Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اقدامات این دانشگاه را برای حضور دانشجویان در دانشگاه تشریح کرد.

عبدالمجید خوشنود، معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اقدامات این دانشگاه در حوزه دانشجویی در مبارزه با ویروس کرونا به ویژه در خوابگاه‌ها گفت: تعمیرات خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر در ایام تابستان انجام می‌شود، اما در حال تصمیم گیری هستیم که اگر دانشگاه بخواهد به طور کامل فعال باشد و تعیین و تکلیف شود که دقیقا خوابگاه‌ها چه زمانی بازگشایی می‌شوند تعمیرات را به زمان تعطیلی منتقل کنیم منتها خوابگاه‌ها در دو مرحله ضد عفونی شده و مشکل خاصی از لحاظ ساختاری در خوابگاه‌ها نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حضور دانشجویان در دانشگاه نیازمند غربالگری و گواهی سلامت وی افزود: اگر قرار است خوابگاه‌ها بازگشائی شوند دو مسئله مهم یکی آماده سازی محیط خوابگاه‌ها و دیگری دانشجویان هستند که پروتکل‌های ورود دانشجویان و غربالگری آن‌ها است را داریم و در حال بررسی هستیم که آیا می‌توانیم دانشجوی دکترا را اسکان دهیم یا خیر، چون در دانشگاه خواجه نصیر با پراکندگی اسکان دانشجویان دکترا مواجه هستیم و یک خوابگاه مجزا نداریم و طرحی که در حال بررسی است اینکه یکی از خوابگاه‌ها به طور کامل تخلیه شود و، چون برنامه ریزی نهایی نشده اجرایی نکردیم، اما قرار است یک خوابگاه به طور کامل به دانشجویان دکترا اختصاص پیدا کند، البته باید خوابگاه‌ها به طور کامل تخلیه شوند که برخی دانشجویان وسایل خود را به طور کامل تخلیه کردند، اما مابقی دانشجویان به دلیل کاهش تردد مراجعه نکردند و فقط وسایل ضروری خود را برداشتند.  
اقدامات مناسب در خصوص انبار مواد غذایی خشنود در خصوص مدیریت انبار مواد غذایی در این دانشگاه و خسارت ناشی از آن افزود: دانشگاه خواجه نصیر بحث تغذیه را طی دو قرار داد تامین مواد اولیه و طبخ غذا به پیمانکار واگذار کرده است به نوعی پیمانکار این مسئله را مدیریت می‌کند و از عهده حقوقی دانشگاه خارج است. انبار‌های مواد غذایی بر عهده پیمانکار است و از این جهت دانشگاه در این خصوص درگیر موضوع نشد.     وی ادامه داد: پیمانکار پیشنهاداتی به دانشگاه داده که این پیشنهادات در حال بررسی است که بتوانیم مساعدتی انجام دهیم. اما از اسفند ماه اقدامات مناسب را انجام دادند و به مشکل جدی برخورد نکردند، اما درخواست همکاری را از دانشگاه کردند.
تعداد مبتلایان به کرونا در دانشگاه خواجه نصیر وی در خصوص تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دانشگاه خواجه نصیر گفت: ما به طور قطعی فوتی نداشتیم، اما در بحث ابتلا نیز بررسی و پایشی در حال انجام است، اما تعداد دقیق مبتلایان را نداریم آمار‌های پراکنده‌ای اعلام شده، اما قطعی نیست.
خشنود در خصوص فعالیت مرکز مشاوره این دانشگاه گفت: مرکز مشاوره دانشگاه خواجه نصیر از همان ابتدای تعطیلات به صورت مجازی فعال شد که خدمات مجازی را از قبل نیز در مرکز مشاوره دانشگاه داشتیم.
مشاوره کرونایی مراکز مشاوره به دانشجویان وی ادامه داد: دانشجویان ارتباط خوبی با مرکز مشاوره دارند. بیشتر مشکلات مطرح شده دانشجویان مسائل قبلی است و اولویت را نیز بررسی این مسائل قرار دادیم و البته مشکلات و مشاوره‌های ویروس کرونا نیز در حال انجام است.  
خشنود اظهار داشت: خدمات مشاوره به دانشجویان خارجی که در حال حاضر در خوابگاه هستند ارائه می‌شود.
حضور 15 دانشجوی خارجی در خوابگاه بین الملل دانشگاه خواجه نصیر وی یادآور شد: ۱۵ نفر از دانشجویان خارجی که امکان بازگشت نداشتند در خوابگاه بین الملل دانشگاه ساکن هستند و ممنوعیت تردد را برای آن‌ها در نظر گرفتیم و مشکلی از این جهت نداریم، ابتلا به بیماری میان این دانشجویان مشاهده نشده است. البته پزشک مرکز درمان دانشگاه با این دانشجویان ارتباط مستقیم دارد که در صورت ایجاد مشکل به سرعت رسیدگی شود.
معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر در ادامه گفت: درخواستی که به وزارت علوم دادیم این است که بازگشائی‌ها تعیین و تکلیف شود و این شرایط برای دانشگاه‌ها زیان آور است چرا که دانشگاه‌ها قرارداد‌های جاری دارند و پیمانکاران پیگیری می‌کنند که چه تکلیفی دارند و این بلاتکلیفی مشخص شود.
مساعدت معاونت آموزشی در پرداخت شهریه دانشجویان وی افزود: امیداوریم که حداقل امتحانات به صورت حضوری برگزار شود، کلاس‌ها به صورت مجازی در حال برگزاری است البته مشکلاتی هم وجود دارد و اعتراضاتی هم قطعا وجود دارد، اما شرایطی فراهم کردیم که تا دانشجویانی که مشکل حضور در کلاس‌های مجازی را دارند بتوانند حذف درس یا حذف ترم داشته باشند.
وی یادآور شد: در خصوص شهریه‌ها نیز معاونت آموزشی تصمیماتی را اتخاذ کرده و در مجموع سیاست کلی دانشگاه این است که هر دانشجویی مشکل جدی داشته بتوانیم مساعدت لازم را داشته باشیم.
معاون دانشجویی خواجه نصیر اظهار داشت: اواخر اسفند از صرفه جویی در بحث تغذیه موفق شدیم دستگاه مکانیزه شستشوی ظروف را برای دانشگاه خریداری کنیم که از جهت پیش آمادگی برای بازگشائی بتوانیم در رستوران‌ها قوی‌تر کار کنیم.
خوابگاه ها باید از لحاظ زیر ساختی برای حضور دانشجویان آماده سازی شود وی در خصوص آمادگی خوابگاه‌ها برای پذیرش دانشجو گفت: باید برای این آمادگی زمان لازم را به دانشگاه بدهند که بتوانیم غربالگری اولیه دانشجویان را انجام دهیم که اقداماتی در این خصوص آغاز شده و همچنین آماده سازی زیر ساخت‌ها که مشکل خاصی در این خصوص نداریم، اما مکانیزم گواهی سلامت دانشجویان باید مشخص شود.  
وی ادامه داد: دانشگاه خواجه نصیر اجازه حضور دانشجویان را نداده است و پس از جمع بندی نهایی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه خواجه نصیر کرونا تعطیلی دانشگاهها دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر معاون دانشجویی حضور دانشجویان مرکز مشاوره طور کامل خوابگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مرتضی امینی‌فر با اشاره به برنامه کاهش زمان فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شهرداری این کلان‌شهر گفت: برای تکریم، تسهیل و سرعت بخشیدن به امور مراجعین، از ابتدای امسال  صدور گواهی پایان کار ساختمان در شهر شیراز با شتاب بیشتری انجام خواهد شد.
مدیرکل کنترل و نظارت ساختمان شهرداری شیراز تصریح کرد: قبل از این پس از اتمام عملیات اجرایی پروژه و ارسال گزارش‌های مرحله‌ای ناظرین، ثبت پرونده و انتظار متقاضی برای تعیین زمان بازدید و پس از آن اصلاح و رفع مغایرت‌ها عملاً موجبات اتلاف زمان مراجعین را به همراه داشت که با تدابیر پیش‌بینی شده، اولویت‌بخشی و تسهیل‌گری به درخواست‌های صدور گواهی پایان کار رجوع شده به این حوزه تسریع شد.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال همزمان با اجرای ساختمان، کنترل و ارزیابی مرحله‌ای، ناظر عالیه معماری معاونت شهرسازی در محل پروژه حاضر است و مغایرت‌های نقشه به موازات عملیات اجرایی کنترل و ارزیابی شده و رفع نقص و اصلاح می‌شود.

دیگر خبرها

  • اتخاد تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • اخذ تدابیر امنیتی در برگزاری دور دوم انتخابات شهر و استان تهران
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • کاهش فرآیند صدور گواهی پایان کار ساختمان در شیراز
  • خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان در سطح استان بوشهر احداث می‌شود
  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • صلاحیت صدور حکم در شکایت نیکاراگوئه علیه آلمان را نداریم
  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی