود ماشین‌آلات خطوط تولید بدون عوارض گمرکی، اعمال قوانین مناطق آزاد تجاری و صنعتی و صدور مجوز ساخت و پایان کار به صورت رایگان تنها بخشی از مزیت‌های مناطق ویژه اقتصادی در استان مرکزی است.

منطقه ویژه اقتصادی کاوه در واقع به بنگاهی اقتصادی با ارزش افزوده بالا تبدیل شده که بسیاری از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به خاطر قدمت 50 ساله و تامین امکانات لازم رغبت سرمایه‌گذاری در این منطقه را دارند.

دسترسی به آزادراه تهران - ساوه و مجاورت در مسیر تزانزیتی کالا و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز ظرفیت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاران و فعالان بخش اقتصادی در منطقه ویژه اقتصادی کاوه محسوب می‌شود.

از این رو با توجه به نام‌گذاری سال به نام جهش تولید، افزایش و در واقع بحث جهش تولید در این مناطق هم اهمیت یافته و باید دید برای رونق هر چه بیشتر تولید در این مناطق چه تمهیداتی باید اندیشیده شود و استقرار واحدها و مشکلات موجود در این مناطق به چه شکل است.

خدمات گمرک در مناطق ویژه اقتصادی استان سمنان افزایش یابد

بررسی ایجاد مناطق ویژه اقتصادی و مناطق آزاد تجاری جدید در دستورکار مجلس

سرمایه‌گذاری در مناطق ویژه اقتصادی خراسان رضوی افزایش می‌یابد

ضرورت افزایش طرح‌های عمرانی در منطقه ویژه و سطح شهر صنعتی کاوه

رضا عبدالکریمی، معاون شهری شهر صنعتی کاوه در این باره به خبرنگار تسنیم گفت: با توجه به رشد و توسعه روزافزون شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه افزایش طرح‌های عمرانی در منطقه ویژه و سطح شهر، برنامه‌ریزی و نظارت مستمر بر حسن اجرای این طرح ها ضروری بوده و تحقق این مهم مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها است.

وی افزود: اجرای پروژه‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کاوه علاوه بر بالابردن ظرفیت خدمات به مشتریان و ایجاد درآمد پایدار سبب رونق تولید و اشتغال‌زایی می‌شود.

پروژه‌هایی که متناسب و هم‌سو با نیاز شهروندان بوده اولویت اجرا در شهر صنعتی کاوه را دارند

معاون شهری شهر صنعتی کاوه تصریح کرد: خوشبختانه باتوجه به ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی ساوه استقبال برای سرمایه‌گذاری در این منطقه بالاست ولی با توجه به اینکه محدودیت در اختصاص زمین داریم از سرمایه‌گذار، طرح توجیهی خواستیم تا پروژه‌هایی که متناسب و هم‌سو با نیاز شهروندان این منطقه باشد در اولویت اجرا قرار بگیرند.

عبدالکریمی بیان کرد: وظیقه مجموعه دفترمنطقه ویژه کاوه فراهم کردن زیرساخت‌ها و تسریع در رفع موانع تولید بوده ولی بحث ارائه خدمات از جمله آب، برق و بحث واردات دستگاه‌ها باید به تسریع در روند تولید کمک مورد توجه قرار گیرد.

500 فرصت شغلی مستقیم و 2000 فرصت شغلی غیرمستقیم در منطقه ویژه اقتصادی کاوه ایجاد می‌شود

وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون بیش از 15 سرمایه داخلی داشتیم که زمین به آنها تحویل شده و با راه‌اندازی این واحدها بیش از 500 فرصت شغلی مستقیم و حدود 2 هزار فرصت شغلی به صورت غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

معاون شهری شهر صنعتی کاوه خاطرنشان کرد: عمده مشکلات سرمایه‌گذاران این منطقه بحث زمین و بحث واردات مواد اولیه است که متاسفانه به سبب شیوع ویروس کرونا این مشکل تشدید شده است.

انتهای پیام/716/ت

R7980/P/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منطقه ویژه اقتصادی کاوه مناطق ویژه اقتصادی سرمایه گذاری منطقه ویژه برای سرمایه فرصت شغلی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۰۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد

علیرضا شهرجردی روز سه شنبه در حاشیه نشست هماهنگی برگزاری آزمون اظهار کرد: یازدهمین دوره آزمون آمادگی جسمانی و مهارتی کسب درجه ایثار به میزبانی استان مرکزی در مجموعه ورزشی جمعیت هلال‌احمر در شهرستان ساوه به صورت منطقه‌ای و با حضور نجاتگران استان‌های قم، اصفهان، یزد، کرمانشاه، همدان و مرکزی به مدت ۹ روز برگزار می‌شود.

افزود: تمام تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون اندیشیده شده است تا استان مرکزی چون سال‌های گذشته میزبانی شایسته‌ای برای این آزمون مهم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تست دریافت درجه ایثار در ۲ مرحله آمادگی جسمانی و آزمون مهارتی برگزار می‌گردد، گفت: در نخستین بخش آزمون شرکت کنندگان پس از انجام آزمون ۹ ماده‌ای آمادگی جسمانی و کسب حد نصاب لازم با تایید هیات داوران به مرحله دوم که ویژه فعالیت های تخصصی و مهارتی امدادگران است،‌ راه می یابند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اعلام جزئیات این آزمون گفت: مرحله آمادگی جسمانی با آیتم‌های تست کوپر، دراز و نشست، انعطاف نیم تنه به جلو، دوی ۴۵ متر، پرش طول درجا، فشار موازی، پرش جفت دو طرف، دوی مارپیچ و معلق ماندن برگزار می شود.

وی افزود: در مرحله مهارتی نیز آزمون تخصصی پیش بیمارستانی، جستجو و نجات در جاده، جستجو و نجات در آوار، جستجو و نجات در کوهستان، جستجو و نجات در محیط های آبی انجام می‌شود.

سیاوش غلامی رئیس امور امدادگران سازمان امدادونجات کشور نیز با تشریح مراحل آزمون گفت: این آزمون یکی از مهم‌ترین آزمون های کشور در حوزه امداد ونجات محسوب می‌شود و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و به امدادگرانی که امتیازات لازم را در همه مراحل این آزمون کسب کنند از سوی رئیس جمعیت هلال احمر کشور، گواهینامه ایثار اعطا می شود که بالاترین درجه امدادی در هلال احمر محسوب می‌شود.

وی افزود: به همین جهت سازمان امدادونجات کشور با توجه‌ ویژه‌ای اقدام به برگزاری آزمون با انتخاب نخبگان این حوزه به عنوان هیات داوران و کادراجرایی اقدام نموده است.

نماینده سازمان امدادونجات کشور فرشید بنی دیدار را به عنوان سرتیم هیات داوران معرفی کرد و گفت: وحید آستارکی، سید جمال هشمی، مهدی نظری، سجاد حیدریان، امین جعفر بیگی، یونس حسنوند، بهداد برزویی، ابراهیم مهدی پور، مصطفی احمدتبار دیگر اعضای هیات داوران این آزمون خواهند بود.

وی در پایان تصریح کرد: هدف از برگزاری این آزمون ها افزایش و تقویت توان عملیاتی و بالابردن سطح مهارت و آمادگی بدنی نجاتگران برای حضور موقثر در بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه برلی خدمت‌رسانی به شهروندان در راستای رسالت جمعیت هلال احمر است.

گفتنی است پس از برگزاری آزمون ویژه برادران، آزمون ویژه بانوان نیز از ۲۲ اردیبهشت ‌ماه به مدت ۹ روز در مجموعه ورزشی هلال احمر ساوه به میزبانی استان مرکزی برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • برای رفع موانع حقوقی و قانونی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید برنامه جمعی داشت
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • دولت سیزدهم برای تکمیل زیرساخت بازارچه‌های مرزی مصمم است
  • استفاده از ظرفیت های منطقه ویژه اقتصادی بانه
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • فعالیت پایانه صادراتی در منطقه ویژه اقتصادی ازنا
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد