Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@13:40:52 GMT

۳۱۱ پرنده زنبور خوار در طارم سفلی قتل عام شدند

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۰۶۲۳

۳۱۱ پرنده زنبور خوار در طارم سفلی قتل عام شدند

اکبر کشت پرور در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دو نفر از کندوداران در روستای گیله جار در منطقه حفاظت شده طارم سفلی بدون مجوز از محیط زیست در داخل منطقه حفاظت شده مبادرت به استقرار تعداد زیادی از کندوهای عسل در همان محدوده کرده‌اند که مأموران در راستای بررسی، متأسفانه با لاشه تعداد زیادی از زنبورخواران وحشی که توسط صاحب کندوها با طعمه گذاری و مسموم کردن طعمه‌ها شده بودند، مواجهه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این عمل وقیحانه، موجب تلف شدن تعداد ۳۱۱ قطعه از انواع پرندگان از نوع زنبورخواران و سبز قبا سانان شد و این افراد لاشه تعداد زیادی از آنها را داخل کیسه ریخته و در محل نگهداری می‌کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قزوین گفت: حسب اظهارات و اقرار متهمین که صراحتاً اعلام داشته‌اند که پرندگان زنبورخوار، زنبورهای عسل ما را می‌خورند و خساراتی را به ما تحمیل می‌کردند اقدام به کشتن این حیوانات از طریق سموم می کنند.

کشت پرور در ادامه گفت: متخلفان به دلیل کسب منفعت و درآمد شخصی اقدام به کشتار بی‌رحمانه حیات وحش کرده که نقش بی بدیل اینگونه پرندگان بر کسی پوشیده نیست و در حال حاضر متخلفین زیست محیطی شناسایی و بازداشت شده‌اند و پرونده تخلفات آنان در حال رسیدگی قضائی است.

وی یادآور شد: راه‌های مجاز و کم خطر بسیاری برای رهایی از آفات و حیوانات زیانکار وجود دارد که برای جلوگیری از تلفات حیات وحش و تهدید سلامت عمومی جامعه باید مورد توجه قرار بگیرد.

زنبورخوار معمولی پرنده‌ای از خانواده زنبورخواران است که در جنوب اروپا و بخش‌هایی از شمال آفریقا و غرب آسیا زاد و ولد کرده و دارای قامتی بلند و باریک با پرهایی رنگارنگ است و از حشرات به ویژه زنبور تغذیه می‌کند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا پرنده جامعه حفاظت محیط زیست خانواده قتل بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد

خدامراد جهانتیغ  اظهار کرد: در گشت و کنترل روزانه محیط بانان و تماس تلفنی همیار محیط زیست با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مبنی بر گرفتار شدن یک عدد بزمجه در مناطق مسکونی یگان حفاظت به سرعت به محل اعزام شد.

وی تصریح کرد: این گونه زیستی پس از بررسی کارشناسی و اطمینان از سالم بودن آن، در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • پرنده‌ای که تا ارتفاع بیش از ۱۱ هزار متری پرواز می‌کند
  • رکورد جهانی ارتفاع پرواز با این پرنده زده شد
  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • زنده گیری بلدرچین‌ها برای ورود به معرکه شرط بندی/دستگیری باند تبعه افغان
  • کدام پرنده رکورد جهانی بالاترین ارتفاع پرواز را در اختیار دارد؟ | برخورد کرکس روپل با یک هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و ۳۰۰ متری
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین
  • پایان زمستان‌گذرانی ۲۰۰هزار پرنده مهاجر مازندران
  • پرنده هواتزین (Hoatzin) یا مرغ بدبو آمریکایی (+عکس)