Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@18:38:16 GMT

بانک مرکزي متهم اصلي معدوم سازي جوجه ها

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۳۶۵۸

بانک مرکزي متهم اصلي معدوم سازي جوجه ها

خبرگزاری آریا- رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: متهم اصلی موضوع معدوم سازی جوجه های یکروزه بانک مرکزی است.
به گزارش خبرگزاری آریا، «مجید موافق قدیری» با موضوع بررسی مشکلات توزیع نهاده های دام، طیور و معدوم سازی جوجه های یکروزه افزود: این نهاد از آذرماه سال گذشته تا به امروز یک دلار ارز برای واردات نهاده های دامی تخصیص نداده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: کشور امروز در بحث نهاده های دامی با کمبود شدیدی مواجه است و همینطور قیمت این نهاده ها نوسانات شدیدی دارد.
رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان گفت: جدا از این قیمت مرغ هم به سبب کاهش شدید تقاضا به شدت دچار افت شده است.
وی افزود: متهمان بعدی این قضیه به ترتیب ستادتنظیم بازار کشور، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، وزارت جهاد کشاورزی به ویژه معاونت امور دام است که با ارائه طرح های غیر کارشناسی و اعداد و ارقام عجیب و غریبی به سازمان های دولتی این صنعت را با چالش مواجه می کنند.
موافق قدیری اظهارداشت: صنعت طیور کشور یک صنعت ورشکسته است نه امروز بلکه سال ها به دلیل بی تدبیری سیاست گذاران اقتصادی با این مشکل مواجه است.
وی ادامه داد: صنعت طیور یکی از صنایع پررونق کشور بوده و البته هست اگر دوستان دولتی اجازه دهند صنعت کار خود را به دست خود انجام دهد.
رئیس انجمن صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان با اشاره به اینکه صنعت طیور یک صنعت مصرفی است، گفت: خوراک دام و طیور یک کالای وارداتی است و دولت با ارز چهار هزار و 200 تومان در حال حمایت از واردات این اقلام است.
وی افزود: در حال حاضر 403 وارد کننده نهاده دامی تولید خوراک دام در کشور وجود دارددر حالیکه یک روز قبل از اینکه «اسحاق جهانگیری » معاون اول ریاست جمهور ارز چهار هزار و 200 تومانی را اعلام کند تنها 29 وارد کننده در حال واردات این اقلام بودند.
موافق قدیری یادآورشد: حال سئوال اینکه چرا 29 وارد کننده نهاده دامی به 403 وارد کننده رسیده است گفت پاسخ این پرسش روشن است چون صادر کننده قیر امروز به وارد کننده جو، صادرکننده شکلات به وارد کننده ذرت و صادر کننده ماکارونی به واردکننده کنجاله سویا تبدیل شده است.
وی معتقد به اینکه توزیع ارز چهار هزار و 200 تومانی و دادن هرگونه سوبسید یعنی رانت و رانت و رانت خواری هم آثار مخرب اقتصادی و تبعیض های ناروایی را به دنبال دارد.
«محمد یوسفی» رئیس انجمن صنفی پرورش دهندگان مرغ گوشتی نیزدر این برنامه گفت: وقتی قیمت تولید جوجه یکروزه به حدی کاهش پیدا می کند که تولید کنندگان جوجه یکروزه زیان می بینند و این زیان تداوم پیدا می کند به نحوی که دیگر نمی توانند این شرایط را تحمل کنند موضوع را با معاونت اموردام وزارت جهاد کشاورزی در میان می گذارند که پس از گفتگو و تبادل نظر در نهایت نتیجه این می شود که تخم مرغ های نطفه دار یا در دستگاه های جوجه کشی برای تبدیل به جوجه قرار نگیرد و اگر هم تخم مرغ های نطفه دار در ماشین های جوجه کشی قرار گرفته از ماشین ها خارج شود.
وی افزود: جدا از کاهش قیمت جوجه یکروزه قیمت مرغ هم بواسطه شیوع کرونا و کاهش تقاضا به شدت در بازار دچار افت می شود.
این فعال در صنعت طیور کشور گفت: پرورش دهندگان مرغ گوشتی خریداران اصلی جوجه یکروزه هستند و قتی با زیان فاحشی رو به رو می شوند مجبورند از خرید جوجه و پرورش مرغ عقب نشینی کنند از اینرو جوجه ها دست تولید کنندگان جوجه یکروزه می ماند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، وی افزود: روشی معدوم سازی جوجه های یکروزه که در فضای مجازی منتشر شد امری نادرست و به هیچ وجه مورد تائید نیست.
یوسفی با بیان اینکه معدوم سازی جوجه های یکروزه بیشتر علت اقتصادی داشته تا دان اظهارداشت: مسئله دان به قدری حاد و شدید نبوده که بخواهند جوجه ها را معدوم کنند و از طرفی جوجه یکروزه در 15 روز اول دان قابل توجهی مصرف نمی کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بانک مرکزی معدوم سازی معدوم سازی جوجه های یکروزه جوجه یکروزه رئیس انجمن وارد کننده خوراک دام صنعت طیور نهاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۳۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی

 

به گزارش تابناک، مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:

«وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس کل بانک مرکزی، اگر نمی توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

دیگر خبرها

  • ببینید | سیگنال مهم بانک مرکزی به قیمت دلار؛ خبرهای خوش در راه است؟
  • طعنه سنگین میرسلیم به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • فرزین به عربستان رفت | دلیل سفر چه بود؟
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • معدوم سازی سه تن انواع موادغذایی تاریخ مصرف گذشته در زاهدان