Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-27@13:21:36 GMT

کرونا قانون ۵ تعویض را به فوتبال هدیه می‌دهد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۴۰۴۸

صراط:

فیفا به فدراسیون‌های فوتبال پیشنهاد داده تا پس از اتمام بحران ویروس کرونا در جریان مسابقات به تیم‌ها اجازه ۵ تعویض در جریان بازی‌ها داده شود، چون تمرینات مناسبی به خاطر «COVID-۱۹» توسط تیم‌ها انجام نشده است و برای بالا رفتن کیفیت دیدار‌ها می‌توان در سه زمان به جای دو نیمه ۴۵ دقیقه‌ای بازی‌ها را برگزار کرد تا توقف‌های غیرضروری از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش آنا این پیشنهاد فیفا به خاطر این است که بازیکنان از استراحت اجباری وارد کوران مسابقاتی می‌شوند که چند روز یکبار برگزار می‌شود، چون لیگ‌ها به دنبال جبران وقت گمشده هستند. فیفا قصد دارد تا در زمان ازسرگیری رقابت‌ها ایمنی بازیکنان حفظ شود و آسیب‌دیدگی‌های نامتعارف شکل نگیرد. رخ دادن مصدومیت‌ها به دلیل فشار بالای مسابقات و حساسیت ویژه ایجاد می‌شود و با ۵ تعویض و برگزاری مسابقه در سه زمان ۳۰ دقیقه‌ای بدون تردید میزان آسیب‌دیدگی‌ها به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

فدراسیون جهانی فوتبال با بررسی دقیق آسیب‌های ویروس کرونا به بازیکنان تصمیم گرفته تا قوانین جدید را وارد مسابقات فوتبال در لیگ‌های داخلی و بین‌المللی کند، چون برخی کشور‌ها زمان شروع تمرینات خود را مشخص کرده‌اند و بدون تردید به زودی زمان شروع مسابقات در تقویم جدید به باشگاه‌ها ابلاغ می‌شود و پس از هر ۳۰ دقیقه بازی‌ها متوقف شود و بازیکنان درون رختکن استراحت کنند تا مصدومیت‌ها کاهش پیدا کنند.

این قوانین برای رسیدن به مرحله تصویب پیشنهاد شده و قرار است برای بررسی در فصل آینده یعنی ۲۰۲۱-۲۰۲۰ نیز اعمال شود و در مسابقات یورو ۲۰۲۰ که تا ژوئن ۲۰۲۱ به تعویق افتاده، اعمال می‌شوند. دیدار‌های انتخابی جام جهانی نیز در قاره‌های مختلف با این قوانین برگزار می‌شود و با تصویب و اجرای آن، بازیکنان ملی‌پوش که نقش کلیدی در تیم‌های باشگاهی و ملی دارند، دچار مصدومیت کمتری خواهند شد و کیفیت مسابقات افت نمی‌کند.

اگرچه لیگ‌های داخلی سراسر جهان در حال آماده‌سازی برای ازسرگیری هستند و بازی‌ها پشت در‌های بسته ورزشگاه‌ها برگزار می‌شود، اما فیفا به خوبی می‌داند که تیم‌ها برای رسیدن به پیروزی تمرینات پرفشاری را پشت‌سر می‌گذارند. در جریان مسابقه هم تلاش‌ها مضاعف خواهند کرد تا بازنده از زمین خارج نشوند و این موضوع مصدومیت‌ها را تشدید می‌کند، چون بازیکنان ناچار به آن می‌شوند تا فراتر از توانشان در زمین تلاش کنند و این موضوع آسیب‌دیدگی را ناخواسته افزایش می‌دهد برای همین بهتر است تا تغییراتی ایجاد شود که به سود بازیکنان و تیم‌ها باشد و در مجموع باشگاه‌ها متضرر نشوند. البته این مسئله شامل تیم‌های ملی و فدراسیون‌ها نیز می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: فیفا قوانین جدید فیفا ویروس کرونا صراط بازی ها تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۴۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

به گزارش "ورزش سه"، اشتیاق و احتیاط، در مورد کورتوا همه چیز به این دو کلمه برمی‌گردد. ریکاوری کورتوا به‌طرز چشم‌گیری در حال پیشرفت است.

کورتوا قبل از شروع فصل دچار مصدومیت صلیبی شد ولی بسیار زودتر از انتظارها توانست ریکاوری کند. همه چیز مهیا بود او قبل از فیفا دی ماه مارس به میادین برگردد ولی دچار مصدومیت جدیدی شد که البته جدی نبود.

کورتوا یک هفته است که دوباره به تمرینات برگشته و بدون مشکل کار کرده است. شرایط او به قدری بهبود یافته که حالا می‌تواند دوباره به دروازه برگردد. خودش دیروز گفت عجله‌ای ندارد چون لونین در این مدت عالی کار کرده ولی با تایید کارلو آنچلوتی، گلر بلژیکی در بازی خانگی مقابل کادیز درون دروازه قرار خواهد گرفت.

رئال مادرید شنبه 15 اردیبهشت از هفته 34 لالیگا میزبان کادیز است و امروز کارلتو گفت که انتظار دارد در آن بازی کورتوا برای اولین‌بار در فصل جاری به میدان برود. بازگشت بهترین گلر جهان بعد از ماه‌ها مصدومیت، بهترین خبر ممکن برای رئالی‌هاست اما بدون شکل گلر اصلی رئال در دو بازی بزرگ برابر بایرن و فینال احتمالی لیگ قهرمانان، لونین خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ۵ هدیه اینتر به اینزاگی برای فصل آینده
  • هدیه بزرگ به چادرملو در جام حذفی
  • عکس‌| مصدومیت ستاره پرسپولیس مقابل آلومینیوم
  • اورونوف: این وضع مصدومیت پای من است
  • امشب بازیکنان تراکتور بهترین بودند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)
  • زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد
  • تایید شد: لالیگا از دو فصل دیگر در آمریکا!‏