Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@11:12:20 GMT

مشکلی در تامین دانه ذرت و خوراک طیور نداریم

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۰۵۵۲

مشکلی در تامین دانه ذرت و خوراک طیور نداریم

خاوازی با بیان اینکه ذخایر و موجودی ما به حد بسیار زیادی است که می‌تواند تمامی ذرت مورد نیاز کشور را تامین کند گفت: از این هفته با سرعت بسیار زیاد و به‌صورت مویرگی دانه ذرت را به مرغداری‌ها می‌فرستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «کاظم خاوازی» صبح امروز (سه شنبه ۹ اردیبهشت) در حاشیه بازدید از محل دپو و نگهداری خوراک دام در شهرستان بندر امام اظهار کرد: حضور ما در خوزستان به علت دغدغه‌هایی است که تولیدکنندگان مرغ در زمینه تامین دانه ذرت داشتند که با برنامهریزیهای خوبی که از قبل صورت گرفته امروز شاهد آزادسازی و توزیع مقادیر بسیار زیاد دانه ذرت در کشور هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ذخایر و موجودی ما به حد بسیار زیادی است که میتواند تمامی ذرت مورد نیاز کشور را تامین کند افزود: از این هفته با سرعت بسیار زیادی به‌صورت مویرگی دانه ذرت را به مرغداری‌ها می‌فرستیم.

 

وی تصریح کرد: ذخایر استراتژیک ما در زمینه دانه ذرت به حد کافی است و از آن طریق هم به‌صورت شبکه‌های مویرگی در داخل استان‌ها در حال تزریق این دانه‌ها هستیم تا نگرانی را از تولیدکنندگان گرفته باشیم.

 

خاوازی یکی از  دلایل حضور خود در خوزستان را رفع مشکلات موجود در کار تامین دانه‌های ذرت برای تولیدکنندگان مرغ عنوان کرد و اذعان داشت: همچنین باید تولیدکنندگان در این استان را تشویق کنیم تا با سرعت بسیار بالاتری دانه ذرت را به تولیدکنندگان مرغ اعم از تخم‌گذار و گوشتی برسانند.

 

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و مشکلات کسب‌وکارها اضافه کرد: در جلسات پسا کرونا برنامه‌ریزی شده از تمامی صنعت‌های طیور و گل و گیاه که در زمان شیوع ویروس کرونا دچار مشکل شدند، حمایت کاملی را داشته باشیم.

 

وزیر جهاد کشاورزی ابراز کرد: به شدت در حال خرید مرغ روزانه به‌طور متوسط روزانه هزار تن از تولیدکنندگان هستیم تا با قیمت بسیار مناسبی به دست تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برسد و پروتئین بسیار ارزان در اختیار آنها قرار بگیرد.

 

وی از دیگر برنامه‌های سفر خود به خوزستان را بازدید از مزارع گندم این استان مطرح کرد و ادامه داد: از نکات مهم دیگر تولید گندم در کشور است چرا که خوزستان یکی از استان‌های مهم ما در زمینه تولید گندم است از این رو حتما از مزارع این استان بازدید خواهیم کرد.

 

خاوازی با بیان اینکه ما به وسیله بهره‌برداران حداقل ۱۱ میلیون تُن گندم در اختیار دولت گذاشته‌ایم عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال این تعداد به ۱۴ میلیون تولید گندم برسد و در خوزستان هم رشد بسیار خوبی در این زمینه داریم.

 

وی یاد آور شد: تقریبا به پایداری تولید گندم دست پیدا کردیم و امیدواریم با تلاش کشاورزان از ۱۴ میلیون به ۱۴ و نیم میلیون تُن تولید گندم در کشور برسیم.

 

پایان پیام/679

منبع: شبستان

کلیدواژه: ذرت و خوراک طیور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی تولید گندم دانه ذرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۰۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی خیام نکویی ظهر پنج شنبه در بازدید از مرکز تحقیقات کشاورزی استان سمنان (شاهرود) ضمن بیان اینکه در تولید انواع محصولات کشاورزی باید از دانش و فناوری‌های جدید بهره گرفت، ابراز داشت: وجود شرکت‌های دانش بنیان و روی آوردن آنها به بخش کشاورزی از جمله نیازهای اساسی است.

وی ضمن بیان اینکه تنها هفت درصد شرکت‌های دانش بنیان معادل ۷۰۰ شرکت در بخش کشاورزی فعال هستند، افزود: با توجه به نیاز کشور این میزان شرکت دانش بنیان باید به ۲۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ضمن بیان اینکه نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است، ابراز داشت: انتظار می‌رود تا شرکت‌های دانش بنیان پا را فراتر نهاده و در این مقوله‌ها ورود کنند.

خیام نکویی ضمن بیان اینکه صنف و صنعت کشور نیز یک و نیم تن گندم نیاز دارند، تصریح کرد: با بهره‌گیری از دانش و فناوری نوین داخلی افزایش تولید گندم در دستور کار است.

وی ضمن بیان اینکه افزایش تولید گندم تا ۱۹ میلیون تن هدف گذاری شده است، افزود: با رشد بهره‌وری در تولید گندم و فناوری‌های جدید معتقدیم این هدف گذاری محقق خواهد شد.

کد خبر 6088589

دیگر خبرها

  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • افزایش ۷۰ هزار تنی تولید کلزا در کشور
  • هشدار به کشاورزان برای مبارزه با آفت سن گندم
  • فعالیت ۸ سایت تبدیل بقایای کشاورزی به خوراک دام در کشور
  • جهش تولید در دیمزارها می‌تواند به امنیت غذایی کشور کمک ‌کند
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است