Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@13:23:29 GMT

هرگونه تحرک ناوهای آمریکا در منطقه را زیر نظر داریم

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۴۱۴۸

هرگونه تحرک ناوهای آمریکا در منطقه را زیر نظر داریم

سخنگوی ارتش چین از اشراف کامل بر تحولات منطقه دریای چین جنوبی و رصد ناوهای جنگی آمریکا که غیرقانونی در آنجا حضور دارند، خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ارتش چین روز سه‌شنبه از رصد تحرکات آمریکا در منطقه دریایی چین جنوبی و آمادگی نیروهای خود برای هرگونه رویارویی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «شین هوا» سرهنگ «لی هوامین» سخنگوی ارتش چین روز سه شنبه در نشست خبری گفت، ارتش ما ناظر تحرکات یک ناو جنگی آمریکاست که بدون مجوز وارد آب‌های سرزمینی چین در جزایر «ژیشا» در دریای چین جنوبی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 این مقام ارشد نظامی چین در ادامه گفت که نیروهای چین حاضر در منطقه به این ناو آمریکایی هشدارهای لازم  را برای ترک منطقه داده اند.

روز دوشنبه یک ناو جنگی آمریکایی بدون اجازه وارد آبهای سرزمینی جزایر «ژیشا» در دریای چین جنوبی شد. به دنبال این حادثه فرمانده منطقه جنوب ارتش چین نیروهای هوایی و دریایی را برای رصد این ناو عازم منطقه کرد.

به نوشته شینهوا، سخنگوی ارتش چین در ادامه گفت که این اقدام ایالات متحده نقض فاحش قوانین بین المللی و یک تجاوز جدی به حاکمیت چین بوده است.

وی اضافه کرد: «چین از آمریکا میخواهد که توجه بیشتری به کارهای پیشگیری و کنترل بیماری کووید-۱۹ در داخل کشور خود کند و عملیات نظامی را که به امنیت منطقه و صلح و ثبات منجر نمیشود، متوقف کند.»

سخنگوی ارتش چین روز دوشنبه به آمریکا در زمینه هرگونه دخالت در امور کشورهای منطقه   واتهام زنیهای بی اساس برای توجیه حظور نظامی  در منطقه هشدار داد.

سخنگوی ارتش چین در روزهای گذشته نیز  به شدت به بیانیه مداخله جویانه پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) در زمینه حادثه اخیر برخورد یک کشتی چینی با ماهیگیران متخلف ویتنامی واکنش نشان داده بود.

سخنگوی ارتش چین گفت: «وزارت دفاع آمریکا در پی نادیده گرفتن واقعیتها و اتهام زنی هاست. این در حالی است که ماهیگیران ویتنامی غیر قانونی  وارد آبهای داخلی چین در جزایر ژیشا شده بودند و گارد ساحلی چین با آنها برخورد کرد.»

مقام‌های پکن پیش از این بارها به آمریکایی‌ها درباره تحرکاتشان در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان هشدار داده‌ و این مناطق را بخشی از سرزمین چین خوانده‌اند.

انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: سخنگوی ارتش چین دریای چین جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۴۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد

نیروهای مسلح یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز جمعه در راهپیمایی گسترده مردم صنعا در میدان سبعین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای مسلح یمن تحرکات متجاوزان اسرائیلی و آمریکایی و آمادگی جدی آن‌ها برای تهاجم نظامی علیه رفح را دنبال می‌کند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در این بیانیه از آغاز اجرای مرحله چهارم تشدید عملیات‌ها علیه رژیم صهیونیستی برای یاری رساندن به مردم مظلوم فلسطین خبر داد.

ارتش یمن اعلام کرد که در این مرحله همه کشتی‌هایی که از دریای مدیترانه به سمت بنادر فلسطین اشغالی حرکت کنند، در هر منطقه که در دسترس نیروهای مسلح یمن باشند،هدف قرار خواهند گرفت.

سخنگوی ارتش یمن درباره تجاوز زمینی صهیونیست ها به رفح هشدار داد و تاکید کرد که اگر رژیم اسرائیل قصد عملیات نظامی علیه رفح را داشته باشد، تمامی شرکت‌های کشتی‌رانی را که مرتبط با کمک‌رسانی به اسرائیل باشند یا راهی بنادر فلسطین اشغالی شوند با هر ملیتی، تحریم خواهند شد.

سخنگوی ارتش یمن تصریح کرد که عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ و دریای عرب تا زمان توقف تجاوزات دشمن و پایان محاصره ملت فلسطین در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم حمله پهپادی و موشکی ارتش یمن به یک کشتی اسرائیلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تمرین دفع حملات خارجی در رزمایش مشترک آمریکا و فیلیپین
  • آغاز نقشه اسرائیل برای حمله به رفح؟ کوچاندن فلسطینیان از منطقه شرقی رفح توسط ارتش رژیم صهیونیستی کلید خورده + فیلم
  • هشدار آنروا درباره عواقب هرگونه تجاوز صهیونیست‌ها به رفح
  • همبستگی با فلسطین در جشن فارغ التحصیلی دانشگاه‌های آمریکا
  • ببینید/دفاع جانانه مجری شبکه نروژی از مردم فلسطین
  • ایران در مقابل هرگونه اقدام خصمانه‌ای ساکت نمی‌ماند
  • آغاز مرحله چهارم عملیات‌ ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد
  • سازمان جهانی بهداشت: حمله به رفح منجر به یک فاجعه انسانی می‌شود
  • یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات‌ علیه اسرائیل خبر داد