Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حبیب معصومی روز سه شنبه با بیان اینکه پارسال ۴۶۴ تن در سوانح رانندگی جان باختند بیان کرد: ۴۸ درصد از این افراد در صحنه حادثه، ۴۴ درصد در مرکز درمانی، ۵.۶ درصد حین انتقال و بیش از یک درصد در منزل جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: با توجه به فعالیت تکنسین هایی با مدارک کاردانی و کارشناسی در آمبولانس ها و اینکه آنها تنها در موارد جمود نعشی اجازه تشخیص فوت در صحنه را دارند در سایر موارد بایستی مصدوم را «سی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پی.آر» کرده و نسبت به انتقال به مراکز درمانی اقدام کنند.

مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: در این ارتباط طرح های پژوهشی در سطح کشور و دانشگاه علوم پزشکی همدان در دست اقدام است تا بتوان با ارائه راهکارهای موثر، میزان جان باختگان را کاهش داد.

معصومی یادآوری کرد: روند کاهشی تعداد تلفات حوادث ترافیکی از سال ۸۵ که تعداد فوتی ها ۹۰۰ نفر در همدان گزارش شده بود آغاز شد و با تلاش همه سازمان های مسوول، این آمار در سال ۹۷ به ۴۳۴ فوتی رسید.

وی ادامه داد: اما در سال ۹۸ به علت افزایش ترددها در برخی از ماه های سال تعداد جانباختگان با هفت درصد معادل ۳۰ نفر افزایش، به ۴۶۴ نفر رسید که این مشکل در جلسات شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی و حمل و نقل جاده ای استان و شهرستان های ۱۰ گانه در حال بررسی است.

معصومی مهمترین علل بالا بودن آمار مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی را تردد با سرعت بالا، استفاده نکردن از کمربند ایمنی، استفاده نکردن از کلاه ایمنی توسط موتورسواران و نصب نکردن صندلی مخصوص کودک در خودرو، رانندگی در حالت مستی، رانندگی پس از مصرف دارو یا موادمخدر و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی دانست.

استان همدان به علت قرار گرفتن در مسیر استان های غربی و مرکزی یکی از کریدورهای های پرترافیک کشور را دارد و دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان سازمان اورژانس کشور تصادف شهری همدان سازمان حمل و نقل و ترافیک تصادفات جاده ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان اورژانس کشور تصادف شهری همدان سازمان حمل و نقل و ترافیک تصادفات جاده ای سازمان اورژانس کشور تصادف شهری همدان سازمان حمل و نقل و ترافیک تصادفات جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۲۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، امیر بهرامی هدف از این رویداد ترغیب دانش‌آموزان وشهروندان به رعایت فرهنگ ترافیک، استفاده از حمل و نقل عمومی، رعایت ایمنی در سفر‌های درون‌شهری، مشارکت سازمان‌های مرتبط و نهاد‌های مردمی و نیز توجه ویژه به عابرین پیاده، موتورسواران برشمرد.

او تصریح کرد: راهبرد افزایش ایمنی در حمل و نقل و کاهش تصادفات نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی و البته همراهی شهروندان است و در همین راستا اهتمام تمام دستگاه‌های مرتبط از جمله، آموزش و پرورش، پلیس راهور، سازمان تبلیغات، صداوسیما، مسؤولان اجرایی و سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها و حتی رسانه‌ها را می‌طلبد.

سرپرست سازمان مدیریت ومهندسی شبکه حمل ونقل شهرداری همدان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان یکی از افراد اصلی هدف در آموزش‌های ایمنی ترافیکی هستند، گفت: این طرح تا اواخر خرداد ماه امسال نیز در پارک ترافیک شهرداری ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی با واردات خودرو
  • بزرگداشت روز ملی ایمنی حمل و نقل در لرستان
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • اجرا آموزش فرهنگ ترافیک در ۱۰ مدرسه همدان 
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • سوانح رانندگی در مشهد ۵۰ نفر را مصدوم کرد
  • ۹ مصدوم درپی تصادف ۲ پراید در جاده کلات مشهد
  • چهار فوتی در دو حادثه رانندگی در محور‌های خوزستان
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • برنامه‌های روز ملی ایمنی حمل و نقل در البرز اعلام شد