Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-29@13:23:08 GMT

اهدای دو هزار کیت تشخیص کرونا از سوی ایران به افغانستان

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۴۰۶۱

اهدای دو هزار کیت تشخیص کرونا از سوی ایران به افغانستان

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، «عبدالحکیم تمنا» رئیس اداره بهداشت هرات در گفت‌وگویی از اهدای کیت و کمک‌های آزمایشگاهی و پزشکی از سوی جمهوری اسلامی ایران به افغانستان خبر داد.

وی گفت: پس از رایزنی‌های صورت گرفته میان مسوولان اداره بهداشت هرات و وزارت خارجه افغانستان با کشورهای همسایه برای رفع چالش‌ها در امر مبارزه با کرونا در افغانستان، جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان همسایه و دارا بودن حسن نیت و روابط عمیق با افغانستان، برآن شد تا در پی نبود کیت‌های آزمایشگاهی کافی در افغانستان و نیاز شدید به این امکانات مقدار قابل توجهی کیت تشخیص به افغانستان اهدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پس از رایزنی‌های وزارت بهداشت و امور خارجه افغانستان با جمهوری اسلامی ایران برای 20 هزار فرد مشکوک به کرونا کیت‌های آزمایشگاهی به سفیر افغانستان در تهران تحویل داده شده و قرار است فردا به ولایت هرات ارسال شود.

رئیس اداره بهداشت هرات خاطرنشان کرد: با توجه به ولایت هرات که خط مقدم مبارزه با کرونا در افغانستان است، برای 10 هزار فرد مشکوک در این ولایت این کیت‌ها اختصاص می‌یابد.

دکتر تمنا تاکید کرد: مسوولان وزارت‌خانه‌های بهداشت و امور خارجه افغانستان در تلاش هستند تا برای جذب امکانات کافی از کشورهای دیگر همسایه و همکار نیز به زودی رایزنی‌ها خود را آغاز کنند.

با توجه به مبارزه گسترده جهانی با کرونا و درگیری کشورها با این ویروس خطرناک، ایران توانست کمک‌های آزمایشگاهی خود را به افغانستان ارسال کند و به این کشور در امر مبارزه با بیماری کوید 19 کمک کند.

 بر اساس اعلام وزارت بهداشت افغانستان، با شناسایی 125 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور، شمار مبتلایان به بیماری کوید 19 از مرز 1800 نفر عبور کرد.

انتهای پیام/ 

 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۴۰۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است

وزارت بهداشت فلسطین در غزه با اشاره به اینکه ساکنان نوار غزه از آب‌ آشامیدنی ناسالم استفاده می‌کنند، تاکید کرد که جان تمامی آنها در معرض خطر است.

به گزارش ایسنا، وزارت بهداشت فلسطین در غزه امروز -شنبه- با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمامی شهروندان ساکن نوار غزه آب‌های ناسالم می‌نوشند و این زندگی‌شان را به خطر می‌اندازد.

این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود علت این امر را تعطیلی آزمایشگاه بهداشت عمومی و نبود امکان بررسی و آزمایش آب‌های آشامیدنی، مخالفت مسؤولان رژیم صهیونیستی با افزودن کلر با هر ماده جایگزینی برای تصفیه آب از راه کلرزنی اعلام کرد.

وزارت بهداشت غزه همچنین افزود: ما نسبت به گسترش خزندگان و حشرات با توجه به دمای بالا هشدار می‌دهیم که یک فاجعه بهداشتی را در نوار تهدید می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • وزارت بهداشت فلسطین: جان تمامی شهروندان نوار غزه در خطر است
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی