Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، کیانوش جهانپور، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست خبری با اصحاب رسانه از طریق ویدئو کنفرانس، گفت: استفاده از داروهای ضدویروس بیماران اچ آی وی از اول در پروتکل درمانی کرونا هم بود. 1200 نفر از بیماران مبتلا به اچ آی وی تست دادند و همه منفی بودند. شاید داروهای آنها باعث مصونیت بیماری برای آنها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آمار مبتلایان اچ ای وی به کرونا بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها بود. البته این یک مقوله مطالعاتی است و باید مستندات علت آن را مشخص کنند، اما ممکن است به خاطر داروهایی باشد که استفاده می‌کنند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا بیان کرد: با توجه به تشخیص دانشگاه‌های علوم پزشکی عمل های فوری انجام می شود. قسمت اعظم تخت های کرونای ما خالی است. در رابطه با آی سی یو هم همین طور است. بیش از 32 درصد تخت های ای سی یوی ما خالی است. باید به بیماری های دیگر رسیدگی کنیم و این ضروری است، ولی در این مقطع این شامل جراحی‌های زیبائی نخواهد شد.

 وی در ادامه گفت: در رابطه با دستگاه زباله سوز عفونی ساز چینی باید بگویم که هر شرکت ایرانی کوچک هم می تواند بسازد. این زباله سوزها در سراسر کشور وجود دارد. البته نمی دانم که رقابتی در این زمینه بین استان ها وجود دارد یا نه؟ اما مشکلی در تهیه ندارند. هم قم و هر شهر دیگری می تواند به راحتی تهیه کند. 

جهانپور بیان کرد: ما در  وزارت بهداشت، نه ماسک تولید می کنیم، نه توزیع کننده ماسک هستیم. ممکن است بخشی برای فروش داروخانه ای باشد که به ما مربوط می شود. در رابطه با قیمت گذاری در داروخانه هم یک بخش نامه صادر کردیم که همچنان بر جا است. آموزش های متعددی برای ساخت ماسک خانگی داده شده است که با ساده ترین ابزارها، امن ترین ماسک ها ساخته می شود. 

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، بیان کرد: با توجه به تشخیص دانشگاه های علوم پزشکی عمل های فوری انجام می شود. قسمت اعظم تخت های کرونائی ما خالی است. در رابطه با آی سی یو هم همین طور است . بیش از 32 درصد تخت های ای سی یوی ما خالی است. باید به بیماری های دیگر هم رسیدگی کنیم. این ضروری است. ولی در این مقطع این شامل جراحی های زیبائی لوکس یا مانند آن نخواهد شد.

 جهانپور در ادامه بیان کرد: داروهای معمولی بیمه شدگان، نیاز به تمدید ندارند. می توانند تا شش بار داروهای خود را بگیرند. اما بیماران خاصتر ممکن است با بیمه به مشکل بخورند. داروهای بیماران مزمن، قلبی، پارکینسون، عروقی و قلب و ... می توانند تا شش بار دارو را تحویل بگیرند.

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت،  گفت: طرح ترافیک و موارد مشابه آن، بنا بر تمام سیاست گذاری ها، تصمیمات ستاد کرونا است. این تصمیم بر این است که طرح ترافیک نخواهیم داشت. اگر پیشنهاداتی وجود دارد، می تواند به ستاد فرستاده شود تا بررسی شود. اما آنچه تا امروز مشخص شده است، فقدان اجرای طرح ترافیک در شهرهای بزرگ است. 

وی اشاره کرد: هیچ کدام از اپلیکیشن ها همکار وزارت بهداشت حساب نمی شوند. تنها نرم افزارهایی که رسما اعلام می کنیم مانند ماسک، تنها نرافزارهایی هستند که ما آنها را همکار می دانیم.

ادامه دارد...

منبع: ایلنا

کلیدواژه: کرونا ما خالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۲۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است

نظرسنجی جدید راسموسن ریپورتز نشان می‌دهد که حدود نیمی از رای دهندگان آمریکایی معتقدند که کشورشان بی‌جهت دلارهای مالیات دهندگان را برای حمایت از شرکای خارجی خود مانند رژیم صهیونیستی و اوکراین هدر می‌دهد.

به گزارش ایسنا، بر اساس نظرسنجی از ۱۱۲۶ رأی دهنده احتمالی، به طور کلی، حدود ۵۷ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که دولت ایالات متحده به طور کلی برای کمک های خارجی «بیش از حد» هزینه می کند.

براساس گزارش آرتی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه بسته بودجه ۹۵ میلیارد دلاری جدیدی را امضا کرد که بر اساس آن اوکراین قرار است ۴۸ میلیارد دلار تسلیحات و کمک‌های دیگر دریافت کند و ۲۳ میلیارد دلار دیگر برای تکمیل ذخایر تخلیه شده پنتاگون استفاده شود.

حدود ۴۷ درصد از این رای‌دهندگان گفتند که این کمک‌ها «خیلی زیاد» است، در حالی که حدود ۲۰ درصد از واشنگتن می‌خواستند پول نقد بیشتری خرج کند.

 یک نظرسنجی CBS News/YouGov که در اوایل ماه جاری انجام شد نیز نشان داد که حمایت عمومی از ادامه ارسال سلاح به کی‌یف کاهش یافته است. فقط ۵۳ درصد از بزرگسالان ایالات متحده معتقدند که دولت آنها باید به اوکراین کمک نظامی کند که در مقایسه با ۷۲ درصد دو سال پیش کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پیش‌بینی جوی نسبتاً پایدار و آرام برای کرمان در هفته جاری
  • اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار آسفالت‌ریزی شهرداری تبریز
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است