Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@01:44:11 GMT

شهردار قزوین: اقتصاد شهری نیاز جدی به جهش تولید دارد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۲۴۷۱

شهردار قزوین: اقتصاد شهری نیاز جدی به جهش تولید دارد

سیاوش طاهرخانی روز سه شنبه در دیدار رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین (ایرنا) به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان "جهش تولید" اشاره کرد و افزود: اقتصاد شهری به عنوان یکی از گسترده ترین بسترهای اقتصادی و مالی تاثیرگذار بر زندگی عمومی مردم،  نیاز جدی به جهش تولید دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت های مهم مدیریت شهری سرمایه گذاری و مشارکت سرمایه گذاران در پروژه های بزرگ و کوچک عمرانی است، یادآورشد: تسهیل روند سرمایه گذاری راهکار جذب سرمایه گذاران است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طاهرخانی باتاکید براینکه شهرداری‌ها باید به سمت جذب سرمایه گذار و درآمد پایدار حرکت کنند افزود: از آنجا که شهرداری ها وابسته به اعتبارات حاکمیتی نیستند بنابراین هنر مدیریت شهری برنامه ریزی مطلوب در راستای مشارکت سرمایه گذاران در طرح های مختلف اقتصادی و درآمدزایی است.

به گفته وی،  شهر قزوین با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل های زیاد برای سرمایه گذاری به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی و پروژه های عمرانی مناسب است .

شهردار قزوین گفت : برای جذب سرمایه گذار با کاهش بروکراسی اداری و شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های موجود می‌توان انگیزه سرمایه گذاران برای سرمایه‌گذاری در قزوین را افزایش دهد.

طاهرخانی با اشاره به موقعیت و پتانسیل‌های شهر قزوین در جذب سرمایه گذار افزود: قزوین به دلیل نزدیکی به پایتخت و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب و صنعتی بودن ظرفیت فراوانی در جذب سرمایه گذار دارد و باید نگاه ویژه ای به آن داشته باشیم .

شهردار قزوین در ادامه با اشاره به شیوع بیماری کرونا  گفت: مجموعه مدیریت شهری از روزهای اول کارهای ستادی و خدماتی را جهت مقابله و پیشگیری در دستور کار قرار داد و با تلاش شبانه روزی برای حفظ سلامت شهروندان کار ضدعفونی ، گندزدایی و توزیع اقلام بهداشتی در سطح شهر را انجام داد .

طاهرخانی افزود: حمل و نقل شهری و بخش های مختلف مجموعه مدیریت شهری در این دوران بسیار متضرر شدند و برای جبران ضررهای شهروندان مشوق هایی در نظر گرفته شد.

وی افزود: کسبه و اصناف مستاجر املاک شهرداری قزوین با هدف حمایت در شرایط رکود بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا تا ۲ ماه از پرداخت اجاره بها معاف شدند.

شهرداری قزوین تصریح کرد: همچنین عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات پسماند واحدهای تجاری سطح شهر و نواحی منفصل شهری در اسفندماه سال ۹۸ و فروردین ماه ۹۹ مشمول بخشودگی شد و همچنین املاک تحت تملک ‌شهرداری و سازمان های تابعه در اسفند ٩٨ و فروردین ٩٩ براساس میزان فعالیت به صورت روزشمار، از پرداخت اجاره بها معاف شدند.
طاهرخانی با بیان این که پروانه فعالیت اسفند و فروردین رانندگان حوزه بار و مسافر به صورت رایگان تمدید شد، افزود: هزینه های صدور پروانه ساختمانی و کمیسیون ماده 100 نیز برابر تعرفه و قیمت منطقه بندی سال ٩٨ محاسبه  می شود.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در ایجاد ارتباط بین مردم و مسوولان افزود: خبرنگاران همواره سهم بزرگی در تحولات اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته و بازوان توسعه و آبادانی شهر به شمار می روند.

رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین نیز با بیان اینکه امروز قدرت رسانه ها به تولید محتوای موثر آنها است، گفت: فعالیت های خبری دائما در حال تغییر و پویایی هستند و رسانه ها باید تلاش نمایند تا توسعه متوازن و پایداری داشته باشند.

علی حیدری بابیان اینکه متاسفانه توسعه رسانه ها در کشور بر مبنای تاثیر گذاری نبوده و بیشتر به شکل اسمی و شکلی صورت گرفته است، افزود:  در چنین شرایطی است که اسم بر محتوا غلبه می کند و در نتیجه جایگاه رسانه روز به روز کمرنگ می شود.

وی یادآورشد: امروز برخی از رسانه ها و کاربران فضای مجازی تولید کننده محتوا نبوده و صرفا مصرف کننده و بازنشر دهنده هستند و باید معضل تکرار محتوا در رسانه ها را جدی گرفت.

حیدری با تاکید بر اینکه تولید اطلاعات و محتوا نیازمند تفکر و تخصص است افزود: قرائت سازی ازظرفیت ها است که منجر به اجماع می شود تا تصمیم گیری منجر به اجرای عمل شود و موثر گردد.

وی افزود: رویکرد خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)  کارآمدی و روزآمدی است و تلاش می شود تا توسعه در ایرنا متوازن و پایدار باشد.

برچسب‌ها شهرداری قزوین استان قزوین قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری قزوین استان قزوین قزوین شهرداری قزوین استان قزوین قزوین جذب سرمایه گذار سرمایه گذاران سرمایه گذاری مدیریت شهری رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۲۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سی و هفتمین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در دادگستری استان و دومین نشست این ستاد در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضا برگزار شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های دستگاه قضائی در حمایت از امر تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مشخص شده است که بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و … قابل شناسایی است و امکان برنامه‌ریزی برای رفع آن وجود دارد.

وی افزود: چنانچه فردی سرمایه‌گذار به علت وجود موانع در سرمایه‌گذاری یا تولید، متحمل ضرر و زیان شود این موضوع بازتاب نامناسبی خواهد داشت و مانع از ورود افراد دیگری در عرصه تولید و اقتصاد خواهد شد و تلاش اعضای ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری اصفهان از این پس این موضوع را به طور مستمر در دستور کار خود خواهند داشت.

رئیس دستگاه قضائی استان اصفهان در ادامه از رسیدگی به مشکلات عرصه تولید و اقتصاد در این ستاد به صورت مسأله‌محور خبر داد و تصریح کرد: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی انجام می‌پذیرفت اما مصوبه جدید اعضای ستاد بدین نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به صورت ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چندین واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

کد خبر 6090970

دیگر خبرها

  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • افزایش ۵ برابری بودجه شهرداری بیرجند برای سال ۱۴۰۳
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد