Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف محمدی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین شهر گفت: با پیگیری بخش حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل و حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین شهر، عامل شکار یک قلاده خرس قهوه‌ای که سال گذشته پیرو گزارشات مردمی کشف شده بود، محکوم به پرداخت ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت به جای حبس تعزیری و پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال ضرر و زیان در حق سازمان حفاظت محیط زیست شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مهرماه سال گذشته طی گزارش جوامع محلی مبنی بر مشاهده لاشه یک قلاده خرس قهوه‌ای واقع در ارتفاعات روستای قلچقلو، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین شهر به محل اعزام و با پیگیری و تحقیقات محلی، ضارب اصلی شناسایی و پس از هماهنگی قضایی و بررسی‌های میدانی با همکاری نیروی انتظامی با ارائه مستندات، متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین شهر اضافه کرد: فرد متخلف با طی مراحل قانونی از طریق دادگاه‌های کیفری و تجدید نظر محکوم به پرداخت جزای نقدی و ضرر و زیان به حفاظت محیط زیست شد.

محمدی ادامه داد: حفاظت از گونه‌های جانوری از مهمترین رسالت یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین شهر بوده و در این زمینه نیازمند همکاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم هستیم.

او از دوستداران محیط زیست خواست هرگونه فعالیت‌های غیر مجاز و تخلف شکار و صید در حوزه محیط زیست را با شماره تماس ۱۵۴۰ گزارش دهند.
انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست حیات وحش خرس قهوه ای حفاظت محیط زیست شهرستان مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب

کیانوش احسانی پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب هنگام پایش، گشت و کنترل زیستگاه‌ها و منابع آبی سطح حوزه استحفاظی موفق به کشف و ضبط بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری شدند.

وی افزود: این چندمین بار طی هفته‌های اخیر است که مأموران نسبت به جمع آوری تورهای پهن شده توسط صیادان غیر مجاز در سد تنگ حمام شهرستان سرپل ذهاب اقدام می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سرپل ذهاب بیان کرد: مناطق و زیستگاه‌های تحت مدیریت این شهرستان به صورت شبانه روزی توسط مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان پایش و کنترل می‌شود.

احسانی پور تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف با متخلفان برابر ضوابط و مقررات زیست محیطی برخورد قانونی خواهد شد.

کد خبر 6090776

دیگر خبرها

  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز
  • کشف بیش از ۶۰۰ متر تور ماهیگیری از صیادان غیرمجاز در سرپل ذهاب
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • برخورد قضایی با کشاورزانی که بقایای محصولات را می‌سوزانند
  • حفاظت از لاک‌پشت‌های دریایی در بوشهر/برداشت بارناکل غیرقانونی است
  • توقیف ۲۰ خودرو تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • توقیف ۲۰ خودرو متخلف تخلیه غیرمجاز نخاله‌های ساختمانی در پردیس