Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی حق شناس گفت: شوراهای اسلامی با توجه به ظرفیت های قانون می تواند همتراز قوه مجریه و مقننه عمل کند و از این نظر اعضای شورا باید نسبت به جایگاهی که در آن حضور دارند واقف باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  گلستان ما؛ هادی حق شناس امروز در نشست با منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان اظهار کرد: شوراها می توانند هم تراز دولت لایحه به مجلس ارایه کنند و هم سطح نمایندگان مجلس به ارایه طرح بپردازند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به ظرفیت هایی که قانون برای این نهاد مردمی درنظر گرفته ، نمایندگان شوراها می توانند زمینه ساز تغییرات مهمی شوند.

وی افزود: شوراهای اسلامی با توجه به ظرفیت های قانون می تواند همتراز قوه مجریه و مقننه در ارایه  لایحه و طرح به مجلس عمل کند و از این نظر اعضای شورا باید نسبت به جایگاهی که در آن حضور دارند واقف باشند.

استاندارگلستان تصریح کرد: همراهی شوراییان، دهیاران، شهرداران و بخشداران در زمینه سیل و بازسازی پس از آن، انتخابات مجلس، پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و طرح غربالگری شایسته تقدیر است.

وی بیان کرد: همواره تاکیدات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری سپردن کار مردم به مردم بوده است و شوراها یکی از این ظرفیت هاست. شوراها با استفاده از ظرفیت قانون می توانند زمینه ساز تغییرات مهمی شوند.

حق شناس گفت: امروز سواد در دنیا به معنای ایجاد تغییر با استفاده از دانسته هاست و نمایندگان شوراهای اسلامی در شهر و روستا باید بتوانند تغییرات ارزشمندی را در محیط کاری خود ایجاد نمایند.

وی ادامه داد: تمام دستگاه های اجرایی آمادگی رفع موانع پیش روی شوراهای اسلامی شهر و روستا را دارند و اگر موضوعات در اختیارات استان نباشد، مکاتبات لازم جهت رفع آن با مقامات بالادستی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شوراهای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۱۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مصوبات هشتاد و سومین جلسه کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور طی نامه شماره ۲۹۷۲ مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ توسط رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح و کارگروه دائمی پدافند غیر عامل کشور ابلاغ شد.

براساس تبصره یک، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور، کارگروه (کمیته) دائمی پدافند غیرعامل کشور به ریاست رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، بالاترین مرجع تصمیم گیری در حوزه پدافند غیرعامل کشور است که تصمیمات آن با ابلاغ رئیس کارگروه مزبور برای همه دستگاه‌های لشکری، کشوری، بخش دولتی و عمومی غیردولتی لازم الاجراست و مستنکفین علاوه بر جبران خسارت وارد شده، به مجازات موضوع ماده (۵۷۶) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) مصوب ۲ /۳ /۱۳۷۵ محکوم می‌شوند و چنانچه خساراتی وارد نشده باشد، برابر قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب ۷ /۹ /۱۳۷۲ با مستنکف رفتار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شوراها روزنه‌ها و منافذی که به رانت اطلاعاتی برای عده‌ای خاص می‌انجامد را مسدود کنند
  • اولویت شوراها در شهریار گره‌گشایی مشکلات مردم باشد
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند