Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در جریان بازدید خود از مجتمع بندری امام خمینی (ره) با اشاره به وجود ذخایر کافی خوراک دام و طیور در کشور گفت: با هماهنگی‌های انجام شده سرعت انتقال و توزیع خوراک طیور از بندر امام خمینی (ره) با شتاب بیشتری جهت تأمین نیاز‌های مرغداران افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذخایر کافی خوراک دام و طیور در کشور موجود است

او افزود: به خاطر دغدغه‌هایی که تولید کنندگان مرغ در زمینه خوراک ماکیان داشتند، این سفر انجام شد، با برنامه‌ریزی‌های بسیار خوبی که از قبل صورت گرفته، امروز شاهد آزادسازی و توزیع مقادیر بسیار زیادی دانه‌های ذرت هستیم.

خاوازی بیان داشت: به حدی که می‌تواند تمامی نیاز کشور را در این زمینه تأمین کند و ان شاء الله از این هفته با سرعت زیاد و به صورت مویرگی خوراک مورد نیاز را به مرغداری‌ها خواهیم فرستاد. ضمن اینکه ذخایر استراتژ یک کشور در زمینه دانه‌های ذرت به حد کافی است و از آن طریق هم به صورت مویرگی در داخل استان‌ها در حال تزریق دانه‌های ذرت هستیم و ان شاء الله این نگرانی را از تولیدکنندگان برطرف می‌کنیم.

افزایش سرعت توزیع و انتقال خوراک ماکیان از بندر امام

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: دلیل عمده حضورم در این بندر امام خمینی (ره) به خاطر این بود که اگر اشکالاتی در کار احتمالا وجود داشته باشد آن اشکالات را رفع کنیم و دوستان را تشویق کنیم با سرعت بالاتری دانه‌های ذرت را بتوانند به تولید کنندگان مرغ تخم‌گذار و گوشتی برسانند.

خاوازی با توصیف اینکه خوزستان یکی از قطب‌های مهم تولید گندم در کشور است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم ۵/۱۰ تا ۱۱ میلیون تن گندم در اختیار دولت خواهیم بگذاریم و پیش بینی می‌کنیم ۱۴ میلیون تن گندم تولید کنیم و رشد بسیار خوبی در زمینه تولید گندم در استان خوزستان داریم و می‌شود گفت پایداری تولید گندم در کشور به آن دست پیدا کردیم و ان شاء الله در سال آینده هم به لطف خداوند و با تلاش کشاورزان از ۱۴ به ۵/۱۴ میلیون تن خواهیم رسید.

آخرین هماهنگی‌ها برای تسریع در روند خروج کالا انجام شد

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جریان این بازدید اظهار داشت: ذخایر ذرت و خوراک دام و طیور در استان خوزستان از طریق بندر امام خمینی (ره) به میزان قابل ملاحظه‌ای وجود دارد که بیش از ۲ میلیون موجود است. ناهماهنگی‌های داخلی بین بخشی در دستگاه‌های اجرایی بود که در جلسات حل و فصل شده است و با حضور وزیر جهادکشاورزی آخرین هماهنگی‌ها انجام خواهیم داد که این مشکلات رفع شود و این محمولات خارج شوند و در نقاط مختلف کشور توزیع کنیم و از این بابت مشکلات خاصی نخواهیم داشت و موجودی و میزان محمولات به اندازه کافی وجود دارد.

گام‌های بلند استان خوزستان برای ارتقای امنیت غذایی کشور

او با اشاره به میزان تولیدات کشاورزی در استان خوزستان بیان کرد: ما امیدواریم یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم، ۱۰۰ هزار تن کلزا، یک میلیون تن چغندر وجو و دیگر محصولات کشاورزی خریداری کنیم و پیش بینی کنیم ۵/۵ تا ۶ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید کنیم و برای امنیت غذایی و امنیت اقتصادی کشور گام‌های بلندتری برداریم. تلاش ما همچنان برای هماهنگی با وزارت‌های جهاد کشاورزی و نیرو برای برنامه ریزی کشت‌های تابستانه و تحقق ارتقای تولیدات کشاوری و امنیت غذایی کشور ادامه دارد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی بندر امام خمینی خوراک دام و طیور استان خوزستان دانه های ذرت هماهنگی ها میلیون تن بندر امام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۱۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بر تسریع در روند احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین آب اضطراری سیستان و زاهدان تاکید کرد و گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، هاشم امینی، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در جریان بازدید از سد جریکه در شهرستان زهک، چاه‌نیمه‌ها و پروژه احداث آب‌شیرین‌کن طرح تامین اضطراری آب سیستان و زاهدان با اشاره به ضرورت تامین پایدار آب شرب و بهداشت شهروندان منطقه و اهمیت پروژه آب‌شیرین‌کن زاهدان از نظر ملی و توجه ویژه دولت به آن، گفت: افزایش جبهه‌های کاری می‌تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه اثرگذار باشد و علاوه بر این باید راهکارهای متنوع دیگری نیز برای تسریع در تکمیل آن مورد توجه قرار گیرد.

امینی با اشاره به نشست تخصصی بررسی راهکارهای تسریع عملیات اجرایی پروژه آب‌شیرین‌کن گفت: در این جلسه اقدامات انجام شده در بخش آب، برق، نصب تجهیزات و راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن، ایستگاه پمپاژ و موارد مربوط به محوطه‌سازی و دیوارکشی مورد بررسی قرار گرفت و امیدواریم این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است، این پروژه به عنوان بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان با ظرفیت تامین 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز به منظور تامین اضطراری بخشی از آب مورد نیاز سیستان و زاهدان در حال اجراست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انسولین «نوومیکس» در داروخانه‌های خوزستان توزیع می شود
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • عملیات اجرایی بزرگترین آب‌شیرین‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • لزوم تسریع در اجرای آیین نامه توزیع دارو در بستر سکو‌های اینترنتی
  • عملیات اجرایی بزرگ‌ترین آب‌شیرین‌‌کن خشکی جهان سرعت می‌گیرد
  • کشف ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در دو شناور صیادی