Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@20:52:51 GMT

تعرفه‌های غیرواقعی موجب تعطیلی مراکز درمانی خواهد شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۳۷۶۰

تعرفه‌های غیرواقعی موجب تعطیلی مراکز درمانی خواهد شد

به گزارش روز سه شنبه سازمان نظام پزشکی ایران در این بیانیه آمده است: با عنایت به عدم اعلام تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی سال ۱۳۹۹ تاکنون و مشکلات ایجاد شده بر اثر این نقیصه در عملکرد مراکز درمانی از یک‌سو و از سوی دیگر مشکلاتی که افزایش هزینه‌ها در اثر تورم، مضاف بر عوارض اقتصادی ناشی از بیماری کرونا برای این مراکز ایجاد نموده است، سازمان نظام پزشکی مواردی را مورد تاکید قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان نظام پزشکی ایران در این بیانیه افزود: با توجه به محاسبات کارگروه علمی- پژوهشی اقتصاد سلامت سازمان نظام پزشکی، هزینه واقعی یا هزینه تمام شده خدمت برای ویزیت پزشک عمومی در تهران معادل ۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان برآورد شده و بر اساس مصوبه شورای عالی سازمان، این موضوع در تاریخ ۱ دی ماه سال ۱۳۹۸ طی نامه شماره ۳۶۰۹۹/۱۰/۱۰۰/۳۹۸ به طور رسمی به شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت اعلام گشت. همچنین در همان زمان مراتب جهت استحضار همکاران از طریق وب سایت سازمان نظام پزشکی اعلام شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مصوبه شورای عالی سازمان نظام پزشکی مبنی بر افزایش جزء فنی تعرفه، معادل تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی و افزایش جزء حرفه‌ای آن، حداقل معادل افزایش متوسط حقوق و دستمزد، در تاریخ

۴ دی ماه سال ۱۳۹۸ طی نامه شماره ۳۶۸۰۷/۱۰/۱۰۰/۳۹۸ به وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه ابلاغ شده است.

سازمان نظام پزشکی ایران در این بیانیه تاکید کرد: در آخرین جلسه شورای عالی بیمه مورخ ۲۰ فروردین سال ۱۳۹۹ به رغم نظرات متفاوت دیگر اعضای آن شورا، سازمان نظام پزشکی بر نظر اعلام شده قبلی، ابرام نموده و معتقد است اعلام هر گونه تعرفه‌ای که مبتنی بر واقعیات تورم و نیازهای اقتصاد سلامت و متضمن حفظ کیفیت خدمات تشخیصی و درمانی نباشد، آثار زیانباری را در پی داشته و موجب تعطیلی مراکز درمانی و کاهش کیفیت خدمات و عدم امکان تأمین تجهیزات و لوازم پزشکی مورد نیاز خواهد شد.

برچسب‌ها سازمان نظام پزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان نظام پزشکی کشور سازمان نظام پزشکی کشور سازمان نظام پزشکی شورای عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی گذرگاه رفح موجب وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی خواهد شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، سخنگوی کمیته گذرگاه‌های نوار غزه اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از بستن گذرگاه رفح ساکنان نوار غزه را به مرگ محکوم کرده است.

وی افزود: بستن گذرگاه رفح موجب وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی و ورود کمک‌ها به این باریکه خواهد شد.

سخنگوی کمیته گذرگاه‌های نوار غزه تاکید کرد: حضور نیروهای اسرائیلی در گذرگاه رفح منجر به تعطیلی آن و ممانعت از تردد و سفر فلسطینیان از طریق آن شده است.

وی تصریح کرد: تعطیلی گذرگاه رفح در سایه فروپاشی سیستم بهداشتی بیماران سرطانی را به کام مرگ خواهد فرستاد.

ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز به طور پیوسته در حال بمباران مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه است. در این حملات جنون‌آمیز تا این لحظه ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند.در میان شهدا تعدادی زن و کودک هم دیده می‌شود. هنوز آمار دقیق شهدا اعلام نشده است.

کد خبر 6099201 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تعطیلی گذرگاه رفح موجب وخامت هرچه بیشتر اوضاع انسانی خواهد شد
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • اجرای شیوه‌نامه نظام استاد شاگردی در دانشگاه آزاد اسلامی
  • دخالت تکنسین‎‌ها در امور جراحی و زیبایی/ چطور باید شکایت کرد؟
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟