Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@23:12:45 GMT

تاثیر شگفت انگیز خیار برای داشتن پوستی سالم

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۴۹۳۷

تاثیر شگفت انگیز خیار برای داشتن پوستی سالم

خیار به دلیل برخورداری از آب فراوان در تهیه انواع ماسک‌های پوست، مو و صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خیار دوست دستگاه گوارش انسان است و به پاکسازی کبد که مسئولیت پالایش مواد مضر مصرفی شما را بر عهده دارد، کمک می‌کند. این میوه با حذف سموم و مواد زائد انباشته شده در خون و روده به دستگاه گوارش کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 خیار یک ادرارآور طبیعی است، از این رو به بدن در دفع سموم هرچه بیشتر از طریق ادرار کمک می‌کند. در شرایطی که کبد می‌تواند خود وظیفه پاکسازی بدن را انجام دهد، اما حضور یک همراه که به این روند کمک می کند، ضرری ندارد.

این میوه حاوی ماده ضد التهابی به نام فیستین است که با سلامت مغز پیوند خورده است. برخی پژوهش‌ها نشان داده‌اند که فیستین می‌تواند اثر بیماری‌های عصبی مرتبط با افزایش سن بر عملکرد مغز را کاهش دهد و همچنین به حفظ عملکرد شناختی در بیماران مبتلا به آلزایمر نیز کمک کند، اگرچه مورد دوم بر اساس آزمایش‌های صورت گرفته روی حیوانات بیان شده است.

خیار از دیر باز به عنوان یک میان وعده غذایی سالم به شمار می‌رفته است و در رژیم‌های لاغری نقش مهمی را ایفا می‌کند.

فوائد خیار بر پوست

ازبین برنده لکه‌های پوستی

خیار می‌تواند لکه‌های پوستی شما را بر طرف یا خیلی کمرنگ کند. خیار با داشتن انتی اکسیدانت و سیلیکا میتواند بعد از ۵ تا ۱۰ دقیقه استفاده به پوست شما شادابی و نشاط خاصی بدهد.

پف چشم

اگر زیر چشمتان پف کرده است با استفاده از خیار آن را بهبود ببخشید.

آفتاب سوختگی

اثرات آفتاب سوختگی به راحتی با خیار رفع می‌شوند. کافی است خیار رنده شده را روی پوستتان پخش کنید و ۵ دقیقه به آن استراحت بدهید. لکه‌های ناشی از آفتاب سوختگی قهوه‌ای رنگ، مقاوم هستند و باید در استفاده از خیار استمرار داشته باشید.

لطافت پوست

بهبود دادن به رنگ چهره از دیگر فوائد خیار است. این میوه پوست شما را شاداب و جوان می‌کند و نرمی و لطافت خاصی به پوستتان می‌بخشد. خیار یک تونر بسیار موثر برای پوست شماست که می‌تواند منافذ باز پوست شمارا ببندد.

انتهای پیام/ا

منبع: دانا

کلیدواژه: پوست شما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۴۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم

دره خزینه پس از فرسایش در طی سالیان دراز به وجود آمده است. رودخانه سیمره (از سرشاخه‌های سیمره) از میان این دره عبور می‌کند و سبب زیبایی هرچه تمام‌تر دره خزینه می‌شود.

برای دسترسی به دره خزینه، ابتدا به شهرستان پل‌دختر رفته و از آنجا وارد جاده اندیمشک شوید. پس از سپری کردن مسافت ۴۷ کیلومتر وارد روستای دره خزینه شوید و از آنجا نیز پس از دو کیلومتر مسیر، به محل کارگاه سدسازی کرخه ۲ برسید. با عبور از این محل و پس از طی مسیر سه کیلومتری، به بالای پل معلق می‌رسید.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ویدئویی شگفت‌انگیز از صدای جوجه تیغی که شبیه گریه نوزاد است
  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • خلق اثر هنری شگفت انگیز دیوار چین (فیلم)
  • مهارت بی‌نظیر یک مرد در صید مار کبرا با بطری پر بازدید شد (فیلم)
  • شیوه صحیح استفاده از محصولات مراقبت پوستی برای تاثیرگذاری بیشتر
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • (ویدئو) مهارت یک مرد در صید مار کبرا با بطری ۲۰ میلیون بار دیده شد
  • دره خزینه، یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز لرستان+فیلم
  • خواص جکوزی برای پوست
  • کشف شگفت‌انگیز دانشمندان: این سیارک تکه‌ای از ماه است!