Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@07:45:39 GMT

رشد 26 درصدی تسهیلات اعطایی در سال 98 + جدول

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۳۵۵۹

رشد 26 درصدی تسهیلات اعطایی در سال 98 + جدول

تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی 12 ماه سال 1398 به بخش‌های اقتصادی مبلغ 974 هزار و 990 میلیارد تومان است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 201 هزار و 260 میلیارد تومان، معادل 26 درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، تسهیلات پرداختی بانک‌ها طی 12 ماه سال 1398 به بخش‌های اقتصادی مبلغ 9749.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 2012.6 هزار میلیارد ریال (معادل 26 درصد) افزایش داشته است.

جدول 1 بیانگر هدف از دریافت تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی طی 12 ماهه سال 1398 است. سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در کلیه بخش‌های اقتصادی طی 12 ماهه سال جاری مبلغ 526 هزار و 140 میلیارد تومان، معادل 54 درصد از کل تسهیلات پرداختی است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل مبلغ 94 هزار و 150 میلیارد تومان معادل 21.8 درصد افزایش داشته است.

سهم تسهیلات پرداختی بابت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در 12 ماهه سال جاری معادل 216 هزار و 730 میلیارد تومان بوده است که حاکی از تخصیص 41.2 درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش کلیه بخش‌های اقتصادی (مبلغ 526 هزار و 140 میلیارد تومان) است.

همچنین از 317 هزار و 240 میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل 68.3 درصد آن (مبلغ 216 هزار و 730 میلیارد تومان) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

در جدول شماره 2 مشاهده می‌شود تعداد 390 هزار و 988 فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره 8.1 میلیارد ریال پرداخت شده است. درضمن در بخش خدمات تعداد 3 میلیون و 672 هزار و 77 فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره 900 میلیون تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/ب

منبع: فارس

کلیدواژه: بانک بانک مرکزی تسهیلات تسهیلات پرداختی بخش های اقتصادی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۳۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران در اجرای قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، طالبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار در ستاد حمایت از جوانی جمعیت استان گفت: قانون جوانی جمعیت، قانونی جامع با مشوق‌های خوبی برای مزدوجان و فرزند آوری است و همه دستگاه‌ها باید برای اجرای این قانون اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی افزود: با توجه به تاکیدات امسال منابع مورد نیاز برای تسهیلات فرزند آوری تامین خواهد شد تا صف تشکیل شده تسهیلات کمتر شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با بیان اینکه در راستای واگذاری زمین خراسان جنوبی رتبه اول را دارد گفت: ۲ هزار و ۳۰۰ تک واحدی و دو واحدی آماده قرعه کشی است.

طالبی گفت: بر اساس ماده پنج قانون جوانی جمعیت باید دستگاه‌های خدمت رسان انشعابات را به خانواده‌های دارای سه فرزند با تخفیف ۵۰ درصدی و چهار فرزند با تخفیف ۷۰ درصدی و عوارض شهرداری با تخفیف۱۰ درصد داده شود.
وی افزود: مصوبات قانون جوانی جمعیت به خوبی به مردم اطلاع رسانی شود تا مردم مشمول طرح جوانی جمعیت از این قوانین استفاده کنند.

دیگر خبرها

  • افزایش ۸ درصدی مبلغ جایزه رولان گاروس
  • اولین اقدام مالکان جدید باشگاه پرسپولیس
  • اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس
  • آخرین خبر‌ها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • پرداخت ۱۳۳ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان کردستانی 
  • تحقق ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بهار
  • واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس
  • مدیران در اجرای قانون جوانی جمعیت اهتمام ویژه داشته باشند
  • آخرین خبرها از ۲ ایستگاه پمپاژ آب پلدختر
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین