Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان دیدار مدیرکل با مشاوران خط ۱۴۸۰ بمناسبت روز روانشناس در ابتدای این دیدار، ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های کلیه روانشناسان و مشاوران شاغل در بهزیستی استان، مراکز تحت نظارت گفت: مشاوران و روانشناسان تاثیر موثری در کنترل آسیب‌های اجتماعی در جامعه و افراد دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال‌های اخیر دیدگاه مردم نسبت به روانشناسان و مشاوران تغییر کرده و شاهد مراجعه بیشتر افراد و دریافت مشاوره در زمینه‌های گوناگون هستیم.

او افزود: در استان سمنان آگاهی و مراجعه افراد به روانشناس و مشاور در سطح خوبی است و باید در شرایط فعلی تلاش‌ها بیش از پیش ادامه دار باشد، هر ساله اقدامات مختلفی برای آشنایی آحاد جامعه از خدمات مشاوران از قبیل برگزاری دوره‌های مختلف روانشناختی برای روانشناسان و مشاوران، برگزاری دوره‌های آموزشی برای اقشار جامعه در محلات بمنظور آشنایی ضرورت حضور مشاور در زندگی و آسیب‌های مختلف روانی توسط اداره کل بهزیستی در سطح استان انجام می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: سازمان بهزیستی طبق قانون، متولی صدور مجوز تاسیس مراکز مشاوره است که تاکنون از سوی اداره کل بهزیستی استان سمنان، ۳۰مرکز فعال شامل ۱۷ مرکز مشاوره عمومی و تخصصی؛ ۲ مرکز سلامت روان و ۱۱ دفتر مشاوره فعال می‌باشند که به ارائه خدمات مشاوره فردی، خانوادگی، تحصیلی، مشاوره پیش از ازدواج و شناسایی و درمان اختلال‌های روانشناختی می‌پردازند؛ که در مجموع بیش از ۱۵۰ روانشناس و مشاوره در این مراکز و در طرح‌های مختلف بهزیستی اعم از آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش زندگی خانواده و آموزش پیش ازدواج و... در استان فعال هستند.

ایزدپور افزود: با شیوع ویروس کرونا در کشور و در پی آن ایجاد استرس و آسیب‌های ناشی از آن سازمان بهزیستی کشور با رویکرد افزایش توانمندی افراد و ارائه خدمات برای عموم جامعه طرح مشاوره کاهش استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا را توسط خط ۱۴۸۰ اجرایی کرده است که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته در استان تعداد ۱۵۲۹ تماس خط صدای مشاور (۱۴۸۰) توسط مشاوران متخصص پاسخ داده شده که از این تعداد ۳۴۳ تماس مربوط به اضطراب کرونا بوده و در سایر تماس ها، اغلب مسایل خانوادگی و روابط بین فردی مطرح گردید و همچنین با طراحی و ساخت سامانه خود ارزیابی روانشناختی به نشانی CORONA. BEHZISTI. IR به شناسایی و غربال اضطراب و افسردگی ناشی از شرایط موجود و ارجاع به مراکز تخصصی پرداخته است. تیم محب نیز با آمادگی حضور در نقاهتگاه‌ها به ارائه خدمات روانشناختی به بیماران در حال بهبود و به ویژه بازماندگان و خانواده متوفیان و کادر در مان می‌پردازد.

او در پایان گفت: در حوزه روانشناسی و مشاوره تاکید بر انجام کار تیمی و ارائه مشاوره‌های تخصصی است و شاهد این موضوع بوده ایم که هرجا کار تیمی صورت گرفته است و پرهیز از موازی کاری در تحقق و دستیابی به اهداف موفق‌تر بوده ایم و انتظار می‌رود مشاوران در امر مشاوره از پراکندگی و ارائه مشاوره در زمینه‌های مختلف خودداری کنند و تخصص خود را در یک مسئله و مشکل متمرکز نمایند تا بتوان در ارائه خدمات به نتیجه مطلوب رسید.

انتهای پیام / م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهزیستی استان سمنان مشاوران بهزیستی خدمات روانشناختی مشاوره ازدواج بهزیستی استان استان سمنان ارائه خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۱۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد

محسن میرزائی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اجرای این پویش به مدت سه روز گفت: گروه هدف این پویش ملی، شامل کودکان زیر ۱۴ سال، زنان باردار و شیرده تا یک سال پس از زایمان هستند.

وی افزود: خدمات پویش ملی سلامت دهان و دندان در مراکز خدمات جامع سلامت و در دو سطح ارائه می‌شود. معاینه، آموزش بهداشت و وارنیش فلوراید به عنوان خدمات سطح یک در پایگاه‌های سلامت شهری و خانه‌های بهداشت روستایی ارائه می‌شود و خدمات سطح دو در مراکز خدمات جامع سلامت تجهیزشده، ارائه می‌شود که شامل ترمیم پالپوتومی (درمان دندان پوسیده و عفونی)، درمان پالپ زنده، جرم‌گیری، حذف دندان عفونی و فیشورسیلنت است.

معاون بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: در این راستا و به منظور خدمت رسانی به گروه هدف بر اساس مصوبه هیئت وزیران، ارائه تمامی خدمات دندانپزشکی سطح یک و دو به گروه هدف دارای دفترچه بیمه روستایی ساکن در مناطق روستایی و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر رایگان است.

وی ادامه داد: خدمات برای این گروه در مراکز شهری توسط وزارت بهداشت تعدیل شده و خدمت ترمیم دندان شش و فیشور سیلنت دندان ۶و۷ تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

میرزائی با اشاره به اینکه پوسیدگی دندان به عنوان شایع‌ترین بیماری عفونی در دنیا شناخته می‌شود، افزود: بدون سلامت دهان و دندان سلامت بدن تامین نمی‌شود

گفتنی است در استان یزد ۷۶ واحد دندانپزشکی ثابت در مراکز خدمات جامع سلامت استان دایر می‌باشد. همچنین در کنار این واحدها، دو موبایل کلینیک سیار هم با کمک‌های دولتی و خیرین آماده ارائه خدمات به همشهریان است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • ۲ هزار مددجوی کمیته امداد از خدمات پزشکی بهره مند شدند
  • آغاز پویش ملی سلامت دهان و دندان در استان یزد
  • ثبت ۶ هزار مراجعه به مراکز مشاوره پلیس سمنان
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال احمر زنجان در نذر سلامت
  • همکاری ۲۰۰داوطلب هلال زنجان در نذر سلامت با قرارگاه جهادی الکفیل