Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-30@17:47:22 GMT

آغاز عملیات اجرایی تحویل مسکن فرهنگیان در هفته معلم

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۰۹۳۰

به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: هفته معلم امسال را همزمان با جهاد سلامت و جهاد آموزشی که معلمان از عناصر اصلی آن هستند، آغاز می‌کنیم.

او ادامه داد: اگر پرستاران ما در کادر درمانی بیمارستان‌ها در خط مقدم جبهه سلامت هستند معلمان هم در خط مقدم جهاد آموزشی فعالیت دارند و این قشر با اعتقاد به این اصل که آموزش تعطیل شدنی نیست، مشعول تدریس یه دانش آموزان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه علاوه بر شرایط امسال، مصادیق فداکاری معلمان را سال‌های گذشته داشتیم از جلوه‌های ایثار می‌توان به تدریس معلم از روی تخت بیمارستان اشاره کرد یا معلمانی که برای دانش آموزان خود ابزار آموزشی تهیه می‌کنند جلوه متفاوتی از معلمی را ارائه داده‌اند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هفته معلم مناسبتی برای گرامیداشت معلم است، بیان کرد: البته همه ایام سال روز و هفته معلم است و جایگاه معلم هر روز بیش از گذشته برای همه جامعه شناخته می‌شود.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه معلمان به دلیل ضریب نفوذ فردی و اجتماعی بالاتر شرایط خاصی را در جامعه دارند، گفت: هر معلم در طول ۳۰ سال خدمت حدود هزار دانش آموز را آموزش می‌دهد و در یاد و ذهن او برای همیشه باقی می‌ماند و این تاثیرگذاری در کمتر شغل دیگری مشاهده می شود.

او ادامه داد: مراسم هفته معلم سال ۹۹ را در شرایطی شروع می‌کنیم که شیوع بیماری کرونا شرایط خاصی را رقم زده است. از دی ماه گذشته کار‌های اولیه را شروع کرده بودیم و برنامه‌های حضوری بود، اما برای حفظ سلامت معلمان برنامه‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق ویدیو کنفرانس اجرا می‌شود.

الهیار ترکمن از آغاز عملیات اجرایی تحویل مسکن فرهنگیان در هفته معلم خبر داد و اظهار کرد: بنا بر توافق نامه‌ای که آموزش و پرورش با وزارت راه و شهرسازی داشت عملیات اجرایی آغاز شد.

او درباره تکریم معلمان غیردولتی و آزاد، اظهار کرد: تکریم در همه ابعاد معلمی شکل می‌گیرد و معلمان را در همه ابعاد تحصیلی مورد توجه داریم؛ بنابراین این موضوع حتما در همه مراسم لحاظ می شود، اما از نظر تعیین منتخبان منطقه، استانی و کشوری ضوابط مشخصی وجود دارد و افراد طبق صلاحدید ستاد استانی معرفی می‌شوند.

رایزنی برای برگزاری آزمون استخدامی جدید

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره استخدام آموزشیاران و معلمان پیش دبستانی، بیان کرد: حذف آزمون به هیچ عنوان امکان پذیر نیست؛ چراکه تکلیفی قانونی است، برای ماده ۲۸ هم با توجه به نیاز نیروی انسانی این موضوع مورد توجه است، حجم نیاز را اعلام کردیم و با ابلاغ آن آزمون ویژه‌ای برای آموزش و پرورش اعلام می کنیم.

او ادامه داد: به دلیل اینکه در فرآیند مذاکره هستیم هنوز تعداد و زمان آزمون معلوم نیست، اما به محض صدور مجوز کار را آغاز می‌کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش تصریح کرد: استخدام معلمان حق التدریس تا پایان برنامه ششم انجام می‌شود. همچنین با توجه به تکلیف قانونی برای آموزشیاران نهضت آزمون ورودی برگزار و بعد از گذراندن دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان پیمانی می‌شوند. قرار بود فروردین ماه آزمون برگزار شود اما با توجه به شرایط لعو شد.

۲۵ هزار مجوز استخدامی برای سال آخر برنامه ششم توسعه

الهیار ترکمن اظهار کرد: ۲۵ هزار مجوز استخدامی برای سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ که آخرین سال اجرای برنامه ششم است در نظر داریم.

او درباره اجرای رتبه بندی فرهنگیان با اشاره به اینکه رتبه بندی فرآیند طولانی را طی کرد، گفت: ماده ۶۳ قانون برنامه ششم از مطالبات اصلی معلمان و نمایندگان مجلس بود و پیگیری شد، در واقع این ماده به نحوی است که تفاوت در نگاه به رتبه بندی را ایجاد می‌کند که آیا نیاز به لایحه است یا می‌تواند توسط دولت طراحی شود؟

الهیار ترکمن افزود: بحثی که از سال ۹۷ برای اجرای قانون شروع کردیم این بود که از طریق لایحه باشد یا مصوبه دولت و حقوقدانان نظر دادند تا از طریق مصوبه دولت این کار انجام شود. در رتبه بندی سال ۹۴ یک آیتم از قانون مدیریت خدمات کشوری یعنی حق شغل را که بعد‌ها به حق شغل حرفه‌ای تبدیل شد، اجرا کردیم و در رتبه بندی ۹۸، سه آیتم حق شغل حق شاغل و فوق العاده شغل افزایش داشتند. همچنین پنج رتبه برای معلمان در نظر گرفته شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش ادامه داد: از بهمن ۹۸ بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه دستگاه‌هایی که نتوانستند امتیازات فصل ۱۰ قانون مدیریت را به میزان ۵۰ درصد افزایش دهند امکان اعمال آن را دارند، ابلاغ شد که بر این اساس با پذیرش برخی شرایط برای معلمان آن را اجرا کردیم. برای معلمان بین ۱۵ تا ۵۰ درصد افزایش دریافتی داشتیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: الهیار ترکمن برنامه ششم هفته معلم رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۰۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان جایگاه مهمی در آگاهی جامعه دارند

ایسنا/کردستان مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان، هدف اصلی برنامه‌های آموزش و پرورش را نهادینه شدن تکریم معلمان بین مردم و به ویژه دانش‌آموزان ذکر کرد و گفت: معلمان جایگاه مهمی در آگاهی جامعه دارند و همواره باید مورد تکریم باشند.

هاشم ناظمی جلال امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان که به مناسبت گرامیداشت روز معلم در استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: طی هفته گرامیداشت مقام معلم برنامه‌های متنوع و متعددی ندارم دیده شده که از جمله می توان به دیدار ۴۰ نفر از فرهنگیان استان با رهبر معظم انقلاب، تکریم و دیدار با فرهنگیان بازنشسته، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در شهرستان های استان و سخنرانی قبل از خطبه های نماز جمعه در سراسر استان، حضور معلمان نمونه استانی در رادیو و تلویزیون، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ و تقدیر از معلمان اشاره کرد.

وی، هدف اصلی برنامه‌های آموزش و پرورش را نهادینه شدن تکریم معلمان بین مردم و به ویژه دانش‌آموزان ذکر کرد و افزود: معلمان جایگاه مهمی در آگاهی جامعه دارند و همواره باید مورد تکریم باشند.

برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم اعلام شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان به برنامه‌های اجرایی هفته معلم اشاره کرد و گفت: ۵۱ معلم نمونه استانی در مراسم گرامیداشت این هفته تجلیل خواهند شد.

ناظمی جلال ادامه داد: صداقت و پاکی و تلاش همه ما حاصل تلاش و کوشش معلمان است در این راستا همگان به قشر معلمان عرق و ارادت خاصی دارند.

وی افزود: تعداد کثیری از معلمان در اولین روز معلم به خدمت مقام معظم رهبری در می‌آیند لذا امروز زنگ سپاس معلم به صورت همزمان با سراسر کشور در استان برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان بیان کرد: استاد شهید مرتضی مطهری یکی از متفکرترین اندیشمندان جهان که در درک زمان، شناخت مسائل فقهی سرآمد تمام هم عصران خویش بود.

وی ادامه داد: شهید مطهری با اشراف کامل به شریعت اسلام ایمان دینی را به گونه‌ای بیان کرد که از هر جهت پاسخگوی نیاز امروز باشد.

 ناظمی‌جلال اظهار کرد: یک معلم مسئول است و یک مسئول باید وظیفه‌اش را به صورت کمال به انجام برساند تا بتواند جامعه‌ و آینده‌ای عاری از هرگونه مشکلات را پرورش دهد.

وی با اشاره به اینکه معلم ماندنی‌ترین واژه علم آموزی است، افزود: معلم استوارترین مربی برای هدایت انسان‌هاست.

وی اظهار کرد: اصلاح جامعه امروز با علم و عمل صالح محقق می‌شود و این امر نیازمند وجود معلمانی است که با سعی و تلاش شبانه‌روزی خود کسانی را تربیت می‌کنند که هر یک شجره طوبی در آینده خواهند شد.

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به آغاز برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم اظهار کرد: هماهنگ با سایر نقاط کشور برنامه‌هایی را در استان پیش بینی کردیم که به همت تیم گرامیداشت مقام معلم در استان برگزار می‌شود.

وی به فرآیند شناسایی معلمان نمونه اشاره کرد و افزود: شناسایی معلمان نمونه در چهار سطح مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری انجام می‌شود که در سطح مدرسه‌ای چهار هزار و ۵۰۰ فرهنگی شناسایی شده و به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

ناظمی‌جلال با اشاره به راه‌یابی دو هزار نفر از معلمان به مرحله منطقه‌ای گفت: از این تعداد ۵۱ نفر به مرحله استانی راه یافتند و از این تعداد یک نفر از فرهنگیان استان به جمع ۲۰ نفر از معلمان نمونه کشوری راه یافت و در مراسم کشوری مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به روز شمار هفته معلم گفت: تجدید پیمان با رهبری، «فرزانه زمان» تقدیر از پیشکسوتان، «ایثار به توان تو» تقدیر از معلمان شهید، «پا جای پای انبیاء»، «پاک جوهران» تقدیر از معلمان ورزشکار، «آینده در دستان تو» تقدیر از معلمان پژوهشگر از اسامی روزهای این هفته خواهد بود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • واریز پاداش «روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • معلمان جایگاه مهمی در آگاهی جامعه دارند
  • سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش تضمین‌گر تعالی کشور است
  • زنگ معلم سپاس در مدارس هرمزگان نواخته شد
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته معلم در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • ۵۰۰ برنامه فرهنگی در هفته گرامیداشت مقام معلم در آذربایجان غربی برگزار می‌شود
  • ۳۲۰ دانش آموز برتر استان یزد تجلیل می‌شوند‌
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند