Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@21:38:35 GMT

استفاده از ماسک در مترو تهران اجباری می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۲۶۱۴

استفاده از ماسک در مترو تهران اجباری می‌شود

 به گزارش روز سه شنبه مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا این شرکت در راستای حفظ سلامت مسافران و کارکنان و همچنین صیانت از بهداشت و سلامت عمومی نسبت به انجام ضدعفونی و نظافت ایستگاه ها و قطارهای مترو اقدام کرده گفت: با توجه به اینکه ایستگاه های خطوط مترو در زیر زمین قرار دارند کارکرد هواسازهای ایستگاه‌ها را افزایش داده ایم تا جابجایی هوا بیشتر شده و از ساکن ماندن هوای داخل ایستگاه‌ها جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در همین راستا استفاده از ماسک را به تمامی مسافران توصیه کرده و از مسافران می خواهیم فاصله اجتماعی را در هنگام  استفاده از قطارها رعایت کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ادامه داد: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های این بر اساس سیاست‌های کلی شهرداری تهران و ستاد ملی مبارزه با کرونا است و در صورت ابلاغ طرح اجباری شدن استفاده از ماسک در مترو براساس دستور العمل، این کار را اجرایی خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ و ارتقاء سلامتی مسافران آمادگی هرنوع همکاری برای تامین و توزیع ماسک توسط شرکت‌ها، خیریه‌ها و نهادهای تامین و تولید کننده ماسک را داریم.

نوبخت، ضمن تشکر از مسافرانی که با  استفاده از ماسک به نوعی به شکسته شدن زنجیره انتقال کمک می‌کنند از سایر مسافران نیز خواست تا  نسبت به تهیه تامین ماسک و استفاده از آن در مترو اقدام کنند.

به گفته وی، شرکت بهره برداری مترو تهران با تمامی امکانات موجود و توان اجرایی خود برای افزایش خدمات جابجایی و افزایش رضایت‌مندی مسافران تلاش می کند.

به گزارش ایرنا، در این ایام کرونایی روزانه حدود ۵۰۰ هزار نفر از شهروندان تهرانی با مترو جابجا می شوند و این درحالی است که در روزهای اخیر رسانه ها و از جمله خبرگزاری ایرنا در گزارشات مختلفی نسبت به شلوغی و عدم فاصله اجتماعی اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی تهران انتشار کردند.

همچنین در روزهای اخیر نیز برخی رسانه ها اعلام کردند که طرح استفاده از ماسک برای مسافران مترو تهران اجباری نمی شود که مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران این خبر را تکذیب و اعلام کرد که این طرح تصویب شده و در صورت ابلاغ دستورالعمل این طرح اجباری می شود.

پیش از این نیز فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه مترو، تاکید کرد: استفاده از ماسک در مترو می‌تواند مانع سرایت و گسترش ویروس کرونا شود.

دکتر علیرضا زالی با اشاره به مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لزوم استفاده از ماسک برای افرادی که سوار مترو یا ناوگان اتوبوسرانی می شوند، گفت: با توجه به میزان بالای تردد در مترو تهران که روز گذشته شاهد استفاده حدود ۵۲۰ هزار نفر از این ناوگان حمل و نقل عمومی بودیم، طبیعی است تامین این تعداد ماسک دشوار است که بر اساس مصوبه ستاد ملی، وزارت صمت (صنعت معدن و تجارت) مسوولیت این کار را برعهده گرفته است.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران ادامه داد: بر این اساس مقرر شد پس از انجام مقدمات، تهیه ماسک با استفاده از ظرفیت وزارت صمت و با کمک وزارت بهداشت و شهرداری تهران انجام شود و با قیمت یارانه ای و مناسب در مبادی ورودی مترو در اختیار افراد قرار داده شود.

وی با اشاره به ایجاد  زیرساختهای لازم  و شرایط تسهیل شده برای تهیه ماسک، خاطرنشان کرد که با هماهنگی های لازم قرار است مکانیسمی برای ایجاد پایانه های فروش ماسک در مترو با قیمت یارانه ای برای تسهیل دسترسی شهروندان تدارک دیده شود.

زالی به شهروندان تهرانی که از مترو و ناوگان اتوبوسرانی استفاده می کنند توصیه کرد: اگر به ماسک دسترسی ندارند برای محافظت خود از ماسک های پارچه ای که در منزل تهیه می شود استفاده کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا حمل و نقل عمومی زمین علیرضا زالی ماسک مترو بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۲۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای مواجه شد.
حسن جعفری افزود:پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند، اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

دیگر خبرها

  • توقف اعزام قطار‌های تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • توقف اعزام قطارهای تندروی خط ۵ مترو تهران در عصر امروز
  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد