Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر دارای ۱۱ بندر تجاری است، اظهار داشت: بندر بوشهر با داشتن ظرفیت‌های مهم از جایگاه مهمی در تخلیه و بارگیری کالا در کشور برخوردار است.

او، به تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر پرداخت و بیان کرد: میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر سال قبل ۳ میلیون و ۱۷۹ هزار تن بود که رشد ۱۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصدی نسبت به سال ماقبل داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر صادرات غیرنفتی سال قبل را با افزایش ۵.۸ درصدی در بندر بوشهر خبر داد و افزود: از یک میلیون و ۲۰۸ هزار تن تخلیه و بارگیری سال ۱۳۹۷ این میزان سال قبل به یک میلیون ۲۷۸ هزار تن افزایش یافت.

ارجمندزاده با اشاره به عملکرد تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری در بندر بوشهر خاطرنشان کرد: سال قبل ۱۹۷ کشتی در تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری اقدام کردند که نسبت به سال ماقبل آن تعداد کشتی‌ها افزایش یافته است.

او از تخلیه کالا‌های اساسی در بندر بوشهر خبر داد و تصریح کرد: از نیمه دوم سال قبل عملیات تخلیه کالا‌های اساسی در بندربوشهر محقق شد و تاکنون ۴ کشتی با ۴۶ هزار تن برنج در بندر بوشهر تخلیه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از پهلوگیری کشتی حامل برنج در این هفته خبر داد و افزود: با پهلوگیری این کشتی ۱۰ هزار تن برنج در بندر بوشهر تخلیه می‌شود.

ارجمندزاده با بیان اینکه سال قبل بخشی از لاستیک خودرو‌ها از طریق بندر بوشهر وارد و تخلیه شد و افزود: سال قبل شش‌هزار و ۷۲۷ تن لاستیک از طریق بندر تخلیه شده است و عملیات تخلیه و بارگیری کالا‌های کانتینری در سال قبل در کل کشور ۲ میلیون و ۱۴۰ هزارتن بود که ۱۰ درصد آن به میزان ۲۲۳ هزار تن در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد.

او، از تخلیه و بارگیری ۵۷ میلیون تن کالا در بنادر استان خبر داد و گفت: امسال با تکمیل پروژه‌های بندری میزان تخلیه و بارگیری کالا به ویژه در بخش کالای کانتینری افزایش می‌یابد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: با تکمیل پروژه‌های مجتمع بندری نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر یک میلیون تن در سال افزایش می‌یابد.

ارجمندزاده به پروژه‌های عمرانی در حوزه بندر پرداخت و بیان کرد: سال گذشته طرح‌های مهمی در حوزه زیرساخت‌های بندری با اعتبار ۵۸۰ میلیارد تومان اجرا شد که با تکمیل این پروژه‌ها تحول مهمی در این عرصه ایجاد می‌شود.

او، احداث تاسیسات زیرساختی در مجتمع بندری نگین را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: تاسیسات زیربنایی شامل پروژه‌های آبرسانی، برقرسانی، گازرسانی و اطفاء حریق در مجتمع بندری نگین بوشهر با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان آغاز شده که با تکمیل این پروژه‌ها تحول مهمی در این عرصه ایجاد می‌شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مجتمع بندری نگین بوشهر را ۷۰ درصد دانست و گفت: جاده دسترسی به مجتمع بندری نگین بوشهر از دیگر پروژه‌ها است.

ارجمندزاده از اجرای طرح پایانه مسافری دریایی بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: با اجرای این پروژه و توسعه ترمینال فضای خشکی زمینه پهلوگیری کشتی با ظرفیت بالا فراهم می‌شود و با اتمام این پروژه مسافرت‌های بین‌المللی دریایی در بوشهر انجام می‌شود.

او، با اشاره به اجرای طرح برقرسانی به مجتمع بندری نگین بوشهر افزود: این پروژه به طول ۱۴ کیلومتر در حال اجرا است و ۲۰ مگاوات برق برای این مجتمع بندری انتقال می‌دهد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از اجرای طرح توسعه بندر تجاری کنگان خبر داد و افزود: این پروژه امسال با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان اجرا و در مدت ۲ سال تکمیل می‌شود.

ارجمندزاده تصریح کرد: با تکمیل این پروژه ظرفیت تخلیه و بارگیری کالای تجاری در بندر کنگان افزایش می‌یابد و تحول شگرفی در رونق تجارت ایجاد می‌شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کالاهای اساسی صادرات و واردات مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر مجتمع بندری نگین بوشهر تخلیه و بارگیری کالا بندر بوشهر پروژه ها هزار تن سال قبل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۴۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد

استاندار سمنان با بیان اینکه موضوع احتکار به‌هیچ‌عنوان پسندیده نیست و قاچاق کالا به‌نوعی عملاً روند تولید را مختل می‌سازد، گفت: با کسی در سطح استان در این زمینه تعارف نداریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی عصر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در محل سالن جلسات غدیر استانداری برگزار شد، اظهار داشت: بازدید‌ها و نظارت بر انبارها در این بخش برای جلوگیری از احتکار با جدیت در دستور کار قرار داشته باشد.

وی درباره لزوم مقابله با قاچاق کالا و ارز گفت: قاچاق کالا به دلیل سودآوری بالا، زمینه و بستر ایجاد رقابت در بین تولیدات کالاهای داخلی برای ارتقاء کیفیت را از بین خواهد برد‌.

وی از برگزاری منظم جلسات کمیسیون مبارزه قاچاق کالا و ارز استان قدردانی کرد و گفت: تاکنون بالغ‌ بر 95 جلسه در سطح استان تشکیل و مصوبات نیز اجرایی شده است.

استاندار سمنان گفت: کالا و ارز قاچاق شده بدون پرداخت مالیات و عوارض در مدت‌زمان کوتاه در بازار عرضه‌شده و سودآوری بسیاری دارد، لذا این موارد افراد سودجو را به قاچاق سوق می‌دهد.

هاشمی گفت: اشباع کالاهای بی‌کیفیت قاچاق در سطح بازار، عرصه رقابت در بین تولیدات و کالاهای داخلی را از بین می‌برد.

وی با اشاره به آسیب‌های مهم قاچاق کالا گفت: قاچاق کالا به‌نوعی عملاً روند تولید را مختل می‌سازد.

استاندار سمنان از قاچاق سوخت به‌عنوان نوعی دیگر از قاچاق نام برد و گفت: این نوع قاچاق نیز به دلیل سودآوری مورد توجه است.

هاشمی گفت: جلسات قاچاق کالا و ارز برای کشف و جلوگیری از وقوع این مهم باید به‌صورت مستمر و پرقدرت برگزار شود.

انتهای پیام/361

دیگر خبرها

  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • کالاهای اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت 2 تا 3 برابری به دست مردم می رسد/ شرایط کنونی یعنی دولت منطقا باید در سیاست ارزی خود تجدیدنظر کند
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس