Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@12:34:05 GMT

ششمین گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه در ادلب سوریه

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۴۷۴۴

ششمین گشت‌زنی مشترک روسیه و ترکیه در ادلب سوریه

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت دفاع ترکیه با اعلام این خبر در صفحه توئیتر این وزارتخانه افزود که این گشت‌زنی با مشارکت نیروهای هوایی و زمینی ترکیه و روسیه در جاده بین المللی "M۴" در استان ادلب سوریه واقع در شمال غرب این کشور انجام شد.

پنجمین گشت‌زنی مشترک دو کشور نیز در تاریخ ۲۱ آوریل (۲ اردیبهشت) در جاده M۴ انجام شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«رجب طیب اردوغان» و «ولادیمیر پوتین» رییسان جمهوری ترکیه و روسیه پس از افزایش تنش های بی سابقه میان ارتش های سوریه و ترکیه درتاریخ ۵ مارس ۲۰۲۰ (۱۵ اسفند ۱۳۹۸) در مسکو به توافق آتش بس در استان ادلب سوریه دست یافتند.

در هفته‌های منتهی به توافق آتش بس، استان ادلب سوریه بر اثر تحرکات تروریست‌های مورد حمایت ترکیه متشنج شده بود. ورود ارتش ترکیه به این منطقه و درگیری آن با نیروهای ارتش سوریه و نیز گلوله باران مناطق پیرامون ادلب از سوی گروه‌های تروریستی هرچه بیشتر بر تنش ها افزود.

مسکو و آنکارا پس از اعلام توافق آتش بس با صدور بیانیه ای اعلام کردند که طبق توافق، گذرگاه امنی در جاده بین المللی "M۴" در استان ادلب سوریه ایجاد می شود.

این بیانیه همچنین می افزاید که نظامیان روسیه و ترکیه به صورت مشترک در جاده "M۴" (حلقه وصل استان های حلب و لاذقیه) به گشت‌زنی بپردازند.

گشت‌زنی‌های مشترک نظامیان روسیه و ترکیه درحالی انجام می‌شود که مسکو چند باری اعلام کرده که با وجود اعلام توافق آتش بس در مناطق شمال غربی سوریه، تروریست های حاضر در استان ادلب از آرامش و فرصت پیش آمده پس از توافق آتش بس نهایت بهره را بردند و بار دیگر با مسلح کردن خود و با حمایت های خارجی مشغول ترتیب دادن حمله به مواضع نظامیان سوریه هستند.

منبع: خبرگزاری آناتولی برچسب‌ها روسیه شمال سوریه سوریه وزارت دفاع ترکیه ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه شمال سوریه سوریه وزارت دفاع ترکیه ترکیه روسیه شمال سوریه سوریه وزارت دفاع ترکیه ترکیه استان ادلب سوریه استان ادلب توافق آتش بس گشت زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۴۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مقام وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو و آنکارا درباره موضوعات چندجانبه که روزهای آینده در دستور کار سازمان ملل قرار خواهد گرفت، بحث و رایزنی خواهند کرد.

به گفته این مقام روس که خبرگزاری تاس به نام و جایگاه او اشاره نکرده «سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه در دوم ماه مه به استانبول ترکیه سفر خواهد کرد؛ این سفر دور دیگری از مشورت‌های دوجانبه درباره موضوعات چندجانبه سازمان ملل است.

پیش از این ورشینین با تانجو بیلگیچ، سفیر ترکیه در روسیه برای بحث در مورد دسترسی بلامانع محصولات کشاورزی و کودهای شیمیایی به بازارهای جهانی در چارچوب تلاش‌ها برای تضمین امنیت غذایی جهانی، دیدار کرد.

مقامات روسیه و ترکیه همچنین درباره وضعیت کنونی منطقه، جنگ غزه و به طور کلی در تحولات غرب آسیا با محوریت بحث در مورد این مشکلات در شورای امنیت سازمان ملل متحد و مجمع عمومی تبادل نظر کردند.

کد خبر 6093738

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • دور جدید رایزنی‌های دوجانبه روسیه و ترکیه درباره مسائل سازمان ملل
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • دیدار وزیر خارجه بحرین با بشار اسد پس از ۱۳ سال
  • وزیر خارجه بحرین با بشار اسد دیدار کرد