Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار گچساران گفت: 57 طرح اقتصادی در بخش صنعت و کشاورزی با اعتباری به مبلغ 275 میلیارد ریال برای دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شدند.

 به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران پیش از ظهر امروز جلسه بررسی کمک های فنی و اعتباری شهرستان به طرح های اقتصادی موضوع بند الف تبصره 18 قانون بودجه سال  1389  با حضور فرماندار، مدیران کل اداره صمت و جهادکشاورزی، روسای ادارات مربوطه و سرمایه‌گذاران بخش صنعت و کشاورزی در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این نشست علی خوانپایه با اشاره به نامگذاری سال  از سوی مقام معظم رهبری به نام جهش تولید گفت:  ایجاد تولید و فعال کردن واحدهای تولیدی با همکاری تعامل دستگاه های اجرایی، بانک ها در جهت حهش تولید صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: علی رغم سختی‌های اقتصادی در کشور  و با توجه به تحریم های ظالمانه و حوادث مترقبه  در سال گذشته  بخش زیادی از  منابع  اعتباری اختصاص یافتهشهرستان گساران در  حوادث هزینه شده است.

فرماندار گچساران با بیان اینکه  گچساران تنها شهرستانی است که منابعی از محل کمک فنی و اعتباری به سرمایه گذاران و طرح های اقتصادی تخصیص داده شده است، ابراز کرد: در سفر سال گذشته مدیرعامل بانک توسعه  و بازدیدی که از طرح‌های  نیمه فعال و مشکل دار  2 شهرستان گچساران و باشت نمودند در این زمینه اعتباراتی برای سرعت بخشیدن به این طرح ها اختصاص داده شد که مقرر شد بخشی از یارانه سود تسهیلات از سوی دولت و از محل اعتبارات کمک فنی و اعتباری به این طرح‌ها اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها تابع دستورالعمل بانک مرکزی خود هستند، گفت: در این زمینه تسهیلات و زمان بازپرداخت خوبی در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفت.

خوانپایه ابراز کرد: با تعامل و  پیگیری بیشتر بانک ما به عنوان مسوولان این شهرستان تلاش کرده تا این تسهیلات در اختیار صنعتگران و سرمایه‌گذاران قرار گیرد اما بایستی سرمایه گذاران کمر همت بسته تا چرخ این صنعت  فعال شود.
 فرماندار گچساران ادامه داد: سود یارانه از محل قانون بودجه ((کمک فنی و اعتباری)) در زمینه پرداخت تسهیلات به سرمایه گذاران به بانک ها 100درصد واریز شده است و انتظار می‌رود با توجه به نزدیکی به سال مالی، بانک ها و سرمایه گذاران از این فرصت استفاده کنند.

خوانپایه عنوان کرد: دولت یک ظرفیتی در قانون بودجه به وجود آورده که به سرمایه گذاران کمک شود و انتظار می‌رود که سرمایه گذاران در جذب این تسهیلات اقدام کنند.

وی ابراز کرد: طرح ‌هایی که تسهیلات دریافت می کنند بایستی مشخص شود که چه میزان تسهیلات و چه میزان سود پرداخت شود.

 فرماندار گچساران با اشاره به اینکه 57 طرح اقتصادی  با اعتباری به مبلغ 275 میلیارد ریال در زمینه صنعت و جهادکشاورزی برای دریافت تسهیلات با تشکیل پرونده  به بانک توسعه تعاون معرفی شده است، گفت: از مجموع این طرح‌ها 15 طرح در بخش صنعت با اعتباری به میزان 225 میلیارد ریال و 42 طرح در بخش کشاورزی  با اعتباری به مبلغ 50 میلیارد ریال  قابل استفاده از تسهیلات یارانه سود بانکی  به بانک عامل معرفی شده است.

 خوانپایه با بیان اینکه سهم دولت در پرداخت سود یارانه بانکی از محل قانون بودجه تبصره 18(( اعتبارات کمک فنی و اعتباری )به این طرح‌ها 430 میلیارد ریال است، گفت: در این زمینه 25 میلیارد ریال یارانه برای بخش صنعت و 18 میلیارد ریال  یارانه  به جهاد کشاورزی  به سرمایه گذاران  تخصیص داده شده است.

فرماندار گچساران تاکید کرد: شعبه بانک توسعه تعاون شهرستان در زمینه پرداخت‌ تسهیلات به صنعتگران و سرمایه‌گذاران پای کار بیایند و همچنین سرمایه گذاران پرونده خود را تشکیل و در جهت اخذ تسهیلات اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه مهلت پایانی استفاده از تسهیلات پایان تیرماه  امسال است و بعد از آن این اعتبارات خزانه باز خواهد گشت، گفت: باز پرداخت این تسهیلات در حوزه سرمایه گذاری ثابت 60 ماهه، سرمایه در گردش 12 ماهه، طرح‌های ایجادی 24 ماهه است.

 انتهای پیام/82031

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاري فارس گچساران فرماندار طرح هاي اقتصادي کمک فنی و اعتباری فرماندار گچساران سرمایه گذاران سرمایه گذاران میلیارد ریال قانون بودجه بانک توسعه طرح ها بخش صنعت بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید صادقی بعد از ظهر دوشنبه در حاشیه بازدید علیرضا فخاری، استاندار تهران از ششمین نمایشگاه توانمندی های صادراتی «ایران اکسپو ۲۰۲۴» و واحدهای صنعتی و تولیدی مستقر در این نمایشگاه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مفتخر شدیم که امروز در خدمت استاندار تهران بودیم و ایشان از غرفه شرکت شهرک های صنعتی استان تهران بازدید کردند.

صادقی حضور شهرک های صنعتی استان تهران در این نمایشگاه را متفاوت از سال های دیگر دانست و گفت: امسال برای حضور تعدادی از واحدهای صنعتی یک پاویون اختصاصی در نظر گرفتیم و با توجه به اینکه نمایشگاه در سالن های مختلف در رشته صنعت های خاص برگزار می شود، ما در سالن ۳۸ و در رشته صنعت ساختمان حضور پیدا کردیم.

وی در ادامه به بازدید استاندار تهران از ۱۰ شرکت فعال در حوزه صادرات و مستقر در نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» اشاره و عنوان کرد: ایشان در این بازدید از میزان توانمندی، صادرات و مشکلات این واحدها مطلع شدند، که انشالله با پپگیری های لازم در حوزه رفع موانع شاهد حل معضلات و افزایش میزان صادرات خواهیم بود.

مدیرعامل شهرک های صنعتی استان تهران برپایی نمایشگاه توانمندی های صادراتی را فرصت خوبی برای توسعه روابط اقتصادی و سیاسی بین کشورها اعلام کرد و افزود: با وجود تمام محدودیت هایی که در دنیا برای ایران ایجاد کرده اند، خوشبختانه شاهد تلاش همه صنعتگران، کارگران، کارآفرینان، جوانان و دانشمندان هستیم که روز به روز به دانش تولیدی ما افزوده شده و دنیا نمی تواند چشمش را بر تولیدات با کیفیت و بادوام ایرانی ببندد.

صادقی با بیان اینکه در این نمایشگاه بیش از ۱۶ هیات تجاری در پاویون شرکت شهرک های صنعتی استان تهران حضور پیدا کردند، گفت: بسیاری از جلسات توسعه بازار برگزار شد و به نظر می رسد که پس از پایان نمایشگاه بتوانیم گزارش خوبی از انعقاد تفاهمنامه و قراردادهای همکاری و فروش محصولات را اعلام و افزایش صادرات محصولات تولیدی کشور با اولویت تهران را داشته باشیم.

کد خبر 6092487

دیگر خبرها

  • توسعه اقتصادی مبتنی بر نوآوری؛ لازمه اقتصاد چین
  • چرا عمده مردم از دریافت وام بانکی محروم اند؟/سو استفاده بانک ها
  • به مناسبت روز جهانی کار و کارگر
  • برترین واحدهای تولیدی استان در جشنواره امتنان معرفی شدند
  • خدمتگزاری به مردم سرلوحه اقدامات بانک توسعه تعاون است
  • رفع موانع صادرات واحدهای تولیدی در استان تهران پیگیری شود
  • معرفی ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به سرمایه‌گذاران
  • بهسازی معابر شهرک‌های صنعتی اردبیل با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!