Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  از لاستیک خودرو انتظار می‌رود که ایمنی سرنشینان را حفظ کند. این کار با فراهم آوردن نیروی خوب کشش، بهبود راندمان سوخت با به حداقل رساندن مقاومت در برابر چرخش انجام می‌شود. همچنین هزینه‌های اقتصادی و زیست‌محیطی لاستیک‌ها نیز باید با افزایش مقاومت در برابر سایش، کم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متاسفانه بهبود عملکرد در یکی از این شاخص‌ها اغلب موجب کاهش عملکرد در شاخص‌های دیگر می‌شود. این معنا به‌عنوان مثلث جادویی صنعت لاستیک‌سازی شناخته می‌شود. درک رابطه میان عملکرد نانوساختار در ترکیب پیچیده لاستیک، امیدوارکننده‌ترین روش برای تولید نسل جدید لاستیک‌ها است.

بیشتر بخوانید:  آغاز شمارش معکوس گذر سیارک عظیم‌الجثه از کنار زمین

به تازگی گزارش فنی درباره نقش میکروسکوپ نیروی اتمی (AFM) در درک بهتر چگونگی توزیع اجزا نانو در لاستیک منتشر شده است. شرکت آکسفورد اینسترومنتز (Oxford Instruments) در این گزارش فنی نشان داده است که میکروسکوپ نیروی اتمی نه تنها می‌تواند مورفولوژی ترکیبات لاستیک را موردبررسی قرار دهد، بلکه این دستگاه قادر به شناسایی اجزا، ارائه نقشه توزیع و اندازه‌گیری خواص مکانیکی نانومقیاس لاستیک است.

مثال‌هایی در این گزارش فنی آمده است که در آن چگونگی تشخیص مواد در فرمولاسیون لاستیک با قدرت تفکیک نانومتری درج شده است. با این دستگاه می‌توان به بررسی تاثیر اجزا مصنوعی لاستیک و تاثیر نانوذرات سیلیکون و کربن‌سیاه به‌عنوان پرکننده در لاستیک پرداخت. به گفته نویسندگان این گزارش، هیچ فناوری دیگری نمی‌تواند تا این سطح درک و بینش، نسبت به مواد مورداستفاده در لاستیک ایجاد کند.

لازم ذکر است که میکروسکوپ نیروی اتمی Asylum که توسط شرکت آکسفورد تولید می‌شود، یک ابزار تحقیقاتی بسیار قدرتمند و چند کاره است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت لاستیک سازی میکروسکوپ شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۰۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد

محمد رئیسی  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان  گفت: به دنبال هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر وقوع باد و باران در برخی از شهر‌های سیستان و بلوچستان، نشست مدیریت بحران این شرکت تشکیل و تمامی تیم‌های عملیاتی و پیمانکاری شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان به حالت آماده باش کامل قرار گرفتند.

وی ادامه داد: این خسارت‌ها در برخی مواقع باعث خاموشی‌های موقتی می‌شود، که با ثبت خاموشی در سامانه‌های شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان، کارکنان عملیاتی این شرکت در مناطق آسیب دیده حاضر می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان با بیان اینکه صبوری و همکاری مشترکان برق در شرایط بحرانی بسیار مهم است، گفت: شهروندان گرامی در صورت بروز هر گونه خاموشی و یا خسارت به شبکه برق مراتب را از طریق سامانه ۱۲۱ مرکز اتفاقات و یا اپلیکشن برق من ثبت و پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • قیمت گذاری دستوری بیشتر باعث افزایش قیمت لاستیک می شود
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • باد و باران باعث خسارت به ۳۷ اصله پایه شبکه برق سیستان و بلوچستان شد
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • اجرای طرح نظارت بر بازار لاستیک خودرو در مازندران
  • آغاز طرح نظارت بر مراکز عمده توزیع لاستیک در مازندران