Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:01:28 GMT

فعالیت ۱۰ کارگاه خانگی تولید ماسک در طالقان

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۲۰۵۴

فعالیت ۱۰ کارگاه خانگی تولید ماسک در طالقان

سرگرد پاسدار محمد ادب زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ابتدای شیوع کرونا با کمبود ماسک در شهرستان طالقان روبرو شدیم که با کمک نیروهای جهادی اقدام به راه اندازی کارگاه های کوچک خانگی تولید ماسک کردیم که این کارگاه ها تاکنون موفق به تولید و توزیع حدود ۶۰ هزار عدد ماسک شده اند.

وی با بیان اینکه تولید این تعداد ماسک جوابگوی نیاز تمام شهرستان می باشد، به اقدامات سپاه طالقان از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون اشاره کرد و اظهار داشت: از روزهای ابتدایی اسفندماه سال گذشته ستاد شهرستانی کرونا تشکیل و قرارگاه پدافند زیستی نیز راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: نخستین اقدام تقسیم شهرستان طالقان به ۲۱ منطقه و تشکیل قرارگاه های محله محور در این مناطق بود که ۱۶ منطقه را بخش مرکزی و پایین طالقان و پنج منطقه را بالاطالقان و جوستان شامل می شدند.

ادب زاده افزود: با تشکیل این قرارگاه ها برای ضدعفونی و گندزدایی مناطق و به خصوص روستاها، مسوولین شهری،‌ شوراها و دهیاری ها پای کار آمدند و تاکنون تمام مناطق شهرستان در هر هفته یکبار ضدعفونی شده اند.

با اقدام مناسب سپاه و بسیج به طالقان کرونا وارد نشده است

وی دومین گام در مبارزه با بیماری کرونا در طالقان را بیماریابی دانست و اظهار داشت: با غربالگری مردم شهرستان در صورت مشاهده افراد مشکوک فوری به شبکه بهداشت معرفی و تست کرونا گرفته می شد که خوشبختانه با اقدامات سپاه و بسیج تاکنون یک مورد مثبت از این بیماری در شهرستان مشاهده نشده است.

جانشین فرماندهی سپاه طالقان ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات ایجاد گیت های رفع آلودگی در ورودی شهرستان برای ضدعفونی ماشین های ورودی بود ضمن اینکه نیروهای سپاه و بسیج حضوری فعال در طرح فاصله گذاری اجتماعی، تب سنجی و کنترل ورود و خروج به شهرستان داشتند.

شناسایی ۱۵۰۰ خانواده آسیب دیده از کرونا

ادب زاده یکی دیگر از اقدامات سپاه طالقان را شناسایی خانواده هایی که شغل شان از محل بیماری کرونا آسیب دیده عنوان کرد و گفت: در مرحله اول و پیش از عید نوروز ۶۰۰ خانواده شناسایی شدند که برای آن ها ۶۰۰ بسته معیشتی ۶۰۰ هزارتومانی تهیه و توزیع شد.

وی با بیان اینکه تعدادی از این افراد توسط کمیته امداد و ‌بهزیستی معرفی شده اند، افزود: همچنین در روز نیمه شعبان سه هزار بسته بهداشتی شامل ژل ضدعفونی، ماسک، آب ژاول، دستکش، پدهای الکلی و بروشور آموزشی در تمام شهرستان توزیع شد.

جانشین فرماندهی سپاه طالقان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۰۰ خانواده آسیب دیده از کرونا شناسایی شده اند، اضافه کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان ۱۵۰۰ بسته معیشتی و امروز نیز یک هزار بسته دیگر توزیع شده و در نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با میلاد کریم اهل بیت (ع) ۱۵۰۰ بسته معیشتی، ۱۵۰۰ بسته بهداشتی و کارت هدیه در بین این خانواده ها توزیع می شود.

وی با بیان اینکه سپاه طالقان آمادگی دارد تا در صورت معرفی تعداد بیشتری از افراد آسیب دیده، کمک کند، گفت: مرحله آخر کمک مومنانه ماه مبارک رمضان همزمان با عید فطر انجام خواهد شد ضمن اینکه تاکنون ۴۰ میلیون تومان کمک های نقدی نیز جمع آوری شده است.

ادب زاده یادآور شد که تاکنون حدود ۴۰ راس گوسفند نیز توسط خیرین این شهرستان ذبح و بین افراد نیازمند توزیع شده است.

برای فعالیت های جهادی در طالقان حدود ۳۰ گروه جهادی فعال شده اند.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران طالقان همدلی استان البرز پروندهٔ خبری ماه مبارک رمضان؛ روزگار کرونایی رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران طالقان همدلی استان البرز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران طالقان همدلی استان البرز ماه مبارک رمضان سپاه طالقان آسیب دیده توزیع شد ادب زاده شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت

فاطمه علیزاده همسر شهید حسین دیبایی گفت: در آستانه دوازدهمین سالگرد شهادت شهید بزرگوار ۶۰ بسته معیشتی تهیه و در میان اقشار نیازمند شهر رشت توزیع کردیم.
وی با بیان اینکه ادامه راه شهدا و حفاظت از خون شهدا نیازمند نگاه ویژه است افزود: امروز کمک به خانواده‌های نیازمند به معنی ادامه دادن راه شهداست.
همسر شهید دیبایی به خصوصیات اخلاقی این شهید بزرگوار اشاره کرد و افزود: کمک به همنوع و دست گیری از نیازمندان یکی از خصوصیات بارز این شهید بزرگوار بود.
این بسته‌های توزیع شده شامل ماکارونی، رب گوجه فرنگی، بسته چای، صابون، شامپو و دستمال کاغذی بود.
شهید حسین دیبایی سال ۱۳۶۷ در عملیات بیت المقدس ۵ در منطقه مریوان بر اثر برخورد خمپاره در نزدیکی اش از ناحیه کمر قطع نخاع و جانباز شد و در سال ۱۳۹۱ پس از تحمل و رنج فراوان ناشی از آن به درجه‌ی رفیع شهادت نائل آمد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • حراج تاریخی ایلان ماسک : خدمتکار خانگی انسان‌ نما، زیر ۳۰ هزار دلار
  • کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما برگزار می‌شود
  • برگزاری کارگاه آشنایی با عکاسی فیلم در موزه سینما
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل
  • جهش تولید بدون فعالیت کارگران معنا و مفهومی ندارد
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • شناسایی و پلمپ کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید چیپس سیب زمینی در سامان
  • توزیع ۶۰ بسته‌ معیشتی در رشت