Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@06:32:49 GMT

تشخیص اتیسم در سه ماهگی با نشانگر زیستی هورمونی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۱۸۱۷

تشخیص اتیسم در سه ماهگی با نشانگر زیستی هورمونی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، تا به حال هیچ روش قطعی برای پیش بینی ابتلای نوزادان و کودکان به اوتیسم وجود نداشته و همین مساله موجب تشخیص دیرهنگام این بیماری و سخت‌تر شدن مقابله با آن می‌شود. اما به نظر می‌رسد هورمونی به نام وازوپریسین مقابله با این مشکل را تسهیل کند.

تا به امروز مطمئن‌ترین روش تشخیص اتیسم در بچه‌های بین دو تا چهار سال، بررسی اختلالات رفتاری آنها بوده است، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد مقدار هورمون وازوپریسین در نوزادان مبتلا به اتیسم کمتر از کودکان عادی است و محاسبه و اندازه گیری دقیق آن از طریق نشانگرهای زیستی می‌تواند پیش بینی این مساله را تسهیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک بررسی آزمایشی که در این زمینه بر روی تعدادی کودک سه ماهه صورت گرفته، صحت موضوع را ثابت کرده و از این طریق حتی می‌توان زمان ظهور اولین نشانه‌های ابتلاء به اتیسم را در کودکان پیش بینی کرد. پژوهشگران امیدوارند در آینده نزدیک با قراردادن نشانگرهای زیستی در خون نوزادان اندازه گیری مقدار هورمون وازوپریسین با سرعت مناسبی امکان پذیر شود.

کد خبر 4911787

منبع: مهر

کلیدواژه: اوتیسم کودکان هورمون کورتیزول ویروس کرونا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نوآوری شرکت دانش بنیان تحقیقات علمی فناوری نانو واکسن تولید موبایل اینترنت فناوری فضایی ناسا ماهواره گوشی هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۱۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، شماری از مردم در تماس با تحریریه خبر از کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های آبادان خبر دادند.

این موضوع رو از معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان پیگیر شدیم که گفت: توزیع مستمر شیر خشک در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان در حال انجام است بنابراین مردم در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

زینب جوانمردی افزود: از ابتدای سال تاکنون در شهرستان آبادان ۳۲ هزار و ۵۶۴، در خرمشهر ۱۵ هزار و ۲۴۷ و در شادگان ۱۱ هزار و ۶۷۴ قوطی شیر توسط داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان خریداری و وارد منطقه  شده است.

 در حال حاضر در شهرستان آبادان ۵ هزار و ۵۴، در خرمشهر ۴ هزار و ۱۹ و در شادگان سه هزار و ۱۸۷ قوطی شیر در داروخانه‌ها موجود است.

وی همچنین از اختصاص دو سهمیه شیرخشک تا پایان فروردین سال جاری به جنوب غرب خوزستان خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • (ویدئو) از تولد تا یک ماهگی طوطی را ببینید
  • اتیسم؛ حرکت به سوی شکوفایی
  • شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس نشانگر تحقق وعده‌های خداوند است
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم