Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@08:44:49 GMT

ایجاد اشتغال نیازمند نگرش فرهنگ عمومی است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۳۳۵۴

ایجاد اشتغال نیازمند نگرش فرهنگ عمومی است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمد جواد عسکری منتخب مردم داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه جهش تولید بهترین فضای محرک برای اشتغالزایی است، بیان کرد: مجلس آینده باید فضا را برای اشتغالزایی، جذب دانش‌آموختگان و نخبگان باز کرده و برای آن ها ایجاد انگیزه کند.

او، تصریح کرد: اشتغال فقط در پشت میز نشستن نیست بلکه رونق مشاغل خانگی و کارآفرینی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد بنابراین تبدیل این امر به عنوان نگرشی عمومی، ضرورتی غیرقابل انکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عسکری ادامه داد: با رایزنی که به تازگی انجام شد، شهرستان داراب می تواند در زمینه مشاغل خانگی به عنوان پایلوت قرار گیرد و فضای فعالیت در این حیطه توسعه یابد.

منتخب مردم داراب و زرین دشت در مجلس یازدهم افزود: در حیطه اشتغالزایی، به احصاء مسائل و کمبودها پرداخته و در این مسیر طرح‌های نمایندگان سابق در دستور کار قرار می‌گیرد.

او، با اشاره به رایزنی با کمیته محرومیت‌زدایی قرارگاه خاتم الانبیاء پیرامون اشتغالزایی اضافه کرد: با وجود ظرفیت‌های متعدد، غبار محرومیت بر دو شهرستان داراب و زرین‌ دشت نشسته و محرومیت‌زدایی از این دو شهرستان با برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت میسر می‌شود.

عسکری با تاکید بر جلسه رایزنی با وزیر جهاد کشاورزی پیرامون بررسی ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان داراب اظهار کرد: ۱۵ هزار هکتار باغ مرکبات در کنار نخلستان‌ها در این شهرستان نیازمند توجه و رسیدگی بوده، که به همین منظور رایزنی برای تخصیص اعتبار احیاء، اصلاح و بازسازی باغات انجام شده است.

منتخب مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس با اشاره به هوشمندی و درایت مردم در مقابله با شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد: در زمینه مقابله با کرونا، داراب تنها شهرستانی است که مردم زود به میدان آمده و با مسئولان همراهی کرده اند به طوری که مردم از مسئولان پیشی گرفتند، که مجموعه درمانی و ستاد مدیریت بحران نیز عملکرد ارزنده‌ای در این دوره داشته اند.

او، گفت: از ابتدای شیوع کرونا با همکاری گروه‌های جهادی و با تحویل ۲۰۰ طاقه پارچه، تولید ماسک و دستکش در سطح گسترده‌ای در دو شهرستان انجام شد که این فعالیت همچنان ادامه دارد.

عسکری با اشاره به مشکلات مسکن مهر شهرستان داراب  بیان کرد: مسکن مهر در همه شهرهای با جمعیت داراب تکمیل شده اما پیرامون مسکن مهر داراب، جنت ‌شهر و دبیران مشکلاتی وجود دارد که بررسی و اختلافات میان منابع طبیعی و مجموعه راه و شهرسازی مرتفع شده است.

 منتخب مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس یازدهم با بیان اینکه وضعیت سیلوی فلزی داراب پس از مدت ها بلاتکلیفی، تا دو ماه آینده مشخص می‌شود، ادامه داد: داراب و زرین‌دشت محل مناسبی برای دپوی محصولات استراتژیک با نگاه رونق ‌بخشی تولید است.

این دانش‌آموخته رشته کشاورزی افزود: ارتقاء دانشکده کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های موجود و فرهنگ سازی پیرامون حضور دانشجویان از رویکردهای اصلی ما است و تاکید داریم که دانشکده کشاورزی داراب مستقل باشد نه اینکه به عنوان زیرمجموعه دانشگاه شیراز شناخته شود.

عسکری بیان کرد: نسبت به روند موجود در روابط عمومی سازمان ها و ادارات مختلف در دو شهرستان انتقاد دارم و از روند موجود در روابط عمومی‌ها راضی نیستم.

او، اضافه کرد: روابط عمومی به عنوان پل ارتباطی با رسانه‌ها و حوزه ارتباطات باید فعال و پویا باشد که در آینده نزدیک، حلقه مفقوده خبرنگاران و روابط عمومی‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

منتخب مردم داراب و زرین‌دشت در مجلس یازدهم تاکید کرد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در شهرستان داراب و زرین‌دشت برنامه و راهکار اجرایی داریم که تحقق برنامه‌ریزی های لازم انجام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نمایندگان مجلس منتخب مردم اشتغالزایی جوانان مسکن مهر شهرستان داراب روابط عمومی دو شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۳۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است

کارشناس رسانه و فضای مجازی گفت: جنگ رسانه‌ای اگر با استراتژی‌های مناسب همراه باشد، در هدایت یا انحراف افکار عمومی در داخل و خارج می‌تواند مؤثر باشد، به طور قطع چنین عملیات هوشمندانه‌ای، با پیوست رسانه‌ای همراه است و ایران علاوه‌بر پیروزی در عرصه نبرد، جنگ رسانه‌ای را نیز به نفع خود به پایان رساند.

محمودرضا کبیری یگانه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه در عملیات «وعده صادق» یکی از تاریخی‌ترین حملات نظامی به اسرائیل از زمان شکل‌گیری این رژیم اشغالگر به اجرا درآمد، اظهار کرد: آنچه عیان است ایران توانست با نادیده گرفتن تمام تهدیدات و واسطه‌گری‌های کشورهای غربی، عربی و آمریکا، توان نظامی و تسلیحاتی خود را به رخ بکشد و فصل جدیدی از نظم جدید منطقه‌ای و جهانی را رقم بزند؛ ورای جزئیات این حمله تاریخی، اصل عمل و حمله نظامی ایران به خاک رژیم اشغالگر، ایران را در قامت برنده قرار داده است.

این کارشناس رسانه و فضای مجازی گفت: موشک، پهباد و عملیات نظامی بخشی از عملیات جنگ به شمار می‌آید؛ تهاجم نظامی ایران به اسرائیل در کمتر از چند ساعت به پایان رسید و پس از آن نوبت جنگ رسانه‌ای است تا طرفین اهداف خود را پیگیری کنند، زیرا روایتی که از جنگ برای افکار عمومی منعکس می‌شود، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی ادامه داد: اسرائیل و رسانه‌های غربی هرچند در ابتدای حمله غافلگیر شدند و پیش‌بینی چنین حملات جسورانه‌ای را از طرف ایران نمی‌کردند، اما بلافاصله با خروج از فضای غافلگیری استراتژی‌های رسانه‌ای خود را فعال کردند. کم رنگ نشان دادن تلفات و تاکید بر رهگیری موشک‌های ارسالی از سوی ایران، از جمله اهداف رسانه‌های عبری، غربی در ساعاتی پس از این حمله بوده است.

کبیری یگانه تصریح کرد: بدیهی است هدف ایران از حمله کشتار و تلفات انسانی و حتی مسکونی نبوده است، بلکه اثبات توان و انگیزه تهاجم بود، این ایران بود که نشان داد هیچ واهمه‌ای از اسرائیل و حامیان مسلح آن ندارد و جایی که منافع ملی کشور ایجاب کند، با تهاجم گسترده از تمامیت ارضی خود دفاع می‌کند.

کارشناس رسانه و فضای مجازی خاطرنشان کرد: رسانه‌های غربی عامدانه تلاش می‌کنند با بزرگ نمایی رهگیری موشک‌ها و نبود تلفات انسانی قابل توجه، افکار عمومی را از اصل ریختن هیمنه رژیم اشغالگر منحرف کنند؛ رسانه‌های غربی سال‌ها ذهنیتی را در افکار عمومی دنیا تزریق کرده بودند که با توجه به قدرت نظامی اسرائیل و حمایت حامیانش، هیچ کشوری جسارت حمله نظامی به این کشور را ندارد، اما شلیک بیش از ۴۰۰ موشک و عبور از گنبد آهنین رژیم صهیونیستی، آسیب‌پذیری اسرائیل را در نزد افکار عمومی پررنگ‌تر کرد.

وی گفت: احتمال می‌رود سناریوی بعدی رسانه‌های صهیونیستی، القای همان تاکتیک همیشگی قربانی نشان دادن اسرائیل باشد؛ مسئولان نظامی ایران با اعلام اینکه هدف از حمله هوایی به اسرائیل انتقام از شهادت فرماندهان ارشد نظامی کشورمان بوده و ایران نیتی برای ادامه حملات ندارد، امکان مظلوم‌نمایی را از رسانه‌های صهیونیستی گرفت، اما تداوم استراتژی صحیح و هوشمندانه برای خنثی کردن سایر اهداف رسانه‌ای نیز اهمیت زیادی دارد. جنگ رسانه‌ای اگر با استراتژی‌های مناسب همراه باشد، در هدایت یا انحراف افکار عمومی در داخل و خارج می‌تواند مؤثر باشد، به طور قطع چنین عملیات هوشمندانه و قاطعی، با پیوست رسانه‌ای نیز همراه است و ایران همچنان که در عرصه نبرد، پیروز شد، جنگ رسانه‌ای این عملیات را نیز به نفع خود به پایان رساند، در ادامه مهم است که رسانه‌های داخلی و افکار عمومی آمادگی مواجهه با سناریوهای رسانه‌ای دشمن را داشته باشند، موفقیت خارجی صورت گرفته در عملیات وعده صادق با انسجام و هماهنگی داخلی همراه شد که این موضوع نقطه عطفی برای نظام و کشور خواهد بود.

کد خبر 744831

دیگر خبرها

  • خدمت به محرومین و توانمندسازی آنان، اولویت مهم کمیته امداد 
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • قوی کردن‌زیر ساخت‌های فرهنگی
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • مستقل شدن روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های اجرایی پیگیری می‌شود
  • توسعه کتابخانه‌های سیار و ایجاد زنگ کتابخوانی در مدارس کشور
  • ایجاد ۸۳۳ اشتغال خانگی با اعتبار ۹۴۰ هزار میلیون ریال
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی