Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس مازندران گفت: به مناسبت چهلمین سال از دفاع مقدس در مازندران ویژه‌برنامه‌های از سوم خرداد تا پایان اسفند در سطح استان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سردار عبدالله ملکی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس مازندران ظهر امروز در جلسه فرهنگی چهلمین سال دفاع مقدس مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: به این مناسبت ویژه‌برنامه‌های از سوم خرداد تا پایان اسفند در سطح استان برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس توسط ستاد کل نیروهای مسلح به نیروهای مسلح و وزارت کشور ابلاغ شده است که در این راستا ستاد استانی در مازندران شکل گرفت و هفته آینده جلسه آن با حضور استاندار و اعضا ستاد برگزار می‌شود.

 ملکی با اشاره به اینکه امسال در شرایط کرونایی قرار گرفتیم، گفت: بر این اساس در اجرای برنامه‌ها از ظرفیت فضای مجازی و صدا و سیما بهره‌مند خواهیم شد که نیاز به مشارکت دستگاه‌ها و ادارات در تدوین برنامه‌ها دارد.

این مسؤول بیان کرد: فتح خرمشهر الگو و نماد ملی بوده و خرمشهر قهرمان پس از ۳۴ روز مقاومت و ۵۷۵ روز اشغال با دلاوری‌های فرزندان این ملت و اصل وحدت بین نیروهای ارتشی، سپاهی، بسیجی، عشایر و مردم خرمشهر از دست رژیم بعثی عراق در عملیات بیت المقدس با تقدیم نزدیک به ۶ هزار شهید آزاد شد. 

وی با بیان اینکه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نیز به علت کمبود اعتبارات وارد سال دوازدهم شده است، تصریح کرد: ما به کمک شهدا و همت مسؤولان و مردم این مجموعه را می‌سازیم و مردم از زیبایی‌های آن بهره‌مند خواهند شد.

*برگزاری یادواره مجازی شهدای عملیات بیت‌المقدس

ملکی خاطرنشان کرد: برنامه‌های چهلمین سال دفاع مقدس باید با همت مردم و مسؤولان با محوریت دفاع مقدس در سطح استان برگزار شود، باید با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و بستر فراهم شده به برنامه‌ها رنگ و لعاب دفاع مقدسی بدهیم و به جذب مخاطب بپردازیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از برگزاری یادواره مجازی شهدای عملیات بیت‌المقدس خبر داد و گفت: استان مازندران با داشتن ظرفیت‌های مطلوب در حوزه‌های مختلف می‌تواند به معرفی آثار و نمادهای دفاع مقدسی بپردازد.

در ادامه احسان آهنگر معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه کربلا سالروز فتح خرمشهر را یکی از برگ‌های زرین دفاع مقدس برشمرد و اضافه کرد: برای تبیین این حماسه به نسل انقلاب باید با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم ورود پیدا کنیم و دین خودمان را به این حماسه ادا کنیم.

وی از کرونا به عنوان تهدید یاد کرد و یا بیان اینکه در روزهای کرونایی به دنبال ایده‌های جدید و کارهای خلاقانه رفتیم، گفت: راه‌اندازی کاروان ظهور با بیش از ۱۵۰ گروه سرود در سطح استان یکی از برنامه‌هایی بود که در نیمه شعبان برگزار شد.

آهنگر عنوان کرد: در این ایام فضای تعاملی در سطح استان بوجود آمد و فعالیت‌های تجمیعی شکل گرفت، موفق شدن در این جبهه، جبهه شدن را می‌طلبد تا یک موج بوجود بیاوریم و موفق شویم.

*اعلام جزییات برنامه‌های فرهنگی سوم خرداد در مازندران

این مسؤول اعلام کرد: برگزاری مسابقات و پویش‌های مختلف در فضای مجازی، ساخت برنامه گفتگو محور و تلفیقی ویژه صدا و سیما، ایجاد و تولید رادیو مقاومت، اجرای نمایشنامه مستند، مصاحبه با رزمندگان عملیات فتح خرمشهر با موضوع بازخوانی بک پرونده و فضاسازی هدفمند تبلیغات شهری با استفاده از ظرفیت تلویزیون‌های شهری در تبلیغات محیطی را از جمله برنامه‌های سوم خرداد است

*رونمایی نمایشگاه قافله قلم در سوم خرداد

سپس، علیرضا پاک‌بین مسؤول واحدهای هنرهای تجسمی حوزه هنری مازندران از رونمایی نمایشگاه "قافله قلم" در سوم خرداد خبر داد و گفت: در این نمایشگاه آثار هنرمندان فاخر استان با موضوع سخنان شهید آوینی در فضای مجازی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی از برپایی نمایشگاه خوشنویسی با موضوع سخنان الهی‌نامه آیت الله حسن‌زاده آملی در فضای مجازی خبر داد و گفت: در این نمایشگاه ۲۰ اثر تهذیب که تا پایان ماه مبارک رمضان تولید می‌شود، به نمایش گذاشته خواهد شد. 

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: دفاع مقدس مازندران بیت المقدس فضای مجازی دفاع مقدس مازندران عملیات بیت المقدس دفاع مقدس سطح استان فضای مجازی چهلمین سال برنامه ها سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مسئول برگزاری این همایش وکارسوق آموزشی گفت: نخستین کارسوق آموزشی تحلیل و سواد رسانه‌ای وفضای مجازی برای دانش آموزان با هدف ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای وتحلیل آنها دراین بخش درحوزه فضای مجازی با حضور دانش آموزان چند مدرسه به محوریت دبیرستان علامه حلی آمل برگزار شد.

مهناز خاکی داودی، با اشاره به اینکه درعصر کنونی که با گسترش هزاران شبکه رسانه ای، اخبار و مطالب با کسری از ثانیه در جهان منتشر می‌شود، داشتن سواد رسانه‌ای برای همه افراد جامعه به خصوص دانش آموزان مهم است، افزود: داشتن سواد رسانه به ما کمک می‌کند که اگر مطلبی یا سخنی با شدت کم یا زیاد منتشر شود می‌تواند تبعات زیادی داشته‌باشد.

وی ادامه داد، اگر افراد جامعه سواد رسانه‌ای نداشته باشند، قدرت تشخیص واقعیت را ندارند و می‌توانند تحت تاثیر شایعات کذب، دچار هیجانات زود گذر شده و تصمیمات بی نهایت سطحی را بگیرند، این نوع تصمیمات می‌تواند صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت مردم وارد کند.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل، همچنین با بیان اینکه سواد رسانه‌ای نوعی تکنیک عملی ومهارت بسیار ویژه است که در عصر حاضر یکی از مهمترین آموزش‌ها در جهان تلقی می‌شود، تصریح کرد، سواد رسانه‌ای به فرد این توانایی را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه‌های رسانه‌ای را داشته باشد.

به گفته خانم خاکی داودی، سواد رسانه ۵ مهارت را به ما می‌آموزد که شامل تشخیص چیزی که رسانه‌ها قصد ایجاد آن در باور مردم را دارند، تشخیص تعصبات و دروغ‌های رسانه ها، کشف داستان‌های پنهان در خبرها، ارزیابی رسانه‌ها با تجربیات، باور‌ها و ارزش‌های خود طراحی و ایجاد پیام‌های رسانه‌ای خود است.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای به هر فردی مهارت دسترسی و استفاده از اطلاعات و محتوا، مهارت تحلیل و ارزیابی آن، مهارت ارزیابی انتقادی و مهارت تولید خلاق و ارتباط با پیام‌های رسانه‌ای را می‌دهد، اضافه کرد: امروز نوع استفاده از فضای مجازی که دانش آموزان استفاده می‌کنند، باید هوشیار باشند که خیلی‌ها با نوع مطالب وانتشار گسترده آنها به دنبال پیاده کردن برخی هدف‌های خاص هستند و نمونه آن که دشمن امروز در فضای مجازی بدنبال جداسازی نوجوانان ما از ارزش‌های دینی و اسلامی است تا افکار نوجوانان ما را به سمت باورپذیری‌های غیرمتعارف سوق دهد.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل ادامه داد، برگزاری کارسوق و کارگاه‌های سواد رسانه‌ای با هدف آگاهی بخشی و توانمند سازی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در حوزه فضای مجازی در قالب این دوره آموزشی یک روزه برگزار شد.

در این دوره یکی از اساتید حوزه سواد سانه‌ای وفضای مجازی به مفاهیم کلی از فضای مجازی و نقش آن در زندگی امروزی و نقش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این فضا اشاره کرد.

در ادامه مباحث مرتبط با امنیت در فضای مجازی، شیوه‌های کلاه برداری، حملات سایبری، حساسیت نسبت به آمادگی در برابر تکنولوژی هوش مصنوعی و تاثیرات عمیق‌تر آن در زندگی آینده بشر بیان شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری یادواره ۴۷۰ شهید کارگر استان همدان + تصویر
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود
  • همه اقشار در برپایی کنگره شهدای کاشان مشارکت کنند
  • پیدا شدن پیکر مطهر ۷ شهید دوران هشت سال دفاع مقدس در فکه دهلران
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان
  • مهلت ارسال آثار برای جشنواره ملی فانوس تا ۱۵ خرداد
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود