Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی فرخی گفت: یک کار بزرگ که در استان اتفاق افتاده بحث ساخت ۱۳۰۰ واحد مسکونی در مهرگان تحت عنوان "مسکن احسان" برای نیازمندان است که زمین آن را با مساعدت دستگاه‌های مربوطه از راه و شهرسازی تامین کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ مرتضی فرخی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز(سه شنبه) در ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد، اظهار کرد: ستاد اجرایی پیش‌تر در استان‌ها فعال نبود، اما طی سال‌های اخیر با هدف محرومیت‌زدایی ورود کرده تا در زمینه‌های مختلف حل مسئله کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ستاد علاوه بر فعالیت بنیاد برکت، در رویکرد جدید تلاش کرده تا بنیاد اجتماعی احسان را ایجاد کند که هدف آن محرومیت‌زدایی اجتماعی و اقدامات خوبی در مناطق محروم داشته است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در قزوین بیان کرد: ستاد همچنین در بحث بلایای طبیعی پا به کار بوده و در سیل اخیر تلاش کرد تا اقلام و وسائل ضروری زندگی را در اختیار مردم قرار دهد؛ در حرکت بزرگ اربعین هم فعالیت پررنگی داشته است.

فرخی عنوان کرد: حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان کار؛ محرومیت‌زدایی، راه سازی، تامین آب، ساخت خانه عالم، مسجد و تحت پوشش قرار دادن کودکان بازمانده از تحصیل نیز از جمله کارهای صورت گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ستاد اخیرا هم تمام قامت برای مبارزه با کرونا به میدان آمده است، ابراز کرد: در حوزه مدرسه سازی نیز در دو سال گذشته ۱۸ باب مدرسه را در استان ساخته و تحویل دادیم و دو باب مسجد تکمیل و تحویل شد.

وی اضافه کرد: در حوزه اهدای جهیزیه نیز به ۱۳۷ زوج در استان، جهیزیه اهداء کردیم که در زمستان سال گذشته و فروردین جاری انجام شد و در کنار این اقدام هم در اهدای جهیزیه با سپاه همکاری داشتیم.

توزیع بیش از ۵ هزار بسته معیشتی در شب عید

مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام در قزوین گفت: در حوزه کمک به تهیه لوازم خانه به محرومین، این لوازم به ۱۶ خانواده در استان اهدا شد و سه باب خانه عالم و پنج خانه ایتام را در سال ۹۸ ساخته و تحویل داده شده که هر باب خانه ۴۰ میلیون تومان هزینه دربرداشته است.

فرخی با بیان اینکه در سال گذشته ۵ هزار بسته لوازم تحریر به نیازمندان تحویل داده شد، یادآور شد: در شب عید بیش از ۵ هزار بسته معیشتی و ۳هزار پرس غذای گرم در بین نیازمندان استان توزیع شد و در شب یلدا هم تحت عنوان "پویش چله" به میزان هزار بسته آجیل در حاشیه شهر قزوین توزیع شد.

این مقام مسئول بیان کرد: در تامین نیاز معلولین در پویش "چرخ احسان"، ۵۰ ویلچیر را اهداء کردیم و همچنین ۳۲ پک ورزشی به ارزش هر کدام ۱۲ میلیون تومان در مناطق کم برخوردار و محروم توزیع شد.

وی یادآور شد: در اشتغال زنان سرپرست خانوار ۱۲۴ زن را تحت پوشش قرار دادیم و وام اشتغال زودبازده در الموت شرقی و غربی به میزان ۲۰ میلیارد تومان تخصیص در سال ۹۸ تخصیص یافت که برای امسال هم تمدید می‌شود و این وام برای هر شغل ۵۰ میلیون تومان است.

مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام در قزوین با بیان اینکه ۱۲۱ نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی برکت قرار گرفتند، گفت: ستاد اجرایی فرمان امام متولی کاشت حلزونی گوش در کل کشور است و جزو تعهدات ما محسوب می‌شود، لذا هر تعداد متقاضی در استان را پذیرا هستیم.

فرخی ادامه داد: در بحث درمان ناباروری ۱۸۶ نفر را در استان تحت پوشش قرار دادیم و هر تعداد خانواده که متقاضی درمان ناباروری باشد، مورد پذیرش قرار می‌گیرد؛ همچنین ۳۴۹ کودک بازمانده از تحصیل را تامین و تحت پوشش قرار دادیم.

توزیع ۱۳ هزار بسته معیشتی در استان

این مقام مسئول یادآور شد: با شیوع ویروس کرونا، در استان تعداد ۹ کارگاه را راه‌اندازی کردیم که روزانه ۱۸۰۰ ماسک تولید می‌شود و در اختیار گروه‌های جهادی معین قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: یک کار بزرگ که در استان اتفاق افتاده بحث ساخت ۱۳۰۰ واحد مسکونی در مهرگان تحت عنوان "مسکن احسان" برای نیازمندان است که در مساحت ۲۲/۴ هکتار درنظر گرفته شده و زمین آن را با مساعدت دستگاه‌های مربوطه از راه و شهرسازی تامین کردیم.

مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام در قزوین گفت: در بحث توزیع بسته‌های معیشتی نیز سهم استان ۱۰ هزار بسته است که به هر شهرستان ۱۰۰۰ بسته را اهدا می‌کنیم و ۴هزار بسته هم در سطح شهرستان قزوین و طارم داریم که به طور کلی در مرحله اول ۱۳ هزار بسته را در کل استان توزیع خواهیم کرد.

فرخی ادامه داد: محور پخش و توزیع این بسته‌ها در مسجدالنبی است که به زودی اقدام خواهد شد و مرحله دوم هم بعد از اعلام نیاز انجام می‌شود وهرتعداد که بسته معیشتی نیاز باشد، آماده هستیم تا به صورت مشارکتی تامین کنیم.

این مقام مسئول در خصوص اشتغال‌زایی عنوان کرد: ستاد اجرایی دو کار را آغاز کرد که یکی در زمینه ایجاد اشتغال خرد و دیگری احیای صنایع بزرگ است که ورود کرده‌ایم و در استان قزوین هم آمایشی را انجام می‌دهیم و مطالعه می‌کنیم تا پس از استقرار معاونت اقتصادی به طور جدی‌تری عملیاتی شود.

پرونده ای از زمین خواری در حوزه ستاد اجرایی فرمان امام نداریم

وی بیان کرد: یکی از وظایف ما جلوگیری از زمین‌خواری است که یک تیم شناسایی قوی را برای این امر در استان داریم که بر همین اساس پرونده‌های انبوهی شناسایی شده است.

مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام در قزوین اضافه کرد: طبق هماهنگی که با اداره ثبت اموال و اسناد، با تمهیدی که اندیشیده شده نیز برای هر نوع سندسازی باید از ستاد استعلام گرفته شود و این موضوع موجب جلوگیری از زمین‌خواری شده است.

فرخی افزود: ستاد اجرایی قطعا متولی اصل ۴۹ قانون اساسی است و به شدت در این حوزه پایش و دقت دارد که زمینخواری در جایی اتفاق نیفتد و در صورت بروز هم باتوجه به مبادی قانونی و حقوقی که دارد، حتما اقدام عاجل خواهد کرد.

وی عنوان کرد: تاکنون ما گزارشی از اینکه زمین‌خواری‌هایی در حوزه ستاد در استان اتفاق افتاده باشد، نداشتیم که آن هم به برکت حضور تیم شناسایی قوی و تلاش در این حوزه است.

فرخی در پایان گفت: ما از طرح‌های دانش‌بنیان هم حمایت می‌کنیم و ستاد آمادگی پذیرش طرح از هر تعداد شرکت دانش بنیان در صورت قابلیت اجرایی و کاربردی بودن، آن را دارد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ستاد اجرایی فرمان مقام مسئول تحت پوشش قرار بسته معیشتی زمین خواری هزار بسته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در نشست خبری اظهار داشت: سال گذشته براساس تکلیف شورای شهر تهران برای شهرداری حدود ۵۹۰۰ پلاک در تهران نوسازی شد.

وی افزود: کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکن با همکاری نهادها صورت گرفته و این اقدام با رویکرد نوسازی بافت فرسوده و ناپایدار و اراضی ناکارآمد است.

هدایت با اشاره به اینکه عقب ماندگی در حوزه مسکن داریم گفت: تهیه مسکن استطاعت پذیر هدف ما برای افراد نیازمند مسکن است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران ادامه داد: زمین ۲ هزار متری در گلابدره برای اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی امسال مد نظر قرار گرفت و اجرای آن آغاز شد. همچنین به طور کلی ۷۳ طرح در ۹ هزار هکتار در دستور کار قرار گرفته است.

خبر در حال تکمیل است.

کد خبر 6098153 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • آغاز ساخت ۱۵۰۰۰۰ واحد مسکونی در تهران از ماه آینده
  • ۵۹۰۰ پلاک مسکونی نوسازی شد/کلنگ زنی ۱۵۰ هزار واحد مسکونی
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور کلید خورد
  • واگذاری ۶۰ واحد نهضت ملی مسکن شاهدیه یزد تا خرداد ماه
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • آغاز ساخت المان مزار شهید مدافع وطن احسان بابایی
  • نوسازی ۴۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در قالب نوسازی بافت‌های فرسوده تا پایان سال